Здравейте, сдобих се с Витара 1,6 16в 94г с климатик и ел пакет, та сега започват зайгравките. Джипката ще я ползвам за риболов, ще тегля лодка и немисля да се хвърлям в сериозни оффроад приключения. Нещата които мисля да тунинговам са следните, минимално повдигане (лифт), ръчни хъбове, евентуално нова охладителна уредба (по голям радиатор евентуално) поради склонността на тези двигатели да пукат глави (тука може да ме посъветвате и Вие за други подобрения относно този проблем), подобряване на спирачките (тази кола не спира бе) мисля за пробвам с по големи дискове гледам че от В6 и от ТД моделите са 310мм, но трябва да се види какво друго ще ми потрябва, поставяне на защитно покритие на шасито и отдолу на купето и накрая поставяне на ГИ (също приемам съвети за марка и модели)и ако иманещо което е хубаво да се направи, а аз го пропускам моля не се срамувайте. Попрочетох доста от темите с информация за витара, но не разбрах има ли максимален ЛИФТ при който да не се сменят носачи а-рамо, а да мине само с подложки на амовете и пружините или нови по дълги такива. Гледам слагате амове от Омеги и Астри и пружини от Варбург. Аз имам насъбрани разни пружини и ако открия нещо ново ще споделя. Това което вече сътворих е поставянето на сваляем теглич, ще направя снимки за да дадете идеи или за креативна критика.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Въпроси относно дребни тунинги по Витара
Свий
X
-
От: Въпроси относно дребни тунинги по Витара
По принцип си спирт тия витари, но ако твоята конкретно не спира - профилактика на системата. Като сложиш по-големи дискове от пред баланса на спирачките съвсем ще замине. А това комбинирано с повдигане е леко неприятно. По принцип има варианти за монтаж на дискове спирачки вместо барабаните на задните колела. Казваха, че спирането се подоборявало значително, та може би е по-удачен вариант от смяна на пердни дискове с по-големи.
Аз съм с по-големи гуми (235/75/р15) и като скоча на спирачките в критичен момент се пързалям с 4ре болкирали колела. От не спиране не мога да се оплача. А по спирачките имам само профилактики.
За другите неща мога да кажа само за лифта малко. Заводски кормилните накрайници се падат хоризонтално и седят успоредно на щангата за която са закачени. Ако я лифтнеш - това ще избяга. А корминлата система е така замислена, че да работи само ако накрайниците и щангата са хоризонтални. При липса на това сходимостта на предницата остава в мечтите. На който и стенд да я качиш, както и да я настроиват в момента в който се опиташ да затвори/отвориш предните колела на ръка хоризонталната щанга почва да се криви на горе/на долу и сходимостта се променя доста забележимо.
Иначе на лифт си носи, но с по-горният проблем. Другите като цяло подлежат на корегиране с подложки разни. Малко се събират предните гуми при лифт. Трябва да намериш малко по-изнесени джанти за да се корегира. Колко изнесени зависи от лифта и от гумите. Целта е да не опират по купето и шасито. При мен ЕТ-10 е горе-долу добре. Ако имаше ЕТ-5 щеше да е една идея по-добре.
-
От: Въпроси относно дребни тунинги по Витара
Колега специално за спирачките проблема се по-скоро в твоя телевизор.Остарели накладки?Некачествени такива?Други проблеми по системата?
Смени накладките с едни TRW отпред и отзад да видиш колко много почва да спира.За прегряванията имай в предвид ,че тези коли са с Виско перки на незнайни години в незнайно състояние...Едно добре работещо виско е първоначалната насока върху която бих работил...Стандартна Витара c20ne с уазов мост...Изпълнение за България
Коментар
-
От: Въпроси относно дребни тунинги по Витара
Ще огледам за лифта да видим тези неща, не вярвам всички лифтнати витари да са със сменени носачи и прочие, относно спирането накладките със сигурност са стари, но аз я сравнявам с голф4 при еднакви условия, ще се смени течността и накладките пък ще видим уж накладките са еднакви с гореспоменатите модели, така че няма да ми останат дет се вика и да не ме удовлетворява спирането след това. А като марка аз съм фен на Брембо и ЕБЦ. Между другото голфа ми е лифтнат с 6 см та чак като го вдигнеш на крик дясната полуска подпира в моста ама ядове не съм имал.
Коментар
-
От: Въпроси относно дребни тунинги по Витара
Извинявам се на автора за офтопика, но ми стана интересно мнението на "brum", относно джантите. Всички търсим по-изнесени джанти, а ти казваш че по-прибраните ще са по-добре, ако не се бъркам аз нещо. Нали ET-10 са по-изнесени от ET-5 ? Аз съм със самурайски джанти, просто завъртяни, които си мисля, че са ET+10 (оригинално), а при мене трябва да се получава към ET-12/13 ( предполагам, зашото имам и фланци 2-3мм, за да не опират в апаратите) и сега търся по-изнесени. Ако е възможно качи снимка на витарата, интересно ми е как изглежда с тези джанти.
Коментар
-
От: Въпроси относно дребни тунинги по Витара
За мен добрата комбинация е лифт по "традиционния" начин, каот отпред се продържаш към минималните стойности. Гуми 235/75/15 на джанти с ЕТ около 0.
Под предния диференциал слагаш една защита, която да играе роля и на шейна.
За спирането - спират! Профилактирай спирачната система.
За охлаждането - промивка на радиатора, проверка на виско и термостат. Ако всичко е наред проблеми няма да имаш
Ръчните хъбове са хубаво нещо, но за твоята експоатация може да останеш и с автоматични.
Относно газовото - аз бих монтирал газовата бутилка отдолу, на мястото на резервоара с нов малък резервоар. Така си запазваш и без това не големия багажник.
При антикорозинната обработка на шасито обърни внимание, че гният отвътре навън.о 88 з 417 оо 4 - Стоян
Коментар
-
От: Въпроси относно дребни тунинги по Витара
Първоначално публикуван от Spouk Преглед на мнениеИзвинявам се на автора за офтопика, но ми стана интересно мнението на "brum", относно джантите. Всички търсим по-изнесени джанти, а ти казваш че по-прибраните ще са по-добре, ако не се бъркам аз нещо. Нали ET-10 са по-изнесени от ET-5 ? Аз съм със самурайски джанти, просто завъртяни, които си мисля, че са ET+10 (оригинално), а при мене трябва да се получава към ET-12/13 ( предполагам, зашото имам и фланци 2-3мм, за да не опират в апаратите) и сега търся по-изнесени. Ако е възможно качи снимка на витарата, интересно ми е как изглежда с тези джанти.
За носачите - не, не са със сменени носачи. Но ако говориш за проблема в кормилната система - него с носачи май няма как да го корегираш.
Та проблема по кормилната система не е някаква сериозна драма. Но е факт, че като където и да качиш колата на стенд ако са читави работниците ще ти кажат, че реглажа не могат да го направят. Могат да докарат двете колела да са еднакво затворени спрямо центъра на колата, но само толкова. Като слезнеш от стенда ще се отварят и затварят при всяка неравност.
Мислил съм го как да го корегирам това и останах да си карам така. Два варианта - тунинг на хебелите, за да свалят на долу средната щанга. Но не знам дали въобще е възможно и няма да закачи в рамата. Има си и недостатъци - ниската средна щанга ще е по-изложена на удари от пред и лесно ще дава фира при каране по по-сериозно черно. Вторият вариант е подмяна на секторната кутия и системата след нея със нормална рейка от лек автомобил.
Коментар
-
От: Въпроси относно дребни тунинги по Витара
Произвежда се. Обикновенно се опитваш да запазиш нивомера и помпата. Има разни теми за това във форума.
Бутилката като иде под купето помисли добре как да я закрепиш за шасито, а не за купето. Изработва се скара която ляга на мястото на щита на резервоара и тази скара държи бутилката. А бутилката е доста по-здрава от резервоара и спокойно минава без защита.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар