Здравейте! След не особено дълго четене из форуми, включително този, се бях запътил да си купя офроуд машина на старо, я Паджеро, я Витарка, но ей така на майтап отидох до Миркат да видя Джимнитата... бюджетът покриваше първоначалната вноска...
От седмица карам чисто ново Джимни и съм още в еуфория! Машинката е страхотна и на пътя и (леко) извън него. Не че сухите черни пътища покрай София са истински офроуд... Но и не смятам да го юркам докато е в гаранция. Карам си го предимно в града и въпреки късите предавки и офроуд окачването вози доста приятно (може би щото е ново и съм свикнал на изстрадали леки коли).
Вярно, че озвучаването му е като на радиоточка в бидон и антената не лови докато не я изкараш повечко, но не съм го купувал само за да слушам музика в него. Като се замисля в предишната си кола почти не слушах музика, защо да почвам сега?
Иначе към 100 км/ч гумите започват да стават леко шумни, но още не съм го пробвал на по-дълъг път по магистрала за да видя колко ще е изморително. Честно казано с такава кола бих се отплеснал по подбалканския вместо по магистралата... Гумите са Bridgestone Dueler H/T и въпреки, че се водят всесезонни съм леко резервиран. Ако не ми допаднат в началото на зимата ще я обуя в истински зимни гуми. Колебая се между Dunlop Grandtrek или Bridgestone Blizzak или нещо друго от размера (205/70R15). Като цяло има доста информация по въпроса във форума

Двигателят е стандартният бензинов 1.3л 62кВ. Дърпа достатъчно добре според мен. Тъй като колата не утежнена с излишни изолации двигателят се чува като се форсира, но в покой е почти недоловим. Като пусна климатика компресорът се чува по-силно...
До колкото чета по форумите, платформата не е променена особено спрямо предните генерации. Има електронен контрол вместо лост за избор на задвижването (което си е така от доста време). Не знам дали е новост, но има ESC (Electronic Stability Control), което се самоизключва в режим 4L, за да не пречи. Също така може да се изключи и в другите режими по желание (има си бутонче). Това ESC е сигурно за да мине изискванията от ЕС.
Интересното е, че според книжката към него, в 4L режим ESC системата се използва за "braketraction control" (а уж е изключена?). Та този "braketraction control" е някакъв вид бедняшкo LSD - задейства спирачката на буксуващото колело за да може да прехвърли въртящ моемнт към колелата със сцепление.
Таблото си е с "аналогови" километраж и обороти (сигурно е цифрово със серво всъщност, но поне изглежда класическо!), но между тях има LCD дисплей, който показва разните километражи и други работи, включително текущата предавка и "съвет" за up/down shift ако не е оптимална. Модерни глезотии. Не изчислява разход и други такива пинизи. Като стана дума за разход, още не съм изхабил цял резервоар (на половината съм все още), но изглежда ще е около 8-9/100 градско. Съвсем прилично. Като му свикна може да падне (или да се качи
).
Ще споделям още впечатления ако има интерес (пък и да няма хаха).
Бонус снимка - идиот с Джимни.
От седмица карам чисто ново Джимни и съм още в еуфория! Машинката е страхотна и на пътя и (леко) извън него. Не че сухите черни пътища покрай София са истински офроуд... Но и не смятам да го юркам докато е в гаранция. Карам си го предимно в града и въпреки късите предавки и офроуд окачването вози доста приятно (може би щото е ново и съм свикнал на изстрадали леки коли).
Вярно, че озвучаването му е като на радиоточка в бидон и антената не лови докато не я изкараш повечко, но не съм го купувал само за да слушам музика в него. Като се замисля в предишната си кола почти не слушах музика, защо да почвам сега?
Иначе към 100 км/ч гумите започват да стават леко шумни, но още не съм го пробвал на по-дълъг път по магистрала за да видя колко ще е изморително. Честно казано с такава кола бих се отплеснал по подбалканския вместо по магистралата... Гумите са Bridgestone Dueler H/T и въпреки, че се водят всесезонни съм леко резервиран. Ако не ми допаднат в началото на зимата ще я обуя в истински зимни гуми. Колебая се между Dunlop Grandtrek или Bridgestone Blizzak или нещо друго от размера (205/70R15). Като цяло има доста информация по въпроса във форума

Двигателят е стандартният бензинов 1.3л 62кВ. Дърпа достатъчно добре според мен. Тъй като колата не утежнена с излишни изолации двигателят се чува като се форсира, но в покой е почти недоловим. Като пусна климатика компресорът се чува по-силно...
До колкото чета по форумите, платформата не е променена особено спрямо предните генерации. Има електронен контрол вместо лост за избор на задвижването (което си е така от доста време). Не знам дали е новост, но има ESC (Electronic Stability Control), което се самоизключва в режим 4L, за да не пречи. Също така може да се изключи и в другите режими по желание (има си бутонче). Това ESC е сигурно за да мине изискванията от ЕС.
Интересното е, че според книжката към него, в 4L режим ESC системата се използва за "braketraction control" (а уж е изключена?). Та този "braketraction control" е някакъв вид бедняшкo LSD - задейства спирачката на буксуващото колело за да може да прехвърли въртящ моемнт към колелата със сцепление.
Таблото си е с "аналогови" километраж и обороти (сигурно е цифрово със серво всъщност, но поне изглежда класическо!), но между тях има LCD дисплей, който показва разните километражи и други работи, включително текущата предавка и "съвет" за up/down shift ако не е оптимална. Модерни глезотии. Не изчислява разход и други такива пинизи. Като стана дума за разход, още не съм изхабил цял резервоар (на половината съм все още), но изглежда ще е около 8-9/100 градско. Съвсем прилично. Като му свикна може да падне (или да се качи

Ще споделям още впечатления ако има интерес (пък и да няма хаха).
Бонус снимка - идиот с Джимни.
Коментар