Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Грешка 51

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Грешка 51

    Колеги,
    От известно време (3 седмици) джипката взе да прекъсва при натоварване на ниски до 2000 оборота.След това тръгваше нормално.Отидох при майстора, който ми сложи газовата уредба, но се оказа, че не е от газта, а гуменият маншон на бубината на първи цилиндър има пробив.Купих нова бубина и я смених.Ефекта беше нулев. Онзи ден по време на движение из баирите ми се откачи горната тръба на радиатора и изтече бая антифриз. Имах вода в туба и долях. Тръгнах и не съм обърнал внимание на датчика за температурата на охладителната течност, но след малко ми светна Check engine и аз с ужас установих, че стрелката за температурата е залепнала за края на червеното. Естествено веднага спрях, изключих двигателя и почнах да се чеша дето не ме сърби!После отворих леко капачката на радиатора за да освободя леко налягането. Поизлезе парата и аз доотворих капачката.Антифриза излетя като гейзер!.Този път разкачих тръба от изпарителя и след 45 минутно чакане за да изстине двигателя налях вода.Явно го бях обезвъздушил добре защото след като запалих веднага затопли и парното и изпарителя.Така си карам и до днес - трети ден! Проблема за който пиша е следния.Двигареля започна много да придърпва и едвам потеглям на първа. Трябва да дам много газ за да не изгасне, а движението е като във влак!
    Посетих един център за диагностика, но там въобще не ми обърнаха внимание, а една госпожица или госпожа ми натърти, че там се правят коли след 2000 година само. Моята Витара обаче е 1999 и не можах да се класирам.Накрая повиках неволята и с помощта на един кламер окъсих пинове С и В на диагностичния куплунг и получих грешка 51! Това се оказа EGR-а! Някой от вас имал ли е такъв проблем и как го е решил? Колата както казах е Гранд Витара 2.0 128 к.с. 1999 г.
    Предварително ви благодаря за мненията!
    Руен Хаджиниколов

  • #2
    От: Грешка 51

    При мазда изчадията където бобината е в делкото и комутатора и всичко е нагнетено там вътре това е признак за прецакана бобина, сменява се и забравяш. Представлява кръгло е такова. По принцип като при витарите са пройзведения на мицубиши.Това не струва скъпо и има един човек от София в един друг форум за да не правя реклама който ги лекува.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:84.6 КБ
ID:5723343

    Коментар


    • #3
      От: Грешка 51

      Странно развитие на моят проблем. След като четири дни придърпва, гасна и лашка днес ми свърши газта и понеже имах работа я подкарах на бензин. Отначало придърпа няколко пъти и докато се усетя навъртюх 15 км. Тогава установих, че вече работи гладко и само от време на време придърпва. След обед заредих газ и навъртах още 40 км като сменях и на бензин и търсех разлика. И на двете придърпва рядко. Дали не е пяднал някакъв нагар в EGR-а и после да се е отпушило не знам, но утре ще отида да сменя филтъра на газта.
      Както се казва -Щастие в нещастието!
      Руен Хаджиниколов

      Коментар


      • #4
        От: Грешка 51

        Ами, най-честото е, че се получава нагар, от този нагар, няма пълно затваряне на егр-а, и се получава придърпване, невървене и т.н, свалете го и го вижте, прочистете го ако трябва, лостовия механизъм, който го затваря и него, вакуумните пътища, все такива
        За коректната работа, може да се види на диагностика
        За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
        Honda Dominator 650
        088ЧЧ93979-->Борис
        0878956Ч38-->Борис

        Коментар


        • #5
          От: Грешка 51

          В неделя свалих EGR-а и какво да видя - почти чист. Отворите са с диаметър 14 мм и едвам остъргах четвърт мм нагар. По лостчето и клапана беше абсолютно чисто. С голям зор и много майки успях да го върна на мястото му. Преди това огледах с огледало и отворите на смукателните тръби. Същата работа -чисти. Днес смених двата филтъра на газовият инжекцион. Промяна няма. Вече се чудя на какъв майстор да я закарам!
          Руен Хаджиниколов

          Коментар


          • #6
            От: Грешка 51

            Погледнете капака на главата, по специално вентилацията на картера, както и пътя по който излизат газовете. Отделно замерете всичли температурни датчици про студен и при топъл мотор.

            Коментар


            • #7
              От: Грешка 51

              И какво се оказа накрая... смених свещите и три от бобините и проблема изчезна! Свещите бяха NGK BKR5EGP- същите изкараха само година и половина!Купих пак такива!
              Руен Хаджиниколов

              Коментар


              • #8
                От: Грешка 51

                Горе долу съм познал от началото за бобина

                Коментар


                • #9
                  От: Грешка 51

                  На свещите се гледа пробега, не годините, минал ли си 20 хил. км нови слагаш и така.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Грешка 51

                    Е, така е - около 20000 съм навъртял. От сега нататък ще си знам.
                    Руен Хаджиниколов

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X