Ето каква е историята - вдигнах прозорците за да не се напълни купето от поредният дъжд и съм забравил ключа на контакт!
На другият ден след повече от 24 часа се наложи да ползвам колата, но там нямаше ток , даже и за да светне таблото.Измерих с мултицета 6.7 волта.Зави ми се свят - аз съм на 3 км от асфалт, в Балкана с жена, багаж и куче, а и на другата сутрин трябва да съм на работа на 30 км от това място.Забравих да спомена, че махалата не е електрифицирана, но аз имам фотоволтаици.За жалост имаше и облаци!Все пак сложих акумулатора на заряд и за мой късмет след малко се показа слънце, а и другите акумулатори помогнаха и след час и половина имах 12.7 волта.Вече се бях обадил на приятел с джип в селото да ме смъкне до асфалт и на друг, да дойде с пътна помощ да ме товари и кара на ел. техник за запознаване на ключа с компютъра на колата.Тук обаче не познах - сложих акумулатора и още от четвърт оборот двигателя запали.Естествено с радост се обадих на хората да дам отбой.
Цялата тази лакардия я разказвам защото вече са ме теглили веднъж от същото място до ел.техник за запознаване на ключа и той ми каза, че когато акумулатора падне под напрежение от 8 волта компютъра губи настройките на ключа и по-нататък е ясно!
Синът ми ме светна, че може да има батерия, която да поддържа известно време компа ама нали все някой ще е чувал за такова нещо.
Та ако някой е имал такъв случай или може да обясни ситуацията ще ми е интересно да науча нещо и аз
На другият ден след повече от 24 часа се наложи да ползвам колата, но там нямаше ток , даже и за да светне таблото.Измерих с мултицета 6.7 волта.Зави ми се свят - аз съм на 3 км от асфалт, в Балкана с жена, багаж и куче, а и на другата сутрин трябва да съм на работа на 30 км от това място.Забравих да спомена, че махалата не е електрифицирана, но аз имам фотоволтаици.За жалост имаше и облаци!Все пак сложих акумулатора на заряд и за мой късмет след малко се показа слънце, а и другите акумулатори помогнаха и след час и половина имах 12.7 волта.Вече се бях обадил на приятел с джип в селото да ме смъкне до асфалт и на друг, да дойде с пътна помощ да ме товари и кара на ел. техник за запознаване на ключа с компютъра на колата.Тук обаче не познах - сложих акумулатора и още от четвърт оборот двигателя запали.Естествено с радост се обадих на хората да дам отбой.
Цялата тази лакардия я разказвам защото вече са ме теглили веднъж от същото място до ел.техник за запознаване на ключа и той ми каза, че когато акумулатора падне под напрежение от 8 волта компютъра губи настройките на ключа и по-нататък е ясно!
Синът ми ме светна, че може да има батерия, която да поддържа известно време компа ама нали все някой ще е чувал за такова нещо.
Та ако някой е имал такъв случай или може да обясни ситуацията ще ми е интересно да науча нещо и аз

Коментар