Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За управлението на Витара по хлъзгав път

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За управлението на Витара по хлъзгав път

    Здравейте,

    Нямам голям опит с каране на Витара и въобще на кола 4х4. Около празниците ми беше първото зимно каране извън асфалта с Витарата на мой приятел, дълга база. При опит за изкачване на черен път с наклон и утъпкан сняг, на 1-ва бавна, Витарата забуксува и спря малко преди края на наклона. При отпускане на газта и внимателно натискане и държане на спирачка се започна пързаляне назад и то към ръба на пътя, а надолу - склон... При това беше и вечер. Пуснах спирачката и с къси, “дозирани” дърпания на ръчната и на задна, без газ, успях да се спусна назад, на равното. Това упражнение се повтори още два пъти. При повече газ Витарата започваше страховито да поднася и не смеех много да натискам – не познавам добре поведението на колата при такива условия и как да я овладея. Накрая се отказах и с една кирка направих “стъпки”, през 3-4м до гола земя (около час работа) и така стигнах до съответната вила.

    На другия ден разгледах гумите - Fulda, всесезонни, но с малък грайфер(ок.2-3мм) и доста широки за сняг (255/60/15).
    Явно е, че много зависи от добрите гуми, но се чудя следното:

    - Има ли някаква техника за такива случаи? Например – може би трябва не на бавни (или пък на бавни, но по-висока предавка) и с повече засилка? Но тогава няма ли опасност от неконтролирано подхлъзване и излизане от пътя?
    - При пускане назад по стъмен и хлъзгав път как се действа? Т.е.има ли правила и какви са те? (за пускане напред по такъв път вече четох във форума)

  • #2
    До: За управлението на Витара по хлъзгав път

    Първоначално публикуван от Stanchev Преглед на мнение
    ....На другия ден разгледах гумите - Fulda, всесезонни, но с малък грайфер(ок.2-3мм) и доста широки за сняг (255/60/15).
    Явно е, че много зависи от добрите гуми, но се чудя следното:
    Ами ти си си отговорил.
    Дали се спускаш назад или напред общо взето правилата са едни и същи. Разликата е в разпределението на тежеста на автомобила и чисто субективното гадно усещане обусловено от това че ние като човеци няколко милиона години се движим предимно напред.
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

    Коментар


    • #3
      До: За управлението на Витара по хлъзгав път

      Да, има решение: вериги. Ако не, то по-сериозни гуми.Ако и това не ви харесва викате няколко юнака да ви бутат.

      Коментар


      • #4
        До: За управлението на Витара по хлъзгав път

        Първоначално публикуван от Stanchev Преглед на мнение
        На другия ден разгледах гумите - Fulda, всесезонни, но с малък грайфер(ок.2-3мм) и доста широки за сняг (255/60/15).
        Явно е, че много зависи от добрите гуми
        Решението
        sigpic

        Коментар


        • #5
          До: За управлението на Витара по хлъзгав път

          Първоначално публикуван от Stanchev Преглед на мнение
          Здравейте,

          Нямам голям опит с каране на Витара и въобще на кола 4х4.
          - При пускане назад по стъмен и хлъзгав път как се действа? Т.е.има ли правила и какви са те? (за пускане напред по такъв път вече четох във форума)
          Колега, Станчев, без да претендирам за изчерпателноост, мога да споделя моя опит . Лично за мен най-големия офроад-кошмар е да тръгнеш да катериш някой баир и по средата на баира да забуксуваш.Безконтролното плъзгане назад, завъртане настрани и евентуално обръщане са твърде възможни.В такива случаи аз правя следното:
          В момента на спиране на джипа включвам на ЗАДНА скорост ( без значение дали съм на бързи или бавни) и си махам всички крака от всички педали.Джипа , разбира се , тръгва назад но на моторна спирачка и запазва управляемост.Ако терена е МНОГО хлъзгав не трябва да се натиска спирачката защото ще угасне двигателя, няма да има серво на волана и отиваш в драките !Може да държиш крак на газта - така , ако е нужно можеш да подаваш газ и чрез контролирано пробуксуване да насочваш джипа право надолу за да не се обърне странично.Разбира се , горните сметки трябва да направиш предварително, преди да щурмуваш баира и да си наясно с пътищата за отстъпление .
          Има и други "чалъми" които ще усвоиш с натрупване на опит.
          Успех!

          Коментар


          • #6
            До: За управлението на Витара по хлъзгав път

            След повечето изчерпателни отговори мога само да допълня, че усилието на 4Х4 е 70% към задните гуми и 30% към предните гуми а от там следва, че повече газ ще завърти колата или най-малкото ще я усуче. Равномерното подаване на газ е за предпочитане.
            Най-добрия учител е опита!Успех!
            Руен Хаджиниколов

            Коментар


            • #7
              До: За управлението на Витара по хлъзгав път

              Първоначално публикуван от Ruen Преглед на мнение
              След повечето изчерпателни отговори мога само да допълня, че усилието на 4Х4 е 70% към задните гуми и 30% към предните гуми
              Това не е вярно при Витара! 50:50 е разпределението, твърдо.

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Ruen Преглед на мнение
                След повечето изчерпателни отговори мога само да допълня, че усилието на 4Х4 е 70% към задните гуми и 30% към предните гуми а от там следва, че повече газ ще завърти колата или най-малкото ще я усуче. Равномерното подаване на газ е за предпочитане.
                Най-добрия учител е опита!Успех!
                ГРЕШНО!!!
                При Витарата разпределението е 50/50 преден/заден мост.Тя няма междинен диф.

                Щом отиваш на вила най-вероятно става дума за път, а не за траял с много голям наклон.Аз лично бих катерил на бързи.Бавните имат един малък недостатък- лесно окопават...
                Последно редактирано от kolonal-Васил Гергов; 12-01-09, 19:51.

                Коментар


                • #9
                  До: За управлението на Витара по хлъзгав път

                  Първоначално публикуван от Stanchev Преглед на мнение
                  ...на 1-ва бавна, Витарата забуксува и спря малко преди края на наклона.
                  Според мен ако беше на 2-ра бавни, щеше да се изкачи.
                  Hyundai Galloper 2.5 /щар Х щар, турбо катерач спринцовка/

                  Коментар


                  • #10
                    До: За управлението на Витара по хлъзгав път

                    На бавни и колкото багаж и хора има наоколо товарш във Витарата, а за назад бавни без да пипаш педалите
                    Каквато и машина да използвам за движение сред природата, най-приятно си остава ходенето пеш...

                    Коментар


                    • #11
                      До: За управлението на Витара по хлъзгав път

                      Според мен на първа бърза и Витарката ще се изкачи безпроблемно.
                      ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
                      Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

                      Коментар


                      • #12
                        До: За управлението на Витара по хлъзгав път

                        Вчера се случи така, че със същата кола отидох на същото място. Този път бях сам - забравих да спомена, че с мен първия път имаше и др.хора с всички произтичащи от това последствия... Накратко - беше по-спокойно и освен това през деня. Снегът вече беше повече, около 25-30см, и на пипане рехав като пясък. Проблемното място го качих от пръв опит с малко засилка, на 2-ра бавна. Нямаше и занасяне на стръмното. Направи ми впечатление, че на равно, на 1-ва бавна тръгването беше почти невъзможно от буксуване, докато на 2-ра бавна - без проблем.

                        Благодаря на всички за отговорите!

                        Коментар


                        • #13
                          До: За управлението на Витара по хлъзгав път

                          След като прочетох двата поста до мен за разпределението на усилието преден/заден мост се разрових из нета за да си изясня кой крив, кой прав - Колеги вие сте прави - усилието и 47/53 преден/заден мост. Научих нещо от вас! Благодаря!
                          Руен Хаджиниколов

                          Коментар


                          • #14
                            До: За управлението на Витара по хлъзгав път

                            Първоначално публикуван от Ruen Преглед на мнение
                            След като прочетох двата поста до мен за разпределението на усилието преден/заден мост се разрових из нета за да си изясня кой крив, кой прав - Колеги вие сте прави - усилието и 47/53 преден/заден мост. Научих нещо от вас! Благодаря!
                            Братле, май пак нещо не си разбрал - прочети още малко.
                            Ако не свършва добре, значи не е свършило!
                            0888 315 794
                            LZ1UPI
                            A1 (Rh+)

                            Коментар


                            • #15
                              До: За управлението на Витара по хлъзгав път

                              Колега лично мое мнение е че витарката е един от автомобилите,
                              които лесно се владеят при хлъзгав път.
                              п.с. Разбирасе с подходящи гуми

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X