Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилно свързване на изпарителя и подгряване на антифриза

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Правилно свързване на изпарителя и подгряване на антифриза

    Няма нищо лошо да се свърже изпарител на кръга на подгрева на дросела - по същество двете неща са едно и също. Разбира се, това когато през тия тънките маркучета изобщо тече нещо. На колите на които ги има (т.е. карбуратори и моно) към днешна дата всичко това обикновено е затлачено с ръжда.

    Впрочем, клапан за газ вързан с миша опашка имам аз, на моята кола. Но съм си го направил аз, за мене си (и даже ще го оправя някой ден), а не както някои хора - на чужда кола и за пари.

    Коментар


    • #17
      От: Правилно свързване на изпарителя и подгряване на антифриза

      Първоначално публикуван от ivan popov Преглед на мнение
      И моята в момента 1.6 16 V е така, но ме притеснява сечението на тези маркучи. Писал съм в други теми и категорично за Витара и Гранд Витара БЕЗ тройници иначе няма парно. Аз когато ги монтирам освен, че ги връзвам последователно слагам изпарителя на мястото на филтъра с активен въглен . С червен антифриз на -40 сутрин пали без проблем на газ.
      На -40 точно тая работа не е съвсем сигурна. Щото газта може и да няма достатъчно налягане в бутилката. Пропана прави около 1 бар налягане при тая температура и ако си с газов инжекцион няма да имаш достатъчно налягане за да докараш търсеното в газовата рейка. Изпарителите дето не са за инжекцион не ги знам как работят и там има някакъв шанс вече. Ама има и друго - че караме на смес пропан/бутан и тая смес на -40 рядко прехвърля 0.5-0,7 бара (т.е. е под атмосферното налягане). И къде въобще намери -40 да пробваш ?

      Питам си аз за тия работи, щото моята е само на газ и ми е интересно дали някои от нещата дето съм изчел не съм го разбрал грешно. По т'ва което съм чел е че при -30 ще трябва да загрея бутилката първо с вряла вода за да мога да запаля. Ама -30 не знам тук къде ще ги намеря, та драма надявам се да нямам .

      Коментар


      • #18
        От: Правилно свързване на изпарителя и подгряване на антифриза

        Колегата, явно иска да каже, че антифриза му е за -40. Иначе някъде беше писано, че до -5, -10 колеги палят без проблем. Аз под нулата не мога да паля. Имам коли и с трите варианта връзване на изпарителя. Независимо как е вързан - малолитражките имат по-кофти парно. Над 1.8 нагоре - парното си е О.К. независимо от връзването. Специално Витарата на зетя, няма баш..ма там имаше други проблеми..)))

        Коментар


        • #19
          От: Правилно свързване на изпарителя и подгряване на антифриза

          Ааа, тъй по-може .

          Ама при -10 силно ме съмнява, че някой пали без проблеми. Под безпроблемно палене разбирам да запали, колата да си държи сама стабилни обороти на празен ход и да може да тръгне да се движи без прекъсване. Всичко друго не се брои за безпроблемно .

          Коментар


          • #20
            От: Правилно свързване на изпарителя и подгряване на антифриза

            Повече от 5 г. нямам резервоари по витарите, имал съм ядове само с едно вакумно ловато. Паля си целогодишно на газ. Без заливане с топла вода и такива глупости.
            http://vbox7.com/play:398e8b82

            Коментар


            • #21
              От: Правилно свързване на изпарителя и подгряване на антифриза

              Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
              Ама при -10 силно ме съмнява, че някой пали без проблеми. Под безпроблемно палене разбирам да запали, колата да си държи сама стабилни обороти на празен ход и да може да тръгне да се движи без прекъсване. Всичко друго не се брои за безпроблемно .
              Аз.

              Коментар


              • #22
                От: Правилно свързване на изпарителя и подгряване на антифриза

                Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                Е те на това ми се казва обосновка Ако не ти е трудно, обясни с няколко думи какъв е проблема да се свърже изпарителя към кръга на автоматичния смукач?

                Плюса на газовата го вързвам на изхода на релето на бензиновата помпа. Клапан, вързан с миша опашка още не съм виждал, но да речем, че няма да ме изненада много.
                Проблема е малкия дебит. Ако беше ОК щуцерите на изпарителя щяха да са 6мм. една газова като нищо си дърпа 10 ампера за да работи,та такива с +а на бобината или като теб на релето на помпата (може,но само управляващ)заедно с предната точка и още няколко ги слагам в графа "мързел граничещ с мърлявщина"
                Но затова не слагам газови,трудно е да я направиш както трябва а българина гледа да мине най-тънко...
                Калин Владов,09РСПБЗН

                Коментар


                • #23
                  От: Правилно свързване на изпарителя и подгряване на антифриза

                  При последователното свързване на изпарителя не е ли по-добре първо в него и после в парното? Принципно изпарителя отнема много малко от температурата на водата пък и хидравлично съпротивление няма така че няма проблем за парното. Аз поне съм така на едната кола с обикновено газово и е ок.
                  Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Правилно свързване на изпарителя и подгряване на антифриза

                    При последователното свързване явно не е от толкова голямо значение кое да е първо, защото тя водата няма избор и пътят й е един. При чиста и добре работеща охладителна система не би трябвало да има особена разлика. Разлика ще има във времето, за което ще се загрее купето, а тя няма да е голяма и едва ли ще е уловима. Но разлика между успоредното и последователното свързване определено има !

                    Коментар


                    • #25
                      От: Правилно свързване на изпарителя и подгряване на антифриза

                      Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                      Проблема е малкия дебит...
                      Отоплителят на дросела има ролята да доставя топлина за изпаряване на горивото. Дебитът му стига. В изпарителя се изпарява приблизително същото количество гориво и е проверено - дебитът на 8мм маркучи определено е достатъчен.

                      Изпарителите се правят с 16мм щутцери за да са съвместими с обичайните маркучи, на които ги заустват.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Правилно свързване на изпарителя и подгряване на антифриза

                        Дросела на пълен инжекцион не изпарява гориво,отоплява се с 6мм и стига за подгрев на изпарителя...лятото. Обикновено го играе обезвъздушител на малкия кръг.
                        Калин Владов,09РСПБЗН

                        Коментар


                        • #27
                          От: Правилно свързване на изпарителя и подгряване на антифриза

                          Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                          Проблема е малкия дебит. Ако беше ОК щуцерите на изпарителя щяха да са 6мм. една газова като нищо си дърпа 10 ампера за да работи,та такива с +а на бобината или като теб на релето на помпата (може,но само управляващ)заедно с предната точка и още няколко ги слагам в графа "мързел граничещ с мърлявщина"
                          Но затова не слагам газови,трудно е да я направиш както трябва а българина гледа да мине най-тънко...
                          Нещо си в грешка ми се струва. На обикновена газова, консумацията е от 1 до 3.5А, в зависимост дали има клапан на бутилката и дали изпарителя е с електрически клапан или с вакумен. Колко е нормалната консумация на бензиновата помпа - знаеш. Точно толкова.
                          На ГИ не съм си правил труда да меря, но пак не е 10А, освен ако не са сбъркани дюзите. Или може би за течна фаза, но там вече не знам.

                          Маркучите към дросела, специално на Витара 16V, не подгряват нищо, освен автоматичния смукач. Дебита е съвсем достатъчен. При условие, че на -15 си пали като види ключа само и то на кола, която принципно няма безнин, пък има турбина... И си храни двигателя с все турбината...
                          Без да се обиждаш, но ми се струва, че просто си приел нещата по някакъв определен начин, без да си ги обмислил достатъчно.
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X