Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моля за компетентен съвет,спешно е!Какви са допуските в размери при шлайфане на вал ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Моля за компетентен съвет,спешно е!Какви са допуските в размери при шлайфане на вал ?

    Здравейте , отново !Позволявам си да отворя нова тема (в старата ми тема за двигателя никои не ми отговаря ) а и мисля че темата ще е е полезна за всички!

    Така все още съм до никъде с моя ремонт , оказа се че вала ми не става , това е старата ми тема :
    http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=203032

    Намерил съм един друг колянов вал , готов прешлайван до 1ви размер на биелните лагери и 1ви на основните лагери (принципно за J20A има основни до 3ти ремонт и биелни до 1ви ремонт )

    Така сега този въпросния вал шлайвиста го поставя на станока (или призма както се казва едни отворени уши като чатал вала ляга в двата си края на тях и позволява свободно да се върти ), и като почне да го върти на ръка и опира в него онова което е като часовник и накрайника му опира директно върху шииката на вала (не знам точно как се казва този уред но реално с него мери за овалност или по-точно за наличие на елипси ) та на едната от средните шиики на основните на вала открива "биене " 7 стотни . Казва ми че до 5-6 стотни било приемливо но това вече било много , щяло да премахва масления филм от лагерите и щял да задере много бързо......

    На друго място при друг шлайфист , които пък твърди че не правилно позициониран вала , т.е. трябвало да се закрепи странично по оста си и така да се проверява за овалност . (при него не е проверяван нямаше свободна машина )


    Отделно с микрометъра на едната шиика на биелния лагер намира биене 2,5 стотни

    Шлайфиста твърди , че е страшно да се използва този вал

    Какво е вашето мнение ?

    Благодарение на колегата Крумов по каталог за лагери допуските за лагери за нормален вал са следните :

    Биелни : 49,982 - 50,00

    Основни : 57,983 - 58,001

    Какво да правя според вас ?Какво ви е мнението , тези биения покриват ли се в допустимите отклонения ?

    На "призми " ли трябва да се взема размера за отклонение на елипси , или трябва да е центрован по оста си ???

    Не знам вече на кога да вярвам, на кои майстор и на кои шлайфист ....

    Искам да направя колата и да си я карам ...., но вече 30 дни стои с разглобен двигател....
    Последно редактирано от stm; 28-11-15, 09:59.

  • #2
    От: Моля за компетентен съвет,спешно е!Какви са допуските в размери при шлайфане на в

    Допусимата хлабина на лагерите на КВ варира според производителя на съответния ДВГ.
    Така, на изуст мога да ти кажа, че допуските са между 0.01/0.02 мм. (минимална хлабина) и 0.05/0.06 мм. (максимална хлабина), като в тия граници има малки разлики в основни и биелни лагери.
    Затова си намери серв. ръководство на тоя ДВГ и там пише точно, и ще разбереш кой крив, кой прав.

    Коментар


    • #3
      От: Моля за компетентен съвет,спешно е!Какви са допуските в размери при шлайфане на в

      Друже, що не отбележиш в кой край на България се подвизаваш? Може някой да те насочи към подходящия човек.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • #4
        От: Моля за компетентен съвет,спешно е!Какви са допуските в размери при шлайфане на в

        Няколко думи по принцип.
        Ако го позиционира м-у центри и мери, добре, ще премери биенетона всяка шийка.
        Но на призми, има едно НО. Ако шийките са току що шлайфани, ОК.
        Обаче ако коляновияни вал е работил, то каква е гаранцията, че 2-те опрни шийки не са също износени в някаква посока,
        и при меренто на средните , не се наслагва грешка?
        И, казваш намерил си го шлайфан и готов за работа.
        Що за шлайфане е това, средна шийка на основен лагер и да бие със 7 стотни!?
        Основните шийки се шлайфат на една установка, и стават "по конец". Майстора да сбърка и изпорти диаметъра, разбирам, но това...
        Айде още едно мерене, ако може м-у центри.
        И споко, ако финансово е обосновано, това биене на основния ще се коригира със следващия ремонтен размер.
        А за биелния, това биене ли е както си го писал, или овалност(елипса). С микрометъра ли го открихте?
        "Готов шлайфан вал"... А пари за него давал ли си

        Коментар


        • #5
          От: Моля за компетентен съвет,спешно е!Какви са допуските в размери при шлайфане на в

          Абсолютно верно!!!
          Още при проектирането базата на тоя вал е осовата му линия - сиреч, всичко се мери по нея, или по центрите, които я определят.

          Всичко друго са "майсторски" вариации, които, най-вероятно са свързани с некомпетентност, или с пари.

          Коментар


          • #6
            От: Моля за компетентен съвет,спешно е!Какви са допуските в размери при шлайфане на в

            Здравеите , пари за вала не съм давал , докато не съм сигурен че е годен няма да го платя .

            Следващ ремонтен комплект , т.е. 3-ти и нагоре за J20 A няма биелни и основни лагери , затова искам да съм сигурен че 2-ри ремонт ще стане (имам вече намерени -обещани лагери основни и биелни 2ри ремонт )

            Точно това ме притеснява и мен като се мери на призми - дали нямам някаква кривина там където се опира вала и да дава отклонения от нея , а не от шлифованите шиики

            Заформи се дискусия и надявам се да извлека максималното от нея за моят случай....

            След това обещавам да напиша една подробна тема за основния ремонт на J20 A - видове лагери , сегменти , цени, наличности и т.н.

            Моля помогнете с това сервизно ръководство за този двигател какви са допуските , за да знам ако се окаже реално че ги има тези 7 стотни биене дали мога да го използвам вала ?

            Тук съм намерил нещо но не знам за този точно двигател ли е и къде и какво точно да търся (моят е J20 A на Гранд Витара след 2005 г. ,140 к.с. ):

            http://www2.izook.com/wp-content/tec...e%20Manual.pdf

            Коментар


            • #7
              От: Моля за компетентен съвет,спешно е!Какви са допуските в размери при шлайфане на в

              2 пъти го прелистих, но нещо не се вижда двигателя в това сервизно. На кои страници е, ако го има изобщо.

              От 2те теми, не ми стана ясно, кой вал не ставал. Този който мерите сега, или И този на колата?
              Установихте ли от какво е чукането?

              Коментар


              • #8
                От: Моля за компетентен съвет,спешно е!Какви са допуските в размери при шлайфане на в

                Първоначално публикуван от stm Преглед на мнение
                ..............позволява свободно да се върти ), и като почне да го върти на ръка и опира в него онова което е като часовник и накрайника му опира директно върху шииката на вала (не знам точно как се казва този уред но реално с него мери за овалност или по-точно за наличие на елипси ) та на едната от средните шиики на основните на вала открива "биене " 7 стотни .

                На друго място при друг шлайфист , които пък твърди че не правилно позициониран вала , т.е. трябвало да се закрепи странично по оста си и така да се проверява за овалност . (при него не е проверяван нямаше свободна машина )


                Отделно с микрометъра на едната шиика на биелния лагер намира биене 2,5 стотни

                На "призми " ли трябва да се взема размера за отклонение на елипси , или трябва да е центрован по оста си ???
                И двата начина на мерене дават сходен резултат защото базата е една. И на машината пак се хваща на първата шийка за ангренажното колело и последната за маховика.Биене на шийка с микрометър не се мери а с индикатор/ часовник / И задължително на машината защото биелна шийка на призми просто е доста трудна работа! 7 стотни биене на основни лагери е прекалено много Макар ,че не се ориентирах това дето е мерил на призмите биене ли е или овалност?

                Коментар


                • #9
                  От: Моля за компетентен съвет,спешно е!Какви са допуските в размери при шлайфане на в

                  Не знам биене или овалност е мерил , беше сложен вала на призми и докато го въртеше на ръка индикаторния часовник показваше разлика нагоре - надолу 7 стотни

                  Можеби това е овалност си мисля .... всичко стана пред очите ми

                  Остана да намеря къде да го завъртят на центровете пред мен за да видя има ли овалност или биене и да преценя кво да го правя

                  Така и не намирам данни за допуските за да знам в какво мога да се вместя или да търся друг вал(какъвто няма)

                  Коментар


                  • #10
                    От: Моля за компетентен съвет,спешно е!Какви са допуските в размери при шлайфане на в

                    В това което си пуснал няма секцията ДВГ но просто като ориентир за 4.0L американецНатиснете снимката за да я уголемите

Име:khjf.jpg
Прегледи:1
Размер:149.2 КБ
ID:5693836

                    Коментар


                    • #11
                      От: Моля за компетентен съвет,спешно е!Какви са допуските в размери при шлайфане на в

                      Четеш и се отчайваш
                      Значи нека уточним.
                      Ако с микрометъра сте хванали, че има овалност на шийката от 0.025мм, то вече сте извън допускът за "некръглост". Като се добави и че самия лагер(черупка) има някаква хлабина, сте на границата от 0.06 мм хлабина. Макар че това което дават е за основните лагери, чудно защо не са дали за биелните.
                      Но в твоя случай, най опасното е ако се окаже, че основната ви шийка наистина бие 7 стотни спрямо оста на вала.
                      Може да мерите на струг, само предварително му проверете челюстите за биене, с индикатор, със стегнато в тях(малко по-навътре) цилиндрично парче.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Моля за компетентен съвет,спешно е!Какви са допуските в размери при шлайфане на в

                        Чети от стр. 493. Майсторите не знаят английски
                        https://htftp.offroad-bulgaria.com/i...SQ416_2of2.pdf

                        Коментар


                        • #13
                          От: Моля за компетентен съвет,спешно е!Какви са допуските в размери при шлайфане на в

                          Не мога да се ориентирам къде да намеря допуските за шииките на биелните лагери и също какви трябва да са допуските при ремонтните размери на основните и биелните шиики ?А самите размери да кажем за 1-ви и 2-ри ремонт какви точно трябва да са там ?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Моля за компетентен съвет,спешно е!Какви са допуските в размери при шлайфане на в

                            Това което виждам е на стр.498 таблицата долу.
                            Заначи става дума че има 3 размера легла за основните лагери, означени с букви.
                            Съответно черупките са с 5 дгрупи допуски в дебелината с цветен код. В табличката е даден необходимия диаметър на шийката за съответната комбинация.
                            Вижда се че разликите се измерват в хилядни, така че прави си сметка за кави точности става дума. Трябва да се гледа м-у деленията на микрометъра.
                            За биелните лагери не видях да става дума. Но майстора обикновенно иска биелите, слага лагера и мери отвора. След това шлайфа с необходимата хлабина, беше спомената някъде.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X