Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гранд Витара не пали, когато е добре загряла (но само лятно време)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Гранд Витара не пали, когато е добре загряла (но само лятно време)

    Да, ако има такива записани. Отделно можеш да следиш информацията от датчиците.
    Евентуално така може да разбереш, ако някой се бъзика.
    В серзвизното ръководство има описани всички грешки и процедури как да тестваш какво ги пречинява.
    о 88 з 417 оо 4 - Стоян

    Коментар


    • #17
      От: Гранд Витара не пали, когато е добре загряла (но само лятно време)

      - Вероятно става дума за загуба на "искрата",НО кой е виновника? Лотарийно-"датчик на Хол",бобина,комутатор,лоша ел. връзка т. н. .
      Пуснете второ захранване до шалтера на стартера (кабел с който да се стига до"+" на акумулатора) и изолирайте свободния край. Следващия път когато сте сам, оставете на контакт ключа и ще можете да наблюдавате "наличието на искра", като подадете с кабела + към шалтера.
      Сложното е като се установи ,че искрата липсва? ( Залагам като колегата- dedoKoko на индукционен датчик) Успех с "лова"!

      Коментар


      • #18
        От: Гранд Витара не пали, когато е добре загряла (но само лятно време)

        Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
        ....
        Пуснете второ захранване до шалтера на стартера (кабел с който да се стига до"+" на акумулатора) и изолирайте свободния край. ....
        Сложното е като се установи ,че искрата липсва? ( Залагам като колегата- dedoKoko на индукционен датчик) Успех с "лова"!
        Това определено е по лесен начин за проверка на искрата.Само да уточня - под шалтер на стартера се има предвид т.нар."главно реле" , или греша ?
        Понеже вчера коментирахме с един приятел , при него(около 20годишен мерцедес) напълно отказала да пали, след 1 седмица някой го посъветвал да "разръчка" буксите на главното реле, и това му решило проблема.
        Ако някой може да подскаже къде е това "главно реле" на Витарата?(че даже не го знам как е на инглиш)
        Grand Vitara 1.6i 16V (94Hp)2001
        Недостатъчното количество просто ще свърши, недостъчното качество може да те довърши !
        'Толкова млад, а вече кривнал от пътя'

        Коментар


        • #19
          От: Гранд Витара не пали, когато е добре загряла (но само лятно време)

          Елементарно бе Уотсънови - имаме бавна утечка на газ или бензин към колектора. Като я угасиш се дави, а като мине време горивото изветрява и паленето не е проблем.

          Възможни източници на утечката са мембраните на регулаторите на налягане на газа и бензина, а също инжекторите за газ и бензин.

          Коментар


          • #20
            От: Гранд Витара не пали, когато е добре загряла (но само лятно време)

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Елементарно бе Уотсънови - имаме бавна утечка на газ или бензин към колектора. Като я угасиш се дави, а като мине време горивото изветрява и паленето не е проблем.
            .....
            Значи това за т.нар. "подпикаващ" инжектор беше втората идея(след проверката дали, газовата "превключва на бензин" след изключване на двигателя)
            Дори си направих труда да изкарам ръчен ключ за бензиновата помпа, и си я изключвам докато карам на газ.Включвам я точно преди да запаля.знам че налягането на бензина си стои, но мисля че един път изключих ръчно газовата, да изгори остатъчното налягане, и колата да си изгасне.И нямаше ефект.Но ...после дойде есента, и не можах да пробвам пак.Но сега ще го пробвам пак, когато направи проблема.
            Иначе газовата два пъти съм я тествал за пропуски -и инжекторите и главния клапан - няма такива.
            Но как се хваща кой точно инжектор подпикава, и то когато е нагорещен......
            Grand Vitara 1.6i 16V (94Hp)2001
            Недостатъчното количество просто ще свърши, недостъчното качество може да те довърши !
            'Толкова млад, а вече кривнал от пътя'

            Коментар


            • #21
              От: Гранд Витара не пали, когато е добре загряла (но само лятно време)

              Проблема леко се задълбочи - когато си стигне "точката" на загряване , след пускане на педала (примерно движение по инерция) двигателя изгасва, това при каране на газ. Определено не е от бензиновите инжектори, защото когато стане проблема, пробвам през 4-5 мин. да запаля И то само на газ-(ръчно включвам газовата -при изключена поне 30 мин преди това бензинова помпа)
              На втория - третия опит започва да се чува неравномерно "кашляне на цилиндрите, все едно пробвам да паля с откачени 1 или 2 свещи.
              Когато се чуе това - изключвам газовата, минава си на бензин, и с първото завъртане -пали.
              Стигнах до извода че някоя от бобините(те са 2 - всяка подава на 2 свещи) прави мизерията - губи тоци - и съответно при въртене на бензин и липса на читава искра- колата се задавя лесно и това допълнително утежнява паленето.
              Въпроса ми е може ли някак да се проверят тези бобини - примерно да се сравнят дали имат еднаква "мощност" на искрата, (в сервиз, или собственоръчно )
              Последно редактирано от toestaz; 06-06-14, 22:43.
              Grand Vitara 1.6i 16V (94Hp)2001
              Недостатъчното количество просто ще свърши, недостъчното качество може да те довърши !
              'Толкова млад, а вече кривнал от пътя'

              Коментар


              • #22
                От: Гранд Витара не пали, когато е добре загряла (но само лятно време)

                То за можене може,но си иска някакъв опит с работа с "разрядник",осцилоскоп и датчик за запалителни системи и т.н. .
                За полеви тест осигури 25 мм. въздушна "междина" между високоволтовите кабели по двойки 1-4,2-3 и на стартер трябва спокойно да прескача искрата. Като се увеличава въздушната "междина" може да се "хване" максималната стойност на "затваряне" на веригата.(има риск да прескочи искра през изолацията към някои проводник от инсталацията и да "изпържите" компютъра)

                Коментар


                • #23
                  От: Гранд Витара не пали, когато е добре загряла (но само лятно време)

                  Здравейте.Преди време имах Гранд Витара със същия проблем.Оказа се някакъв четец-разпределител на коляновия вал,който се намираше отзад на разпределителния вал.Така по спомен ми го обясни Иван Попов от който го купих.Симптомите бяха същите и след смяната му се оправи.Двигателя беше 2.0.128 кс.Дано съм помогнал.
                  "NISAN TERRANO 2" 3.0 tdi 2003 г.
                  0878739299

                  Коментар


                  • #24
                    От: Гранд Витара не пали, когато е добре загряла (но само лятно време)

                    Първоначално публикуван от dvdimov Преглед на мнение
                    Здравейте.Преди време имах Гранд Витара със същия проблем.Оказа се някакъв четец-разпределител на коляновия вал,който се намираше отзад на разпределителния вал.Така по спомен ми го обясни Иван Попов от който го купих.Симптомите бяха същите и след смяната му се оправи.Двигателя беше 2.0.128 кс.Дано съм помогнал.
                    Всяка информация е от помощ, особено когато е от човек минал през същия проблем.Кофтито е, че моята е с двигател 1,6 и не можах да намеря датчик на разпределителния вал, в сервизното ръководство го дават "optional"
                    Ако не е от бобините, остава датчик колянов вал.Прочетох че е добре да се свали и да се почисти.
                    А дали може да се свали, без да се повдига двигателя?
                    Grand Vitara 1.6i 16V (94Hp)2001
                    Недостатъчното количество просто ще свърши, недостъчното качество може да те довърши !
                    'Толкова млад, а вече кривнал от пътя'

                    Коментар


                    • #25
                      От: Гранд Витара не пали, когато е добре загряла (но само лятно време)

                      Има "леко" развитие по темата. Успях да пробвам дали бобините не създават проблем, когато загреят(понеже и без това са монтирани точно върху двигателя)
                      С чифт кабели за свещи "изнесох" едната бобина на по хладно място, но нямаше никакъв ефект.После ги размених, и отново проблема си остана.
                      И съм сгрешил в предния пост - има датчик разпределителен вал, а датчика колянов вал - няма(той е опционален всъщност)
                      Нещата отиват към проблема, който колегата dvdimov описва, или самия четец, или "венеца" на вала, от който "чете"
                      Потвърждава се и от факта, че при каране с над 20 км/час (при по-високи обороти), колкото и да е загряла - не гасне. Сама е изгасвала единствено при движение на първа скорост.
                      Grand Vitara 1.6i 16V (94Hp)2001
                      Недостатъчното количество просто ще свърши, недостъчното качество може да те довърши !
                      'Толкова млад, а вече кривнал от пътя'

                      Коментар


                      • #26
                        От: Гранд Витара не пали, когато е добре загряла (но само лятно време)

                        Проблема вече е решен - след смяна на датчик разпределителен вал с нов.
                        А и диагностиката се оказа лесна, просто когато загрее колата и не иска да пали - поливаш въпросния датчик с вода - веднага въртиш , и колата пали.
                        Но в началото не смеех да го поливам директно с вода, че там има нагрети алуминиеви капаци, да не се спука някой.Оказа се, че не се пукат , толкова лесно.
                        А,.. и ако ви искат повече от 85-90 лева за такъв датчик - направо си е набутване !
                        Grand Vitara 1.6i 16V (94Hp)2001
                        Недостатъчното количество просто ще свърши, недостъчното качество може да те довърши !
                        'Толкова млад, а вече кривнал от пътя'

                        Коментар


                        • #27
                          От: Гранд Витара не пали, когато е добре загряла (но само лятно време)

                          Браво,радвам се че съм помогнал.
                          "NISAN TERRANO 2" 3.0 tdi 2003 г.
                          0878739299

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X