Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сузуки Самурай въпроси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сузуки Самурай въпроси

    Здравейте,
    в момента избирам малка джипка избора ми се е спрял на Сузуки самурай.
    Намерил съм една, но има нещо което ме притеснява а нямам информация. Свален му е задния кардан защото били разбити каретата и ми го дават друг кардан със здрави карета.
    Въпроса ми е трябва ли да се балансира този кардан има ли къде и колко ориентировъчно ще струва.
    Самурая е без блокаж, но съм чувал че има и с блокаж на диферинцялите вярно ли е?
    Мой приятел твърди че блокаж на диференциялите значело просо зацепване на прединя мост, доколкото аз съм запознат със втория лост в купето става зацепване на предния мост, а блокирането на диференцияла на старите джипове става механично със завъртане на механизми изнесени на главините острани. Другото твърдение е че само най-новите джипове имат блокаж на диф-овете по електронен път, а старите изобщо нямат.
    Къде е истината?
    Благодаря ви за отделеното време

  • #2
    Леле! Пълна каша
    Не го вземай преди да се сменят кардана. Ще излезе че е свален и щото е строшен дифа от каране с разбит кардан, или кво да е друго, и ще се видиш в чудо.
    Забрави всичко което мислиш по включването на трансмисията, и каквото ти е разправял твоя приятел.
    Въртенето на джаджите на предните главини (хъбове, таралежи) просто заключва колелата към полуоските. Ръчката в кабината включва механизъм в раздатъчната кутия (РК), който започва да предава въртене от мотора и на предния мост. Заключването на диференциалите (блокировки) става с лостове, копчета, ключета и кво да е друго според конструкцията, само ако дифовете имат принудителни блокировки. Възможно е да има самоблокиращи диференциали, те се включват с рязко подаване на газ, и се изключват с пускането И. Лошото е че се включват и когато едното колело се удари някъде.
    Електронните блокировки изобщо са отделна полюция. Те не са част от трансмисията, а само бъркане в работата И. Четири отделни ръчни спирачки, които се управляват от усложнения мозък на АБС-а. Радост за паркетника, двойна за тракториста който го вади за някой лев)

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Стефан
      Леле! Пълна каша
      Не го вземай преди да се сменят кардана. Ще излезе че е свален и щото е строшен дифа от каране с разбит кардан, или кво да е друго, и ще се видиш в чудо.
      Днес вечерта ще искам да сложиме кардана за да се убедя че работи двойното, но как да разбера ако е строшен дифа шумове, тракане, виене ако има или изобщо няма да работи ?
      За другото благодаря за информацията!

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от Vasilen
        Днес вечерта ще искам да сложиме кардана за да се убедя че работи двойното, но как да разбера ако е строшен дифа шумове, тракане, виене ако има или изобщо няма да работи ?
        За другото благодаря за информацията!
        вдигни на крик /подемник/ и пробвай да го разклатиш - не трябва да има луфтове... включете 4х4 и пробвай да завъртиш някое колело... ако е на скорост не трябва да се върти, ако е на "0" трябва да се завъртят всичките при завъртане на 1... ако е с LSD отзад /диф. с ограничено приплъзване/ двете задни колела винаги ще се завъртат в една посока...

        не трябва да има нито тракане нито виене... по принцип самурая е парт-тайм и не е хубаво да се кара на 4х4 на сух път... може да го пробваш на трева
        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

        Коментар


        • #5
          Ами - ами! Нищо му няма от няколко километра на асфалта 4х4. Да го врътне като хората, и по-грубо. Че да не излезе че всичко е залепено с дъвка на магия.
          Така и им кажи, че искаш да провериш задния мост. Там освен диф има и полуоски.

          Коментар


          • #6
            Може ли и въпрос от мен по темата. От 6 месеца и аз съм със Самурай.
            Още като го купувах ме предупреди човека че предния кардан е разбит/ изядени шлици/ - то се отрази и на цената де..
            Голямо търсене падна / вкл на Симеон / оказа се че такива кардани / преден / само нов - Миркат 500 лв с 20 дни доставка. Сваляхме и водихме кардана на стругар да го правят но казаха че не става.
            2 въпроса: - може ли да продъжлавам да си го карам така - има вибрации в купето около 60-те километра / по-нагоре и надолу не/
            Дали има някъде в София - района Плиска.Дружба.Младост където да ги правят.
            / Самурая е 1,3 от 1993г.пълна инжекция/

            Коментар


            • #7
              за първия

              Абе бате 1.0 ли е или 1.3 неразбрах! Значи блукажи имат само някой с двигател 1,3, но не всички! Блокажа е с муфаhttp://www.blokaj.hit.bg/
              ето ти и сайта на който съм заснел точно блокаж на самурай!
              За дифера отзад проверката е елементарна! Няма кво да вдигаш и да гледаш ако са му набили уплътнитела ще се минеш ако неса ще спечелиш! Сложете кардана, отблокирай предниа мост със лоста вътре (слагаш на 2Н), палиш му гумите ама няма го жалиш и без тва не е твой, дигаш 80-90 км на отворен прозорец в баир на постоянно набиране и ако трака отзад от към моста то се чува силно, ако е оронен несе занимавай!!!
              За карданите!
              Карданите дългите стават от друго (уас) ако неотговори на болтовете(има различни видове кардани на самурая) с преходен фланец ако е малко по-дълъг режеш при добър стругар и заварваш на аргон! Оригиналните кардани на самурая за нищо нестават! Трошат уши застрах пък на сичкото отгоре и 350 лева хаха ...
              ако немоеш да се справиш обади се ще решим въпроса 0898 623 981 от Враца съм ама често идвам в София!
              За баланси несе занимавайте... тва е джип дет се движи с максимум 120 км кви баланси... аз на този на моя самурай от скоростите до раздатката дето е го бях направил от жигула половината-другата половина от тойота! Вярно, че на струга си го правих сам ама ако е добър стругара и мисли с главата ще се справи! Подминавах 120 и стрелката застава надолу и няма никви вибрации двойното влиза все едно си спрял на място! Представете си какъв синхрон!
              4ао
              Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

              Коментар


              • #8
                Като не са балансирани карданите веднага бастисват семерингите, след малко и лагерите на опашките на дифовете. Много бързо се разбиват шлиците. По-опасното е че разхлабват болтовете, апа като падне предния край на кардана на земята става весело. И да не падне, като среже пода на кабината, или разбие мотора пак весело.
                Стават кви да е, работата е да са по-дълги. Мери се свит - разтеглен, отбелязва се с боя как е бил, реже се дългата тръба. Стените на тръбите са в района на 3 мм. Реже се по заварката откъм карето на ниски обороти с нож за резба (60 град.). Вилката за карето има опашка, която влиза в тръбата още десетина сантиметра. Вади се, тръбата се реже колкото трябва, опашката се вкарва обратно както е била. Центрира се на струга, прихваща се с четири точки, проверява се. Докато спре да бие. Заварява се бавно, със спирания, симетрично от разните страни докато стане шева. Ако се прави внимателно, после баланса рядко е повече от няколко грама.
                Шлиците не се правят на струг, а на специална машина, или поне на фреза с делителна глава.

                Коментар


                • #9
                  Мдааа вчера по съвета на Стефан му сложих кардана и не се наложи да вдигам повече от 20 км вътре в купето не можехме да се чуваме вой, тракане, ужас а двигателчето мърка много добре ... ма се отказвам като че ли да взимам точно този Самурай тия са го карали според мен с разбити карета и вероятно е заминал не само диф-а
                  Някой има ли идея за цена на целия заден мост, ако сегашния собственик ми го смени мисля че е разумно да го взема.
                  Ако ли не дайте предложения за Самурай.

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от Vasilen
                    Мдааа вчера по съвета на Стефан му сложих кардана и не се наложи да вдигам повече от 20 км вътре в купето не можехме да се чуваме вой, тракане, ужас а двигателчето мърка много добре ... ма се отказвам като че ли да взимам точно този Самурай тия са го карали според мен с разбити карета и вероятно е заминал не само диф-а
                    Някой има ли идея за цена на целия заден мост, ако сегашния собственик ми го смени мисля че е разумно да го взема.
                    Ако ли не дайте предложения за Самурай.
                    не разчитай продавача да ти оправя колата... ще я направи като за продаване... чувал съм за търговци, които слагат чорапогащник в развален диф. за да не вие /10-ина км докато пробваш колата/

                    по-добре потърси цена за повредените чаркове втора употреба и го накарай да ти свали от цената...

                    когато търсиш евтин джип /от порядъка на 2000- 3000лв/, шанса да попаднеш на "мъртвец" е към 95% миналата зима гледах 5-6 джипки за тия пари /даже до 4000/ и просто се отказах...
                    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от LJ73
                      ... чувал съм за търговци, които слагат чорапогащник в развален диф. когато търсиш евтин джип /от порядъка на 2000- 3000лв/, шанса да попаднеш на "мъртвец" е към 95% миналата зима гледах 5-6 джипки за тия пари /даже до 4000/ и просто се отказах...
                      Мда чух за още извращения от този тип, слагали финни трици в маслото на диф-а че даже го смесвали с малко грес за да спре да вие, май най-добре да свали от цената стойноста на дифа или моста ... само да не се окаже че и пари трябва да додава.
                      БТВ спирачките ми направи впечатление че са адски твърди, като че изобщо нямат серво или изобщо не използват спирачна течност тоест сухи, възможно ли е?

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от Vasilen
                        Първоначално публикуван от LJ73
                        ... чувал съм за търговци, които слагат чорапогащник в развален диф. когато търсиш евтин джип /от порядъка на 2000- 3000лв/, шанса да попаднеш на "мъртвец" е към 95% миналата зима гледах 5-6 джипки за тия пари /даже до 4000/ и просто се отказах...
                        Мда чух за още извращения от този тип, слагали финни трици в маслото на диф-а че даже го смесвали с малко грес за да спре да вие, май най-добре да свали от цената стойноста на дифа или моста ... само да не се окаже че и пари трябва да додава.
                        БТВ спирачките ми направи впечатление че са адски твърди, като че изобщо нямат серво или изобщо не използват спирачна течност тоест сухи, възможно ли е?
                        от личен опит с търсене на Самурай мога да те уверя, че може и да са сухи /т.е. да е изтекла спирачната течност /, обаче тогава ще са меки... пробвай да спреш... аз пробвах един Самурай за 3 бона "перфектен" /макар и в отчайващ вид/ и при по-силно натискане на спирачките, волана направи половин оборот докато се усетя да го сграбча с двете ръце
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • #13
                          Самурайя...

                          Има страхотни спирачки по добри от на сека кола! Принципно ако сичко е здраво спира за части от секундата! Друг е въпроса, че има модел с барабани спирачки отпред и отзад! Хубави са само тези на които отпред е диск! Самурай SJ410 няма серво моя беше така и нему и трябва - педала ти е кеф да го натискаш и даже контролираш спирачния път SJ413 има серво! Спирачната система е много опростена и направена супер устойчива - трябва да си голям балък, че да имаш проблеми с нея!
                          За диференцяла - виш кой модел е де! И е важно кво е счупено имам - некви мостове тука ще ти ореда въпроса ама те са три модела! Имам касети полуоски задни предни! Карданите неса проблем прават се! Имам и раздатка! Ръкави също! Абе ако е с малките мостове направо се откажи... Премери диаметара на прасето там дето се скачва към ръкава и ми кажи ще ти кажа кой модел е и кво имам!
                          И кажи най-после модела на мотора 1.0 ли е 1.3 ли е колко е ... тва е много показателно! Иначе виене и тресене едва ли може да се получи от моста! На тоя пич въобще еднакви ли са му гумите има ли лагери в раздатката или сичко играе като на сватба след 5-тия час...
                          аиде ако искаш помощ дай инфо!
                          4ао
                          Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от Vasilen
                            Първоначално публикуван от LJ73
                            ... чувал съм за търговци, които слагат чорапогащник в развален диф. когато търсиш евтин джип /от порядъка на 2000- 3000лв/, шанса да попаднеш на "мъртвец" е към 95% миналата зима гледах 5-6 джипки за тия пари /даже до 4000/ и просто се отказах...
                            Мда чух за още извращения от този тип, слагали финни трици в маслото на диф-а че даже го смесвали с малко грес за да спре да вие, май най-добре да свали от цената стойноста на дифа или моста ... само да не се окаже че и пари трябва да додава.
                            БТВ спирачките ми направи впечатление че са адски твърди, като че изобщо нямат серво или изобщо не използват спирачна течност тоест сухи, възможно ли е?
                            или банани въобще вместо масло
                            Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
                            http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
                            http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

                            Коментар


                            • #15
                              Тва някой ъъъ ... африкански колега ли те подучи?-:о)))

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X