Здравейте , отново !Позволявам си да отворя нова тема (в старата ми тема за двигателя никои не ми отговаря ) а и мисля че темата ще е е полезна за всички!
Така все още съм до никъде с моя ремонт , оказа се че вала ми не става , това е старата ми тема :
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=203032
Намерил съм един друг колянов вал , готов прешлайван до 1ви размер на биелните лагери и 1ви на основните лагери (принципно за J20A има основни до 3ти ремонт и биелни до 1ви ремонт )
Така сега този въпросния вал шлайвиста го поставя на станока (или призма както се казва едни отворени уши като чатал вала ляга в двата си края на тях и позволява свободно да се върти ), и като почне да го върти на ръка и опира в него онова което е като часовник и накрайника му опира директно върху шииката на вала (не знам точно как се казва този уред но реално с него мери за овалност или по-точно за наличие на елипси ) та на едната от средните шиики на основните на вала открива "биене " 7 стотни . Казва ми че до 5-6 стотни било приемливо но това вече било много , щяло да премахва масления филм от лагерите и щял да задере много бързо......
На друго място при друг шлайфист , които пък твърди че не правилно позициониран вала , т.е. трябвало да се закрепи странично по оста си и така да се проверява за овалност . (при него не е проверяван нямаше свободна машина )
Отделно с микрометъра на едната шиика на биелния лагер намира биене 2,5 стотни
Шлайфиста твърди , че е страшно да се използва този вал
Какво е вашето мнение ?
Благодарение на колегата Крумов по каталог за лагери допуските за лагери за нормален вал са следните :
Биелни : 49,982 - 50,00
Основни : 57,983 - 58,001
Какво да правя според вас ?Какво ви е мнението , тези биения покриват ли се в допустимите отклонения ?
На "призми " ли трябва да се взема размера за отклонение на елипси , или трябва да е центрован по оста си ???
Не знам вече на кога да вярвам, на кои майстор и на кои шлайфист ....
Искам да направя колата и да си я карам ...., но вече 30 дни стои с разглобен двигател....
Така все още съм до никъде с моя ремонт , оказа се че вала ми не става , това е старата ми тема :
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=203032
Намерил съм един друг колянов вал , готов прешлайван до 1ви размер на биелните лагери и 1ви на основните лагери (принципно за J20A има основни до 3ти ремонт и биелни до 1ви ремонт )
Така сега този въпросния вал шлайвиста го поставя на станока (или призма както се казва едни отворени уши като чатал вала ляга в двата си края на тях и позволява свободно да се върти ), и като почне да го върти на ръка и опира в него онова което е като часовник и накрайника му опира директно върху шииката на вала (не знам точно как се казва този уред но реално с него мери за овалност или по-точно за наличие на елипси ) та на едната от средните шиики на основните на вала открива "биене " 7 стотни . Казва ми че до 5-6 стотни било приемливо но това вече било много , щяло да премахва масления филм от лагерите и щял да задере много бързо......
На друго място при друг шлайфист , които пък твърди че не правилно позициониран вала , т.е. трябвало да се закрепи странично по оста си и така да се проверява за овалност . (при него не е проверяван нямаше свободна машина )
Отделно с микрометъра на едната шиика на биелния лагер намира биене 2,5 стотни
Шлайфиста твърди , че е страшно да се използва този вал
Какво е вашето мнение ?
Благодарение на колегата Крумов по каталог за лагери допуските за лагери за нормален вал са следните :
Биелни : 49,982 - 50,00
Основни : 57,983 - 58,001
Какво да правя според вас ?Какво ви е мнението , тези биения покриват ли се в допустимите отклонения ?
На "призми " ли трябва да се взема размера за отклонение на елипси , или трябва да е центрован по оста си ???
Не знам вече на кога да вярвам, на кои майстор и на кои шлайфист ....
Искам да направя колата и да си я карам ...., но вече 30 дни стои с разглобен двигател....
Коментар