Край на 2 годишния шум от скоростите.Всичко започна от лек шум на изключена и при натискане на съединителя утихваше,е да но след време шумът се появи както на изключена така и на всички скорости без 4-та.По мнения на майсторите около мен лагер първичен вал (чушки той бе най-добре от всички лагери)но можело така да кара с години.Поради факта че не бях отварял скорости досега потърсих втора ръка където намерих обявяваха цени 450 и нагоре положението се влошаваше каменоломна докато 1-ден от 2-ра трета изръка .
Свалих ги сега мога да спомена че при одремонтирането им няма нищо сложно просто трябва да се внимава:
1.Махате избирателя(незнам дали точно така се казва) под него е прослолутия скрит болт за отделяне на раздатката (разбира се него сложих при сглобяването) камбаната и капачето на опашката(от там не може да смените лагера само семеринга) отваряте скоростите
2.Вадите вторичния вал (не знам дали така се казва)дългия
3.Както и зъбчатката за задна скорост (при зглобяването мацнах болта с червено да не би някой да го развърти)
4.Идва ред и на късия вал
Сега е момента да снимате или да си направите схема особено на лагерите с каналите кой канал от коя страна е.
Валовете са свалени оргиналните лагери са NTN аз сложих същите закупени от 1магазин на цена 195лв. за всички 6 броя.
Та да видим късия вал там няма нищо притеснително зъбчатките са на шлици (неподвижни ) просто сменяте лагерите НО след като свалите една пластина при ваденето на вала от кутията под нея се крие този лагер
така се продава нов та този лагер вътрешно лагерува на ВТУЛКА особено внимание и обърнете няма как да е здрава при шум в скоростите вижте я моята в какво състояние беше
трябва да е равна и с никакви наранявания (жокер в скоростите на старата витара е същата) разглобих едни и се оказа идеална аа нова не знам може би миркат иначе си има и номер
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Lozysk...-32x52x15/1384
Това е за късия.Сега на тезгяха дългия зегерки клещи не помагат чук и две отверки подпряни в челата им и реско по тях зъбчатките са живи тук но те не са проблем проблема са трите макари под тях има кученца ли им викат псета ли все тая ВНИМАВАЙТЕ да не изхлузите това с каналите от това под тях не бързайте особено с дългия вал.Под тези движещи се забчатки има иглени лагери на две парчета мойте си бяха здрави несъм ги сменял.
Така зглобихме ги сега кутията сменят се два семеринга този на опашката към маховика(тои е в капачето в камбаната) и този на оста към раздатката тази тапа до този към раздатката не я чоплете не я намерих нова.
Та почистваме всичко с бензин набиваме семерингите мием валовете (аз го направих като отрязах гърлото на 3л.шише налях го с бензин и ги изплакнах зглобени (гарнитури няма използва се качествен силикон) вкарвате лоста пробвате дали има всички скорости и качвате
На моята имаше 2 счупени лагера един под тази пластината и един на опашката към раздатката набедения за шумящ лагер се оказа най-здрав другите бяха пред разпадане
Сега мърка като коте не вярвах че толко добре ще се получи
Свалих ги сега мога да спомена че при одремонтирането им няма нищо сложно просто трябва да се внимава:
1.Махате избирателя(незнам дали точно така се казва) под него е прослолутия скрит болт за отделяне на раздатката (разбира се него сложих при сглобяването) камбаната и капачето на опашката(от там не може да смените лагера само семеринга) отваряте скоростите
2.Вадите вторичния вал (не знам дали така се казва)дългия
3.Както и зъбчатката за задна скорост (при зглобяването мацнах болта с червено да не би някой да го развърти)
4.Идва ред и на късия вал
Сега е момента да снимате или да си направите схема особено на лагерите с каналите кой канал от коя страна е.
Валовете са свалени оргиналните лагери са NTN аз сложих същите закупени от 1магазин на цена 195лв. за всички 6 броя.
Та да видим късия вал там няма нищо притеснително зъбчатките са на шлици (неподвижни ) просто сменяте лагерите НО след като свалите една пластина при ваденето на вала от кутията под нея се крие този лагер
така се продава нов та този лагер вътрешно лагерува на ВТУЛКА особено внимание и обърнете няма как да е здрава при шум в скоростите вижте я моята в какво състояние беше
трябва да е равна и с никакви наранявания (жокер в скоростите на старата витара е същата) разглобих едни и се оказа идеална аа нова не знам може би миркат иначе си има и номер
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Lozysk...-32x52x15/1384
Това е за късия.Сега на тезгяха дългия зегерки клещи не помагат чук и две отверки подпряни в челата им и реско по тях зъбчатките са живи тук но те не са проблем проблема са трите макари под тях има кученца ли им викат псета ли все тая ВНИМАВАЙТЕ да не изхлузите това с каналите от това под тях не бързайте особено с дългия вал.Под тези движещи се забчатки има иглени лагери на две парчета мойте си бяха здрави несъм ги сменял.
Така зглобихме ги сега кутията сменят се два семеринга този на опашката към маховика(тои е в капачето в камбаната) и този на оста към раздатката тази тапа до този към раздатката не я чоплете не я намерих нова.
Та почистваме всичко с бензин набиваме семерингите мием валовете (аз го направих като отрязах гърлото на 3л.шише налях го с бензин и ги изплакнах зглобени (гарнитури няма използва се качествен силикон) вкарвате лоста пробвате дали има всички скорости и качвате
На моята имаше 2 счупени лагера един под тази пластината и един на опашката към раздатката набедения за шумящ лагер се оказа най-здрав другите бяха пред разпадане
Сега мърка като коте не вярвах че толко добре ще се получи
Коментар