Сутринта се чу странно виене от пред което беше пропорционално на виенето на оборотите. Беше там около 20-30 секунди, после изчезна. Стигнах за където бях тръгнал (3-4км) и на връщане - същата история. Появи се 5мин след потегляне и пак изчезна.
Пристигнах пред нас, вдигнах капака, сложих едно дълго желязо да слушам кое издава странни звъци. Хидравличната помпа звучи почти нормално. Алтернатора - по-зле с леко румолене. Най-подозрителна ми се стори водната помпа. Охлабих алтернатора, разкачих ремъка и почнах да въртя на ръка и да слушам. При въртене на ролката на водната помпа и перката се чува метално пристъргване, но не като от лагер. Всеки път около една и съща позиция на ролката. Заглеждах се пак - ролката седи вкопана в капака на ангренажният ремък. Капака изглежда прилепнал плътно от всякъде. Ролката от друга страна не изглежда да седи на криво. Иначе самата ролка се върти плавно и без задържане като изключим металното пристъргване (което е само звук, не довежда до задържане). А капака на клапаните определено не е фабрично вкопан на това място (проверено по картинки в интернет).
Та някакви идеи какво може да се е случило? Най-вероятно ще сменя скоро водната помпа поне да съм спокоен, че няма да цъфне и върже изненадващо. Но ми е интересно дали някой има идея каква може да е причината за това вкопаване преди да съм разглобил от пред и да съм разбрал със сигурност.
Ремъка беше доста натегнат, че зимата виждаше зор на студена кола и ремъка приплъзваше. Сега е нормално (според любителската ми преценка) стегнат.
Пристигнах пред нас, вдигнах капака, сложих едно дълго желязо да слушам кое издава странни звъци. Хидравличната помпа звучи почти нормално. Алтернатора - по-зле с леко румолене. Най-подозрителна ми се стори водната помпа. Охлабих алтернатора, разкачих ремъка и почнах да въртя на ръка и да слушам. При въртене на ролката на водната помпа и перката се чува метално пристъргване, но не като от лагер. Всеки път около една и съща позиция на ролката. Заглеждах се пак - ролката седи вкопана в капака на ангренажният ремък. Капака изглежда прилепнал плътно от всякъде. Ролката от друга страна не изглежда да седи на криво. Иначе самата ролка се върти плавно и без задържане като изключим металното пристъргване (което е само звук, не довежда до задържане). А капака на клапаните определено не е фабрично вкопан на това място (проверено по картинки в интернет).
Та някакви идеи какво може да се е случило? Най-вероятно ще сменя скоро водната помпа поне да съм спокоен, че няма да цъфне и върже изненадващо. Но ми е интересно дали някой има идея каква може да е причината за това вкопаване преди да съм разглобил от пред и да съм разбрал със сигурност.
Ремъка беше доста натегнат, че зимата виждаше зор на студена кола и ремъка приплъзваше. Сега е нормално (според любителската ми преценка) стегнат.
Коментар