Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Хъбовете - имат ли нужда от добро смазване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Хъбовете - имат ли нужда от добро смазване

    Повечето мнения, които съм чувал са, че хъбовете трябва да се мажат съвсем леко с лека грес.
    Нека да разсъждаване по въпроса: Когато са изключени, тялото на хъба се върти(от колелото), а вътрешните детайли са неподвижни(в тях влиза карето на полуоската). Т.е. имаме въртене в хъба. Това въртене трябва да лагерува някъде и това място е бронзовата втулка на основата на хъба(Bush на схемата). Тази втулка, според мен трябва да е добре смазана, дори се учудвам че там не е лагер. Върти се с оборотите на колелото и на нея лагерува карето, което свободно минава през лагера на колелото.
    Когато хъба е зацепен, всичко е наред - полуоската се върти с оборотите на колелото и в хъба няма въртене.

    Ако греша, поправете ме.

  • #2
    До: Хъбовете - имат ли нужда от добро смазване

    като е изключен хъба, полуоската не се върти.
    Bertone freeclimber 1.8 115hp

    Коментар


    • #3
      До: Хъбовете - имат ли нужда от добро смазване

      Първоначално публикуван от sapporo Преглед на мнение
      като е изключен хъба, полуоската не се върти.
      Да, защото тогава се предполага, че си изключил и раздатката.
      OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

      Коментар


      • #4
        До: Хъбовете - имат ли нужда от добро смазване

        Да и аз съм на мнение че когато хъба не е зацепен и полуоската не се върти.
        [CENTER][B]Да ме опази [COLOR=Red]Г[COLOR=Black]оспод [/COLOR][/COLOR]от[COLOR=Red] П[COLOR=Black]риятелите[/COLOR] [/COLOR] ми, а от [COLOR=Red]В[/COLOR]раго[/B][B]вете си сам ще се пазя.[/B][/CENTER]

        Коментар


        • #5
          До: Хъбовете - имат ли нужда от добро смазване

          Първоначално публикуван от sapporo Преглед на мнение
          като е изключен хъба, полуоската не се върти.
          Първоначално публикуван от ganani Преглед на мнение
          Да и аз съм на мнение че когато хъба не е зацепен и полуоската не се върти.
          И аз съм абсолютно сигурен, че е така.
          Полуоската не се върти, но колелото се върти. А на него твърдо е закрепен хъба. Т.е. неподвижната полуоска(опашката на карето) лагерува в хъба.

          Коментар


          • #6
            До: Хъбовете - имат ли нужда от добро смазване

            Дори и при изключен хъб полуоската се върти, със скорост по-малка от скоростта на колелото. Овлича се от инерционните сили на колелото и раздатката.

            Коментар


            • #7
              До: Хъбовете - имат ли нужда от добро смазване

              А въпроса какъв е??? Извинете за моя въпрос, но май се пита дали колегата иван_J е прав.
              Относно имат ли нужда хъбовете от смазване, специално на мойте ръчни пише, че не се мажат нито с масло, нито с грес, нито с НИЩО. - това е предписано от производителя. Виждал съм обаче такива, на упътването на които пише, че се мажат само с определен вид грес, а съм чувал за трети, че се пръскат с WD40. Moже би е редно да пишеш за кои точно хъбове питаш?
              Ако не свършва добре, значи не е свършило!
              0888 315 794
              LZ1UPI
              A1 (Rh+)

              Коментар


              • #8
                До: Хъбовете - имат ли нужда от добро смазване

                Става въпрос за хъбовете на витарата като принцип на действие.
                Тези, които съм разглобявал и разглеждал са оригиналните Аисин, но всички са на еднакъв принцип.
                Идеята на темата е - според мен втулките на хъбовете трябва да се смазват със специална грес, а останалите им детайли - както е указано в ръководството

                Коментар


                • #9
                  До: Хъбовете - имат ли нужда от добро смазване

                  Тука става някаква грешка , полуоската лагерува във една фтулка която се намира във шенкела е там се пълни с грес и е задължинелно иначе се появяват едни ужасни шумове и вибрации когато изключиш предния мост че чак имаш чуство че жипа ще се разпадне. За това когато се вади полуоската преди да се мушне обратно в шенкела трябва да се намаже обилно с грес.Аз хъбовете преди да доиде зимата ги разглобих измих с коресилин и намазах с наи рядката грес която имах но тънко без да ги тъпча излишно .
                  Иначе казано опашката на карето лагерува в шенкела а не в хъба , в хъба лагеруват само неговине си елементи или поне конструктивно на това се разчита за това нее описано как да се маже .
                  Последно редактирано от павле; 12-02-09, 21:07.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Хъбовете - имат ли нужда от добро смазване

                    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...E4%ED%EE%F2%EE

                    Коментар


                    • #11
                      До: Хъбовете - имат ли нужда от добро смазване

                      Първоначално публикуван от павле Преглед на мнение
                      ..... или поне конструктивно на това се разчита за това нее описано как да се маже .
                      Много хора сме купували джипки и части "от някъде". Попадна ми една асвалтова витара от Германия/Австрия на която сигурно никога не са включвани хъбовете. 18 години горките ХЪБ-чета са стояли на положение FREE и опита ни за включване се оказа НЕуспешен. Последва сваляне, изстъргване на почти вкаменената грес, промивка с бензин. Станаха като нови малко най-обикновена ГРЕС и сега си работят.
                      Та идеята е че тези хъбове никога не са гресирани а нямаха следи от триене или износване!!!
                      Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
                      http://www.cardomain.com/ride/2562837

                      Коментар


                      • #12
                        До: Хъбовете - имат ли нужда от добро смазване

                        Първоначално публикуван от Kaskadiora Преглед на мнение
                        Последва сваляне, изстъргване на почти вкаменената грес, промивка с бензин. .... Та идеята е че тези хъбове никога не са гресирани .... !!!
                        ???? Последно, махнахте старата грес или никога не са гресирани ????
                        Защото аз имам едни чисто нови пред мен - и по тях и във тях няма никаква, ама съвсем никаква грес или друга смазка. В опътването пише: Внимание!!! да не се смазва !!! Да не се използват никакъв вид грес или други смазочни материали!
                        Ако не свършва добре, значи не е свършило!
                        0888 315 794
                        LZ1UPI
                        A1 (Rh+)

                        Коментар


                        • #13
                          До: Хъбовете - имат ли нужда от добро смазване

                          Принципно хъба си е с тънко масло промазан в оргиналното състояние няма нужда от друга смазка,но след малко експлоатация,и при преминаване на водни прегради е редно да бъде свален ,почистен и също смазан с тънко масло или лееекичко с рееедичка гресчица,това си е системна профилактика на определен пробег или след определена разходка когато имаш съмнение че може да е попаднала вода или пясък в него,както и на други проблемни зони -ако не са подсигурени .диференциали,раздатка(за вода имам в предвид),водата нищо няма да им причини,с изкючение на това че вътре се натрупват мръсотии и отлагания,които затрудняват включването на хъба,самото му устройство е просто,и няма какво друго да го повреди освен непосредствен външен или вътрешен удар,в моя случай на счупен хъб,полуоската го изкърти при счупване на лагара на главината.
                          Последно редактирано от belata; 13-02-09, 19:41.
                          LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
                          Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Хъбовете - имат ли нужда от добро смазване

                            Оригиналния ХЪБ на самурая/Витарата е от ал. сплав и повечето части вътре са от мед.
                            Мойте хъбове редовно са пълни с ВОДА и не дават признаци на дефекти.
                            (iwan_j лично се убеди в това ) Но си имат смазка, все пак има движение и триене на детайли.
                            Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
                            http://www.cardomain.com/ride/2562837

                            Коментар


                            • #15
                              До: Хъбовете - имат ли нужда от добро смазване

                              Първоначално публикуван от ivan_j Преглед на мнение
                              Повечето мнения, които съм чувал са, че хъбовете трябва да се мажат съвсем леко с лека грес.
                              Нека да разсъждаване по въпроса: Когато са изключени, тялото на хъба се върти(от колелото), а вътрешните детайли са неподвижни(в тях влиза карето на полуоската). Т.е. имаме въртене в хъба. Това въртене трябва да лагерува някъде и това място е бронзовата втулка на основата на хъба(Bush на схемата). Тази втулка, според мен трябва да е добре смазана, дори се учудвам че там не е лагер. Върти се с оборотите на колелото и на нея лагерува карето, което свободно минава през лагера на колелото.
                              Когато хъба е зацепен, всичко е наред - полуоската се върти с оборотите на колелото и в хъба няма въртене.

                              Ако греша, поправете ме.

                              След често включване и изключване на хъбовете и след като са били често потапяни във вода и кал спорет мен е хубаво да се свалят и да се почистват.Като биват почистени може да се сложи малко финна грес или тънко масло.
                              На самурая до толкова бяха се напълнили с боклуци че на ръка беше невъзможно да се завъртят.За завъртането се използваше ключе 12!След почистване се движат свободно и на ръка!
                              https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X