Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Теч на масло!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Теч на масло!

    Колеги ,ето че направих 10000км с моята витарка ,откак я взех, както се казва без да отварям капака.Но трябва да се сменя маслото и го отврих...това което виждам е силно омасляване в задната част на мотора, там където делкото е хванато за мотора...Понеже е много збутано,и няма място за работа,искам да разбера ,някой отработвал ли го е този казус и как?! мотора е Г16Б

  • #2
    От: Теч на масло!

    Делкото е с О-пръстен, ако това ти е въпроса, че не разбрах какво точно питаш.
    о 88 з 417 оо 4 - Стоян

    Коментар


    • #3
      От: Теч на масло!

      теча там се случва по три причини: калпава/стара гарнитура на капака на клапаните, стар/липсващ о-пръстен на преходника на "делкото" или стар/липсващ о-пръстен на "делкото" в прехдника. Е, разбира се, може и просто да е олято при наливане/доливане на масло, но едва ли е това в твоя случай.

      Мястото за работа е достатъчно, но за да не стават тъпи фокуси, направи следното: ПРЕДИ да пипаш каквото и да било, а) откачи акумулатора, б)Свали капачката на делкото и в) отбележи къде ТОЧНО сочи палеца.

      След това откачаш буксата на делкото, развиваш болта и го вадиш. От там нататък развиваш 3те болта отзад на преходника и вадиш и него, като предварително си откачил кабелчето на масата от него. Почистваш всичко, слагаш ннови о-пръстени, сглобявап и забравяш.
      Важно! Много внимавай колко дебели о-пръстени слагаш! особено между ъгловия преходник и главата - ако е по-дебел, при стягане преходника се чупи като стой та гледай. Ако не си сигурен, по-добре сложи силикон (макар, че много мразя да се слага силикон къде трябва и къде не).
      на самото делко, никакъви силикони, там задължително о-пръстен.

      Като монтираш делкото обратно, внимавай палеца да дойде точно на отблязаното място. Естествено, предполага се че преди това не си връткал двигателя
      Ако нещо оплескаш - нагласяш мотора на положение за смяна наремък и палеца към 4ти цилиндър... стига да са ти подредени правилно кабелите. Абе по-добре се старай да не го разместваш.
      Успех!
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #4
        От: Теч на масло!

        Мерси,но оказа се ,че тракат клапани и си мисля, че май от това ще да е този теч, понеже го има около целият капак на клапаните ,а най много е при делкото..та ще се занимя първо с тях , някой знае ли как бяха луфтовете, че тази аутодата все не мога да я сваля...

        Коментар


        • #5
          От: Теч на масло!

          Нямат връзка клапаните с теча.Просто имаш два проблема за отстраняване.
          "NISAN TERRANO 2" 3.0 tdi 2003 г.
          0878739299

          Коментар


          • #6
            От: Теч на масло!

            Първоначално публикуван от vozi Преглед на мнение
            Мерси,но оказа се ,че тракат клапани и си мисля, че май от това ще да е този теч, понеже го има около целият капак на клапаните ,а най много е при делкото..та ще се занимя първо с тях , някой знае ли как бяха луфтовете, че тази аутодата все не мога да я сваля...
            Тези в Аутодатата са леко сгрешени! Специално за тоя мотор са различни, в зависимост от годината на производство. До до 92ра или 93та, не помня баха много по-малки. За да не стават грешки, трябва да си съвсем сигурен коя точно година е произведена Витарката. провери по VIN, иначе годината в талона може да те подведе.
            В момента нямам точен спомен колко са, ако никой от колегите не подскаже, ще проверя малко по-късно и ще ти пиша.

            П.П. ЕТо какво изрових:
            Преди 10.1993:
            Смукателни: 0.08 - 0.12
            Изпускателни: 0.08 - 0.12
            След 10.1993:
            Смукателни: 0.13 - 0.17
            Изпускателни: 0.17 - 0.21
            Данните са за 16 клапановия мотор за регулировка на студено! 20 градуса+/-5! не съм сигурен дали след 1996та нещата са същите или пак има промяна.
            Последно редактирано от tef4o; 03-10-13, 10:01.
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #7
              От: Теч на масло!

              мерси! махнах капака на клапаните и установих,че едно от болтчетата не беше въобще затегнато и явно от там и теча...а луфтовете къде се мерят...между шииката на клапана и винта за реглажа или петлето и кобилицата!?

              Коментар


              • #8
                От: Теч на масло!

                гледах една схема, според кято, при положение на гмт на първи се регулират смукателни на 1 и 2 ри ,изпускателни на 1 и 3ти , прави се оборот на мотора ,след което смукателни на 3 и 4ти и изпускателни на 2 и 4 ти... а аз ги карам наред ...гледам само буталото да е в гмт....

                Коментар


                • #9
                  От: Теч на масло!

                  Гледаш гърбицата да е далеч от кобилицата най-вече И да няма много натрупана гняз по РВ.
                  Като ги направиш всичките, провери ги още веднъж. Надявам се си наясно как точно се процедира с луфтомера?
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Теч на масло!

                    Да , направих ги стегнати на 15-20, тези размери имам..моторот заработи съвсем тихо..

                    Коментар


                    • #11
                      От: Теч на масло!

                      Първоначално публикуван от vozi Преглед на мнение
                      Да , направих ги стегнати на 15-20, тези размери имам..моторот заработи съвсем тихо..
                      Ако моторчето е след 93та, те тъкмо толкова си му и трябват. Проблема обикновено е с по-старите, щото на много малко места пише, че са с различен луфт и стават грешки.
                      Пожелавам ти само да те радва за в бъдеще!
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Теч на масло!

                        При G16A (8 клапановия) има ли такива разлики или там са си все едни и същи?

                        Коментар


                        • #13
                          От: Теч на масло!

                          Не помня, утре ще проверя и ще кажа, мисля че ги имам данните покрай старата ми Витарка.
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Теч на масло!

                            95 г...добро си е моторчето, но за в бъдеще съм мераклия да го сменям с дизела на пежо..

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X