Здравейте! Преди месец си взех Витара. Оказа се, че има бая неща да се правят - все дребни, но пък доста. Течове на масло и антифриз, падане на обороти. В крайна сметка ги оправихме и си казах "Ей, сега вече ще я пробвам на нещо по сериозно от градските дупки!" и така излязох на една поляна да пообикалям.
Когато започнах да превключвам предавките на бързи бавни, за да се справя с някои нагорнища и др. и по едно време лоста отказа да излезе от предавката, на която беше. Със сила го изкарах и после пък не искаше да влезе в предавката. Не мога да кажа точно какво съм правил, защото не си поставих за цел да запомня, просто защото не разбрах, че има нещо прецакано.
Установих обаче, че като е изключена колата лоста влиза в предавките, а като работи не влизат. От там вече след много, много опити разбрах, че съединителят не работи. После някак си успях да запаля на скорост и тръгнах лека по лека към гаража на първа скорост. Когато го натисках си беше твърд, както преди. Когато го натисках, се чуваше някакво щракане.
Когато свалихме съединителят установихме, че има някакви неща счупени. Механикът каза, че е износен, но както е изглеждал все едно би трябвало издържи още, обаче не е издържал.
Въпросът ми е дали може да се прецака съединителят от неправилно боравене със скоростите от малкия лост за бързи/бавни? Аз знам следното за използването им:
1. Може да се превключва от 2H на 4L (Мисля,четова направих тогава)
2. Когато се връща от 4L на някоя друга скорост няма значение дали на 2H или 4H ще се върне.
3. Когатосе случи превключването от бавни на бързи трябва да се даде назад независимо дали с газ или на свободен ход, докато се чуе прищракване в диференциялите. (аз съм с автоматични хъбове)
Когато започнах да превключвам предавките на бързи бавни, за да се справя с някои нагорнища и др. и по едно време лоста отказа да излезе от предавката, на която беше. Със сила го изкарах и после пък не искаше да влезе в предавката. Не мога да кажа точно какво съм правил, защото не си поставих за цел да запомня, просто защото не разбрах, че има нещо прецакано.
Установих обаче, че като е изключена колата лоста влиза в предавките, а като работи не влизат. От там вече след много, много опити разбрах, че съединителят не работи. После някак си успях да запаля на скорост и тръгнах лека по лека към гаража на първа скорост. Когато го натисках си беше твърд, както преди. Когато го натисках, се чуваше някакво щракане.
Когато свалихме съединителят установихме, че има някакви неща счупени. Механикът каза, че е износен, но както е изглеждал все едно би трябвало издържи още, обаче не е издържал.
Въпросът ми е дали може да се прецака съединителят от неправилно боравене със скоростите от малкия лост за бързи/бавни? Аз знам следното за използването им:
1. Може да се превключва от 2H на 4L (Мисля,четова направих тогава)
2. Когато се връща от 4L на някоя друга скорост няма значение дали на 2H или 4H ще се върне.
3. Когатосе случи превключването от бавни на бързи трябва да се даде назад независимо дали с газ или на свободен ход, докато се чуе прищракване в диференциялите. (аз съм с автоматични хъбове)
Коментар