Здравейте колеги, моля за съвет. Колата ми е витара 2.0 V6 136 коня, 24 винтила 1996г. Проблема е следният, вчера пътувах за Ивайловград по работа. На баирите преди града, стрелката на температурата, рязко започна да се покачва и да върви към червено. Спрях и отворих капака да се охлади, разширителния съд се бе напълнил до горе с антифриз. Като поизстина мотора потеглих. След 20 км, отново загря, оново спрях и така три, четри пъти докат стигна. Днес отворих да видя маслото и антифриза, маслото е наред, но антифриза отново изпълваше разширителния съд. Обикновенно течноста от казанчето се отича към радиатора или мотора след като се охлади колата. Запалих и почаках окло 30 - 40 мин, колата загря и стрелката отново тръгна към червеното. Предполагам, че проблемът е в термостата, явно е за смяна. Ситуацията е много неприятна, в града има един, два сервиза, незнам до колко са надеждни. Ще почъчам термостат по куриер, но бих искал да знам къде се намира тази джаджа и сложна ли е смяната. Ще ви бъда изключително благодарен ако помогнете с някой съвет.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем със загряването. Помагайте моля !
Свий
X
-
От: Проблем със загряването. Помагайте моля !
Виж си и водната помпа дали са и останали перки.
Възможно е и ако са слагани разни дупкозапълнители, да са се натрупали не където трябва.Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”
-
От: Проблем със загряването. Помагайте моля !
Съдейки по това как задава въпроса едва ли ще успее сам да свали водната помпа и да провери състоянието и. Вдигни капака и проследи до къде отиват маркучите от радиатора. Единия би трябвало да отива до нещо като кутиика с 3-4 болта, може да е пластмасово може и да е метално, съдейки по разни снимки в нета се намира отдолу близо до картера , това е капачката на термостата или тяло на термостат се води. Виж когато загрее дали пуска топла вода към радиатора. Ако въпреки загряването радиатора е студен то или термостат или водна помпа. Колата с каква перка е? Да не излезе заминало виско на перката.
Нека се има предвид, че не познавам модела и не съм 100% сигурен, просто следвам някаква логика. (Ако е грешна поправете ме)I'm not Lost, I'm Discovering !
088 три 3 четири 0 94 нула - Филип
Коментар
-
От: Проблем със загряването. Помагайте моля !
Логикaтa си е точнa ,почвa се нaред ,обикновенно с термостaт,проверкa нa помпa и вентилaтор,евентуaлно и промивкa нa охлaдителнa системa и нaй -нaкрaя проверкa зa рaботни гaзове в охлaдителнaтa системa.Зa проверкa нa помпaтa е достaтъчно дa се погледне зa постояннaтa циркулaция в рaзширителния съд нa отворенa кaпaчкa.Евентуaлно зaпушвaне нa мaлките мaркучи или гърловини нa рaзширителя,тaм се обрaзувaт тaпи от котлен кaмък .Последно редактирано от faster; 09-07-15, 19:38.Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!
Коментар
-
От: Проблем със загряването. Помагайте моля !
И ако всичко казано по-горе е наред, сваляне на глава. Но, дано да не се стига до там.Когато помагаш на другите, помагаш на себе си.
Стефан Арзатов
Коментар
-
От: Проблем със загряването. Помагайте моля !
Оказва се че нямам голям избор, имало един сервиз. Добре е да знам къде е термостата за да го обясня на майстора, та да не се стигне до голямо разглобяване. Вчера стигнах до колата, антифриза от казанчето се беше отточил и върнал в нормалното положение до средата. Запалих колата и я оставих отново да работи на място около 40 мин. стрелката стигна средата, но този път не загря. Предполагам че е имало или запушване или термостата е бил запекъл. Това което мисля да направя е да ида в сервиза, да махнат термостата и така да се прибера. Колата е с ръчни скорости, виждали сме се при Ясен. Благодаря за съветите, ще се радвам да ме ориентирате къеде е термостата на този модел.
Коментар
-
От: Проблем със загряването. Помагайте моля !
Точно зад радиатора горе, след дебелия маркуч. Имай в предвид, че термостата е двустепенен и търси само орг. В никакъв случай не я карай без термостат. След като загрее на място пробва ли да спреш перката с вестник ???0886/706147 Тунинг на Vitara & Grand Vitara
Коментар
-
От: Проблем със загряването. Помагайте моля !
Това с перката, до сега не съм пробвал. Ще изпробвам утре. Като я запаля на студено, първоначално перката работи с по голяма тяга и после утихва и си работи. Водната помпа съм я сменял преди 3 години, заедно с веригите. Ако се окаже термостата, ще поръчам оригинален, предполагам по еконта трябва да го доставят.
Коментар
-
От: Проблем със загряването. Помагайте моля !
Пробвах с вестника. Оставих я да работи на място окло 1час, стрелката не тръгна към червеното а си остана на средата. С вестника пробвах, като качи стрелката до средата и тогава пъхнах ролото с вестника, успях да я спра. После набра скорост и си продължи.
Коментар
-
От: Проблем със загряването. Помагайте моля !
Нищо не показва този тест.
За да се разбере дали виското е читаво трябва температурата в радиатора да е по-висока от тази при нормално загрял двигател. Именно тогава муфата се втвърдява, и започва да върти перката с по-високи обороти. Това може да се имитира с нагряване на виското с пистолет за горещ въздух, но пак няма гаранция-като започне да се обдухва с по-хладен въздух-виското ще "отпусне", и пак няма да има точен резултат.
Единствената реална проба е да се пробва да се спре перката при много горещ радиатор. Именно радиатор, защото топлината от него стопля вискомуфата, и тя започва да работи по-твърдо.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
От: Проблем със загряването. Помагайте моля !
Имах проблем с такива симптоми, тествах термостата, радиатора, водната помпа но уви работеха си !!! Каква е логиката поне при мен, при продължително каране и специално като види зор на байр или дълаг път понеже системата не е отворен тип и работо под налягане(не може да отвориш капачката на работещ мотор) вкарва газове в охладителната система, температурата е висока и газа се разширява и изхвърля антифриза към казанчето-преливника и от друга страна влашава охлаждането и вдига температурата в системата. На дълаг път извън града се охлажда достатъчно от скоростта, обаче ако влезеш в населено място и спреш на светофар вдига стрелката и ако ти работи виското се включва. Ако отвориш капачката да пусне газа горещ забелязах че после при истиване си засмуква от казанчето течността, проблем е ако остане газове в блока после рязко загрява и надува.Та се приготвих да отварям главата, всичко водеше към гарнитура в последният момент приятел монтьор в сервиз и то пич с опит ми даде едно за запушване на пропуски в охладителната систела на Вюрт и сега 2 месеца да чукна на дърво помогна колко ще държи незнам но когато изтърве ще я правят ! Успех
Коментар
-
От: Проблем със загряването. Помагайте моля !
Имах същия проблем,последва проба на виското,термостата,водна помпа и всякакви съвети от познати и непознати майстори!
Накрая отворих радиатора почистих го и всичко си дойде на мястото!
Ето темата -
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102735
Дано помогне!
ПоздравиSuzuki Vitara 1,6 (8v)- къса,автомат !!!
костeнурков спринт.... и в гората !!!!
Коментар
-
От: Проблем със загряването. Помагайте моля !
Водната система на повечето японци е ОТВОРЕНА, важи и за витарата, погледнете един немски автомобил-ЗАТВОРЕНА, голф например и ще видите разликата, при витарата всичко се регулира от капачката на радиатора и не напразно на нея пише налягане 0,9 бара и ако тя не работи квалитетно, то цялата система е под въпрос, успех
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар