Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Grand Vitara 1999-2005 - Теч масло от дясната полуоска на преден диференциал

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Grand Vitara 1999-2005 - Теч масло от дясната полуоска на преден диференциал

    Скоро при смяна на маслата ми направи впечатление че вътрешното каре на дясната полуоска има прекалено голям луфт. Преди няколко дни случайно дигнах витарата на крик от ляво и съответно протече масло от диференциала. Миркат ме баламосаха че било нормалнo, разбивали се шлиците, сменявала се цялата касета и каретата и т.н. Ама спокойно, 3000 левчета можело и да стигнат.

    Съответно се зарових в нета и попаднах на този сервизен бюлетин: suzukiTSB.pdf

    Ето и по-детайлно описание ( на руски ): http://suzukiclub4x4.narod.ru/secretvtulki.htm

    Сега издирвам тази 'вълшебна' втулка и семеринга, преди наистина да се разбият шлиците на карето/касетата.
    Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
    Suzuki Grand Vitara 1.6
    LZ1ZPM

  • #2
    От: Grand Vitara 1999-2005 - Теч масло от дясната полуоска на преден диференциал

    Минах през Миркат, хората бяха изключително любезни и отзивчиви. Накратко: тоя сервизен бюлетин ми се струва че го виждат за първи път. Втулката никога не са я поръчвали и доставяли.

    Заровихме се в схемите: кожуха на предния диференциал, касетата и семеринга са напълно еднакви на SQ420 и SQ416 ( моята гранд витара ). Карето обаче е различно, но вероятно разликата е навънка към полуоската. Т.е. тази втулка важи и за SQ416 ( гранд витара, 3 врати, 1.6 G16B ).

    Семеринга посочен в бюлетина е сменен с нов, актуалния номер е 09283-35052, цената му е 13лв.
    Втулката си е със същия номер 27619-65D00, цената е около 130лв. Ще дойде към края на месеца. Ако някой има желание да види материала от който е направена и/или да я премери по-точно от мене съм насреща.
    Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
    Suzuki Grand Vitara 1.6
    LZ1ZPM

    Коментар


    • #3
      От: Grand Vitara 1999-2005 - Теч масло от дясната полуоска на преден диференциал

      Писал съм няколко пъти за този проблем на Гранд Витарите !!! В двата ти поста си противоречиш. Първо пишеш за 3000 лв. , а после си го докарал до 143 лв. . Ако не си виждал такава касета , ела да ти покажа. Самата полуос "лагерува" в касетата. Там има и канали за по-добро смазване. В самата касета няма втулка. Проблема е, че при каране само на задно се въртят и предните полуоски. След 100 000 км. полуоската износва касетата и се появява луфт, а след него и теч на масло. За да се избегне този проблем се слагат хъбове от Витара .
      0886/706147 Тунинг на Vitara & Grand Vitara

      Коментар


      • #4
        От: Grand Vitara 1999-2005 - Теч масло от дясната полуоска на преден диференциал

        Не виждам какво си противореча. Според миркат разбиването на шлиците на касетата е неизбежно и се лекува с нови касета, каре, лагери, работа и т.н. ( цената на частите е от миркат ). Въпреки това семеринга пак ще протича често.

        Според руснаците ако се сложи втулката преди това да се случи, се решава едновременно проблема с разбиването на шлиците и протичането на семеринга през няколко месеца.

        И понеже SQ416 по моргите почти няма ( или аз не мога да намеря ) предпочитам да ги дам тия 130лв за втулката и най-малкото да не сменявам семеринга няколко пъти годишно.

        PS: ето цитат от руския линк:
        Как показывает практика инсталляции данной опорной втулки -
        проблему люфта правого шруса на входе в передний дифференциал
        и сопутствующие этой проблеме последствия -
        разбивание бокового сальника, а то и самого дифференциала с правой стороны,
        эта волшебная втулка РЕШАЕТ(фиксирует и предотвращает) ОТЛИЧНО!
        Последно редактирано от Zarhi; 11-03-14, 12:49.
        Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
        Suzuki Grand Vitara 1.6
        LZ1ZPM

        Коментар


        • #5
          От: Grand Vitara 1999-2005 - Теч масло от дясната полуоска на преден диференциал

          Проблема е актуален почти при всяка една гранд витара.
          И проблема не е в твърдо зацепените полуоски, а е чисто конструктивен! Или иначе казано - грешка на някой, който някога е мислил този възел от колата.
          Наистина ръчните хъбове ще отложат появата на проблема във времето

          Моята също не прави изключение - има прекомерен радиален луфт и семеринга е износен. Закупих си нов(13лв) и си изработих такава втулка, но монтажа се оказа спънка. Не мога да извадя карето от диференциала. Обяснявам си го с това, че някой преди мен е пипал там и е сложил неподходяща пружинна зегерка. За целта си изработих спец. приспособление, но чакам по-добро време за ремонта. За момента избягвам дълбоки води и често проверявам маслото(количество и състояние!).
          В тази връзка, ще се радвам, ако някой сподели опит и хитринки за тази процедура.
          о 88 з 417 оо 4 - Стоян

          Коментар


          • #6
            От: Grand Vitara 1999-2005 - Теч масло от дясната полуоска на преден диференциал

            Досега не съм го правил, надявам се в края на месеца да дойде втулката и да се пробвам.
            Информацията с която разполагам до сега:
            от миркат: карето се вади САМО с дърпане, със СИЛНО дърпане. Цитирам по спомен: "Ако не излиза, не дърпаш достатъчно силно"...

            от сервизното: https://htftp.offroad-bulgaria.com/p...calbody%29.pdf
            секция 7E-15, страница 469: с 2 големи прави отверки.

            Само с една се намачква 'капачката' на карето: http://www.suzuki-grandvitara.info/f...opic.php?t=266
            Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
            Suzuki Grand Vitara 1.6
            LZ1ZPM

            Коментар


            • #7
              От: Grand Vitara 1999-2005 - Теч масло от дясната полуоска на преден диференциал

              Последния такъв "филм" го играхме преди две седмици. Гранд 2.0 2004 г. от Гърция. Сменен диф миналата година и пак луфт и теч. На стария диф му направих ремонт на касетата с "вежен" и следва монтаж заедно с ръчни хъбове /не виждам кое им е временното решение /. Големият х$й го ядохме при демонтажа. Карето с луфта НЕ излиза от дифа !!! Разглобено от полуоската и свалено заедно с дифа на земята и пак не ще. С две отвертки по метър със скоба и чук и мамата и не и не . След едночасова борба и преди да хванем флекса се предаде с обратен чук и голяма скоба и трима върху него.
              0886/706147 Тунинг на Vitara & Grand Vitara

              Коментар


              • #8
                От: Grand Vitara 1999-2005 - Теч масло от дясната полуоска на преден диференциал

                Хайде да събудим малко темата, че аз пуснах нова за същия проблем. Тази не можах да я намеря с търсачката на форума а сега ми се натресе в гугъл и ме зарадва.
                "Zarhi" какво стана с втулката доиде ли, смени ли я, оправи ли се проблема ?
                "stojan_defender-a" ти успя ли да извадиш полуоската? Наби ли правената втулка? От къде взе размерите за на си я направиш и от какъв материал?

                Поздрави.

                Коментар


                • #9
                  От: Grand Vitara 1999-2005 - Теч масло от дясната полуоска на преден диференциал

                  Първоначално публикуван от mimors Преглед на мнение
                  Хайде да събудим малко темата, че аз пуснах нова за същия проблем. Тази не можах да я намеря с търсачката на форума а сега ми се натресе в гугъл и ме зарадва.
                  "Zarhi" какво стана с втулката доиде ли, смени ли я, оправи ли се проблема ?
                  Поздрави.
                  Малко късно я виждам, но все пак: втулката дойде, монтирах я. От тогава съм минал около 6к км, карето няма никакъв осезаем луфт, лекото почукване което се чуваше отпред в дясно изчезна напълно. Нарочно напълних предния диференциал с малко повече масло, теч няма.

                  Карето излезе сравнително лесно, от зегерката се отчупи единия край, около 5-6мм. Внимателно превъртях диференциала няколко пъти и парченцето се залепи за магнита на долната пробка. Сложих нова зегерка ( от миркат, имаха я в наличност, струваше около 2 лв ).

                  Втулката която дойде беше млечно бяла на цвят, на пипане беше хлъзгава и мазна. Не разбирам от пластмаси, но на мене ми прилича на тефлон.
                  Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
                  Suzuki Grand Vitara 1.6
                  LZ1ZPM

                  Коментар


                  • #10
                    От: Grand Vitara 1999-2005 - Теч масло от дясната полуоска на преден диференциал

                    Аз моята я направих от Полиамид, по размерите от руското ръководство по-горе. За сега няма теч и луфта е съвсем малък.
                    Ще видим колко време ще издържи така.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X