Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Suzuki Samurai (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Suzuki Samurai (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО)

    Suzuki SJ Samurai (SJ) -
    Септември 1979 - Дебютира поредният минивсъдеход на Suzuki LJ80 с мощност 39 или 40 к.с.
    Март 1981 - Моделът е модифициран основно и вече се продава под името SJ410, а за задвижване се предлага 1.1-литров двигател с мощност 45 к.с.
    Август 1983 - Ходовата част и окачването претърпяват модернизация
    Януари 1985 - Джипката на Suzuki започва да се екипира с 1.3-литров мотор с мощност 64 к.с., а името е променено на SJ 413
    Март 1988 - След лек фейслифт, внедряване на нова спирачна система и намаляване на мощността на 60 к.с. моделът е преименуван на SJ Samurai
    Януари 1990 - Започва монтирането на нов инжекционен 1.3-литров двигател с мощност 69 коня и катализатор
    Март 1994 - В окачването на Samurai започват да се използват по-меки ресори и пружини
    Октомври 1998 - Jimny заменя Samurai в моделната гама на Suzuki, но ветеранът продължава да се произвежда в Испания
    Април 1999 - Samurai започва да се оборудва с 1.9-литров дизел на Peugeot

    Подобно на "истинските" всъдеходи, каросерията на Samurai е монтирана на добрата старомодна рама и с малко грижи ръждата по калниците, праговете и вратите губи дори неприятния си козметичен ефект. Повече неприятности създава корозията на пода, но и тя не е болка за умиране. Изкърпването гарантира спокойствие за поне няколко години, през които собственикът може да не се притеснява, че ще пропадне. При покупка на кабриолет обаче трябва да се огледа внимателно гюрукът. Доста често пропуска вода, а цената на ново покривало никак не пасва на размерите на джипката.

    В конструктивно отношение Samurai наследява почти изцяло предците си, произвеждани през 60-те и 70-те години на миналия век. Тогавашните изисквания на японското законодателство налагат вместване на габаритите в определени рамки, които се отразяват пагубно върху комфорта в "салона". С определени компромиси в Samurai могат да се возят четирима възрастни, но ако има багаж, броят им се редуцира до двама. Арматурното табло е като дялано с брадва, но е достатъчно функционално и здраво и си има всичко необходимо - точно както се полага на всъдеход. Предвид факта, че повечето купувачи на япончето са съвсем млади хора, липсата на удобства едва ли влия върху избора. Достатъчно е, че Samurai разполага с всичко необходимо за приятно прекарване на свободното време, а и практически няма ограничение за терена. По проходимостта си в пресечена местност япончето спокойно дели мегдан с най-изявените всъдеходи в света. Макар да се задвижва от смехотворен по стандартите на класа двигател дребосъкът си има блокиращ междинен диференциал, а ниската маса и миниатюрните размери понякога му позволяват да минава от там, където дори гигантите в жанра срещат затруднения. През 1990 г. 1.3-литровият двигател се сдобива с инжекцион, който повишава мощността му от 60 на 69/70 к.с. - предостатъчно за такъв запъртък. Моторът е изключително здрав и безпроблемно издържа 250-300 км. Критична за периферните възли е границата 100 000 км. Тогава обиковено се обаждат динамото и водната помпа. Най-честият виновник за посещение в сервиза обаче е стартерът, който рядко издържа повече от 60 000 км. Доста по-евтини за отстраняване са другите типични недостатъци на "самурая" - прегорели клеми на делкото, прекъсващи кабели на свещите или течовете от гарнитурите на капака на клапаните и картера.

    Значително повече внимание заслужава ходовата част и най-вече трансмисията на Suzuki Samurai. Проходимостта и повратливостта на джипчето често подканят водача да използва докрай възможностите му, което обикновено се отразява на състоянието на диференциалите, долната част на двигателя и резервоара, който нерядко е наранен или продупчен. Омаслените компоненти на силовото предаване са сигурен белег за бъдещи ремонти и изискват своевременна намеса - смяна на гарнитурите и смазочната течност. Непременно трябва да се проверят спирачките и съединителят, които са другите жертви на потенциала на Samurai вън от пътя. Макар да е изключително качествен за цената си автомобил, япончето нерядко страда от компоненти по окачването с фабрични дефекти. Само така се обясняват пукнатините, които възникват по щангите и носачите отпред. Износеното задно окачване и амортизираните лагери на задния мост обаче обикновено се дължат на претоварване и душманска експлоатация по баирите.

    Простотата на констукцията лишава Samurai от проблеми с електрическата инсталация. По-неприятна повреда - особено през зимата - засяга ключето на вентилатора на парното, което често дефектира и оставя пътниците да зъзнат.

    Повечето специалисти и собственици обаче са единодушни, че Suzuki Samurai се доближава максимално до баланса между качество, експлоатационни характеристики и разходи за поддръжка.

    Автор: Димитър Димитров

    P.S. До колкото ми е известно "самурай", в превод от японски означава " да служа ". Смятям, че в опростените технически решения, които са ползвани при конструирането на "мъника" се корени и неговата безотказност в експлоатацията му. Дори възнамерявам да поставя надпис върху калъфа на резервната гума: "Може да съм малък, но не и жалък!"
    Последно редактирано от loid; 27-01-09, 19:55.
    sigpic

  • #2
    До: Suzuki Samurai (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО)

    Първоначално публикуван от loid Преглед на мнение
    ... дребосъкът си има блокиращ междинен диференциал,...
    Тук май са преписали от статия за друг автомобил.
    По-добре късно, отколкото по-късно.

    Коментар


    • #3
      До: Suzuki Samurai (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО)

      Първоначално публикуван от loid Преглед на мнение
      По-неприятна повреда - особено през зимата - засяга ключето на вентилатора на парното, което често дефектира и оставя пътниците да зъзнат.
      Тука обаче са познали.
      ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
      тел.088четири 9едно9 4нула4
      -------------------------------------------------------

      Коментар


      • #4
        До: Suzuki Samurai (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО)

        Първоначално публикуван от Жоро Преглед на мнение
        Тук май са преписали от статия за друг автомобил.
        Не само са преписвали , но и пълно с грешки и откровено неподнаване на Самурая.Освен че е без междинен диф то и "пукнатините по НОСАЧИТЕ и щангите "малко трудно ще откриеш.Щото носачи така или иначе няма.Криви щанги - да но пък пукнатиИли пък пробит картер на двигателякойто е карал или разглеждал Самурай ще падне от смях.И ред други глупости от рода една жена ми каза на пазара......
        Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
        Селска фурна аспух нема. Пак същият.
        В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

        Коментар


        • #5
          До: Suzuki Samurai (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО)

          тази темичка я има и тук http://suzukibg.com/fsuzuki-560.html
          със същите грешки

          Нека не се засяга колегата


          Все пак всеки трябва да знае какво си копува

          Поздрави!

          Коментар


          • #6
            До: Suzuki Samurai (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО)

            Важното е, че не каза нито една ЛОША дума за Самурая. Иначе щях да го захапя (за врата докату спре да рита)
            А Suzuki LJ80 е с двигател 797cc и "мощност" - 41 hP.
            Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
            http://www.cardomain.com/ride/2562837

            Коментар


            • #7
              До: Suzuki Samurai (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО)

              " Може да съм малък, но не и жалък!" е това ми харесва.
              [CENTER][B]Да ме опази [COLOR=Red]Г[COLOR=Black]оспод [/COLOR][/COLOR]от[COLOR=Red] П[COLOR=Black]риятелите[/COLOR] [/COLOR] ми, а от [COLOR=Red]В[/COLOR]раго[/B][B]вете си сам ще се пазя.[/B][/CENTER]

              Коментар


              • #8
                До: Suzuki Samurai (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО)

                Eто това е "Може да съм малък, но не и жалък!"

                Коментар


                • #9
                  До: Suzuki Samurai (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО)

                  Моят Самурай определено не е МАЛЪК
                  Последно редактирано от Kaskadiora; 29-01-09, 01:51.
                  Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
                  http://www.cardomain.com/ride/2562837

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X