Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем Съединител-Скоростна кутия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем Съединител-Скоростна кутия

    Здравейте! Преди месец си взех Витара. Оказа се, че има бая неща да се правят - все дребни, но пък доста. Течове на масло и антифриз, падане на обороти. В крайна сметка ги оправихме и си казах "Ей, сега вече ще я пробвам на нещо по сериозно от градските дупки!" и така излязох на една поляна да пообикалям.

    Когато започнах да превключвам предавките на бързи бавни, за да се справя с някои нагорнища и др. и по едно време лоста отказа да излезе от предавката, на която беше. Със сила го изкарах и после пък не искаше да влезе в предавката. Не мога да кажа точно какво съм правил, защото не си поставих за цел да запомня, просто защото не разбрах, че има нещо прецакано.

    Установих обаче, че като е изключена колата лоста влиза в предавките, а като работи не влизат. От там вече след много, много опити разбрах, че съединителят не работи. После някак си успях да запаля на скорост и тръгнах лека по лека към гаража на първа скорост. Когато го натисках си беше твърд, както преди. Когато го натисках, се чуваше някакво щракане.

    Когато свалихме съединителят установихме, че има някакви неща счупени. Механикът каза, че е износен, но както е изглеждал все едно би трябвало издържи още, обаче не е издържал.

    Въпросът ми е дали може да се прецака съединителят от неправилно боравене със скоростите от малкия лост за бързи/бавни? Аз знам следното за използването им:

    1. Може да се превключва от 2H на 4L (Мисля,четова направих тогава)
    2. Когато се връща от 4L на някоя друга скорост няма значение дали на 2H или 4H ще се върне.
    3. Когатосе случи превключването от бавни на бързи трябва да се даде назад независимо дали с газ или на свободен ход, докато се чуе прищракване в диференциялите. (аз съм с автоматични хъбове)

  • #2
    От: Проблем Съединител-Скоростна кутия

    Честито. На колко км е витарата, сменете съединителят с Exide, не и Valeo. Всички точки от 1 до 3 са верни със спиране на място между тях, ако е ръчка колата. И изключването на раздатката, малкият лост назад максимално, превключва само на заден задвижващ мост. Трябва да си спрял, включването става до 90 км/ час и след това след спиране на място, в движение между бързи и бавни НЕ се превключва.

    Коментар


    • #3
      От: Проблем Съединител-Скоростна кутия

      Първоначално публикуван от trent Преглед на мнение
      Честито. На колко км е витарата, сменете съединителят с Exide, не и Valeo. Всички точки от 1 до 3 са верни със спиране на място между тях, ако е ръчка колата. И изключването на раздатката, малкият лост назад максимално, превключва само на заден задвижващ мост. Трябва да си спрял, включването става до 90 км/ час и след това след спиране на място, в движение между бързи и бавни НЕ се превключва.
      Благодаря! Ами пише, че е на 160 000. Ръчка е. Абе за включването - пробвал съм от заден да превключа на 4H в движение, обаче не се получава. Като натисна съединителят и дам лоста напред и не ми позволява, защото колелата в скоростната кутия се въртят и се чува едно рррррр и не може да отиде напред. Иначе като съм намясто си се превключва. Това беше разбира се, когато имах съединител и си работеше всичко нормално (поне по мое виждане). В движение между бързи и бавни не съм превключвал. За всяка смяна на предавките от малкия лост трябва да спирам. Бях чел за тази максимална скорост от 90км/ч, но при мен както казах не се получава. Това нормално ли е? Може ли да зависи от модела? Моята е 96г. 1.6 16 клапана 90 к.с. дълга база.

      А възможно ли е съединителя да се прецака от неправилно превключване на предавките? Да съм объркал нещо при смяната на бързи/бавни?
      Последно редактирано от svremeto; 04-06-16, 09:07.

      Коментар


      • #4
        От: Проблем Съединител-Скоростна кутия

        На съединителя по скоро му е дошло времето,не е от неправилна употреба. С автоматите имаш някои ограничения, не може да пуснеш предния мост в движение! Ако си с ръчни хъбове и са закопчани можеш и в движение да пускаш предното...
        ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

        Коментар


        • #5
          От: Проблем Съединител-Скоростна кутия

          Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
          На съединителя по скоро му е дошло времето,не е от неправилна употреба. С автоматите имаш някои ограничения, не може да пуснеш предния мост в движение! Ако си с ръчни хъбове и са закопчани можеш и в движение да пускаш предното...
          Скоростите са ръчни.

          Не съм сигурен, че са ръчни хъбовете. Човекът , от който я взех ми каза, че има капачки и от там може да се включват, изключват, но аз нищо не разбирам и може да съм разбрал грешно. Абе най-общо казано можело нещо да се пипа от тия капачки.

          Коментар


          • #6
            От: Проблем Съединител-Скоростна кутия

            Капачките са различни от хъбовете... ако си с ръчни, трябва да има врътки на главините! Общо взето добре е да се запознаеш с устройството на машината, защото при неправилна употреба може да нанесеш щети.
            ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

            Коментар


            • #7
              От: Проблем Съединител-Скоростна кутия

              Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
              Капачките са различни от хъбовете... ако си с ръчни, трябва да има врътки на главините! Общо взето добре е да се запознаеш с устройството на машината, защото при неправилна употреба може да нанесеш щети.
              Да, това се опитвам да направя в момента. Ходя в сервиза, гледам питам... Обаче не всичко знаят хората. Разбрах, че по принцип джиповете чупели по този начин съединителя, обаче според механика е трябвало още да издържи. Повреждането на съединителя при джиповете било някак си различно от при леките коли. Аз си го обяснявам, че е заради различната скоростна кутия с 2 лоста.

              А за капачките - те са на самата джанта между болтовете на джантата. В кръга от болтовете на джантата. Там били и хъбовете, но никога не съм поглеждал какво има зад капачката.

              Като се замисля май са автоматични.

              Коментар


              • #8
                От: Проблем Съединител-Скоростна кутия

                Колега, снимай хъбовете.
                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем Съединител-Скоростна кутия

                  Хи хи, капачките били между болтовете...

                  Колега, устройството на колата не се учи с писане в нета, ами с разглобяване и мислене.

                  Айде да ти го напиша за n-ти път, че вече е писано, писано, писано...

                  Значи-от скоростната кутия въртенето отива в раздатката. В нея има две устройства-за включване на предния мост, и за включване на бавни-бързи предавки. Това с бавни-бързи го разбирай все едно, че е скоростна кутия с две скорости, които обаче не са синхронизирани, демек не може да си превключваш просто "ей-така", а трябва да познаваш какво се случва вътре.
                  А какво именно се случва-има комплект зъбчатки, които се въртят с различни обороти. Нали се сещаш какво представляват две зъбни колела, с все зъбите, които се въртят доста бързо, и трябва да се зацепят едно с друго? Получава се едно ХЪЪРРР... Понякога влизат, зависи от зора който имаш. Затова трябва да се спре, зъбчатките тогава не се въртят, и превключването е супер лесно.

                  За включване на предния мост, и хъбове/капачки:
                  Хъбовете служат да разделят главината(на която е монтирана джантата) от полуоската. Т.е.-при изключен хъб няма връзка между тях, всяко нещо може да си се върти независимо от другото, и съответно нямаш задвижване на предния мост.
                  Ситуация:
                  Караш си само на задно предаване, и решиш, че ти трябва и предния мост. тук може да включиш без проблем, а може и пак онова ХЪЪРРР... Разликата е в това дли са включени хъбовете. Ако са включени-по време на движение те предават въртенето от гумите към полуоските, оттам през предния диференциал, през кардана, и в раздатката. Там има два вала, един срещу друг, които се зацепват с една муфа. Ако и двата вала се въртят(единия от задния мост, другия от предния, по описания преди малко начите ще се въртят с еднакви скорости, и муфата свободно може да се придвижи за да включи двата вала един за друг.
                  Ако обаче хъбовете са изключени-единия вал(този който е свързан с предния мост) е неподвижен(няма кой да го върти), а другия вал си се върти с обороти съответстващи на въртенето на трансмисията. Няма как да се включи без хъркане-разликите в оборотите на двата вала е драстична.
                  "капачките" не е онова декоративното дето е между болтовете(витарата е с гайки впрочем), а е машинен елемент който изпълнява ролята на хъба-да свързва твърдо полуоска и главина. Само, че без възможност за изключване, както хъба. Ако искаш да изключиш-трябва да развиеш болтовете, и да махнеш "капачката".

                  И споко-от такова превключване не можеш да скапеш съединителя. На този който приказва, че така се чупели съединители му предай много поздрави...
                  Последно редактирано от Кольо; 10-06-16, 19:38.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем Съединител-Скоростна кутия

                    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                    Хи хи, капачките били между болтовете...

                    Колега, устройството на колата не се учи с писане в нета, ами с разглобяване и мислене.

                    ...
                    и четене преди това !

                    Коле, Евала ти праа за стоицизма с който си обяснил нещо толкова азбучно, което всеки който иска да кара джип, еле па по горите, трябва да знае !

                    Колега, порови се и почети, и ще си спестиш мнооого драма*.

                    *да се разбира кривене от работа + плащане на части или, ако не разбираш и можеш, плащане на работа и части с подсмърчане и кисел послевкус.
                    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем Съединител-Скоростна кутия

                      Аз просто се поставям на мястото на всеки един новодошъл, и как няма да се оправи в дебрите на форума, и скапаната търсачка. Която уж изкарва някакви резултати, ама по някаква си нейна логика, и нямат нищо общо с търсената тема, или дума.

                      Но все пак, ако човек иска да опознае машината си-започва с разглобяване и мислене. В джиповете няма нищо особено което да е някаква секретна наука, всичкото си е добре позната автомобилна техника, вярно с малко по-специфично приложение, и доста по-рядко се среща, та сме свидетели на "майстори" които казват на хъбовете "блокажи".
                      Но разглобяването и разумяването кое как е направено, и защо е сложено там, при положение, че конструкторите са инструктирани най-строго от счетоводителите да не правят сложни и скъпи детайли и възли, и все пак са го сложили-значи има защо.
                      А за това спомага ровенето из нета и четенето.
                      Не напразно всички повтарят, че образованието е начин да живеем по-добре.

                      Колегата да ме извинява за философията, не е на негов гръб, просто ползвам темата да си кажа какво мисля.
                      А той може само да извлече поуки от моите писания...
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем Съединител-Скоростна кутия



                        Дано поуките са И за всички които четат !
                        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X