Една съдебна одисея, точеща се вече 8 години, завърши със споразумение. През 1988 г. изданието "Консюмър рипортс" публикува свои тестове, в които бе обявено, че малкият всъдеход "Сузуки Самурай" е склонен към преобръщане в завой. Това нанесе силен удар върху продажбите на популярната машина, която бе извадена от щатския пазар през 1995 г. През 1996 г. японската фирма обвини авторите в преднамереност, манипулация на тестовете и поиска 60 млн. долара компенсация. Изданието пък защитаваше безкомпромисно обективността на своите тестове и специалисти.
Съдебната одисея се превърна в едно скъпоструващо шоу за целия бизнес, което накрая двете страни решиха да прекратят. В общо изявление те си декларират взаимно уважение. "Сузуки" с една мъглява формула признава обективността на тестовете на "Консюмър рипортс", а изданието пък отдава почит към старанието на фирмата да прави здрави и безопасни автомобили. Фамозният тест на "Самурай" не е отхвърлен, но е изтъкнато, че малкият джип е бил подложен на крайни изпитания и не е застрашен от преобръщане при нормално шофиране. Така и двете страни не постигнаха чиста победа, но запазиха достойнството си. Консуматорите може би все пак спечелиха. "Самурай" по принцип е малък всъдеход, с доста добра проходимост по баирите, който няма как да притежава и скоростна стабилност по асфалт. Който го кара, трябва да знае това и да внимава как влиза в завой. Естествено към подобна машина не могат да се прилагат изисквания като към лека кола или към луксозните асфалтови всъдеходи. Дори и в теста да е имало некоректност, тя не може да бъде доказана.
Съдебната одисея се превърна в едно скъпоструващо шоу за целия бизнес, което накрая двете страни решиха да прекратят. В общо изявление те си декларират взаимно уважение. "Сузуки" с една мъглява формула признава обективността на тестовете на "Консюмър рипортс", а изданието пък отдава почит към старанието на фирмата да прави здрави и безопасни автомобили. Фамозният тест на "Самурай" не е отхвърлен, но е изтъкнато, че малкият джип е бил подложен на крайни изпитания и не е застрашен от преобръщане при нормално шофиране. Така и двете страни не постигнаха чиста победа, но запазиха достойнството си. Консуматорите може би все пак спечелиха. "Самурай" по принцип е малък всъдеход, с доста добра проходимост по баирите, който няма как да притежава и скоростна стабилност по асфалт. Който го кара, трябва да знае това и да внимава как влиза в завой. Естествено към подобна машина не могат да се прилагат изисквания като към лека кола или към луксозните асфалтови всъдеходи. Дори и в теста да е имало некоректност, тя не може да бъде доказана.