Обзаведох се с Гранд Витара и имам няколко въпроса на които търсачката не даде задоволителен отговор.
Доколкото се ориентирах това се води Grand Vitara (GT,FT) 2001-2004 с двигател G16B, нищо че първата регистрация е август 2005-та?
Двигател:
- при студен двигател след запалване държи малко под 2000 оборота и плавно падат със загряването.
- при топъл двигател на място даже и момент да докосна газта се форсира до 1500 оборота и след 4-5 секунди се връща на около 800.
Нормално ли е това поведение или има проблем с инжекцията?
Видях че има две перки: една на водната помпа с виско съединител и електрическа отпред. На студен двигател виско перката се върти свободно, но днес ми направи впечатление че при нормално загрял мотор и изключен климатик електрическата перка се включва през 15-20 секунди. Угасих двигателя и виско перката пак се въртеше без усилие. Не му е било достатъчно топло или виското е за смяна?
Трансмисия:
- в книжката се препоръчва за преден диференциал, раздатка и скорости масло API GL-4 75W90, за заден диференциал API GL-5 80W90. Защо в скоростите не трябва да се сипва GL-5 прочетох, но може ли в двата диференциала и раздатката да сипя GL-5 80W90? Има ли смисъл от 75/80W140 в задния диференциал при положение че няма да се подлага (засега) на тежък оффроуд и по-големи гуми?
Съединител:
- не успях да видя каква е течноста за съединителя, предполагам е същата като за спирачките - DOT 3 и няма проблем да я сменя с DOT 4?
Ето я красавицата:

Доколкото се ориентирах това се води Grand Vitara (GT,FT) 2001-2004 с двигател G16B, нищо че първата регистрация е август 2005-та?
Двигател:
- при студен двигател след запалване държи малко под 2000 оборота и плавно падат със загряването.
- при топъл двигател на място даже и момент да докосна газта се форсира до 1500 оборота и след 4-5 секунди се връща на около 800.
Нормално ли е това поведение или има проблем с инжекцията?
Видях че има две перки: една на водната помпа с виско съединител и електрическа отпред. На студен двигател виско перката се върти свободно, но днес ми направи впечатление че при нормално загрял мотор и изключен климатик електрическата перка се включва през 15-20 секунди. Угасих двигателя и виско перката пак се въртеше без усилие. Не му е било достатъчно топло или виското е за смяна?
Трансмисия:
- в книжката се препоръчва за преден диференциал, раздатка и скорости масло API GL-4 75W90, за заден диференциал API GL-5 80W90. Защо в скоростите не трябва да се сипва GL-5 прочетох, но може ли в двата диференциала и раздатката да сипя GL-5 80W90? Има ли смисъл от 75/80W140 в задния диференциал при положение че няма да се подлага (засега) на тежък оффроуд и по-големи гуми?
Съединител:
- не успях да видя каква е течноста за съединителя, предполагам е същата като за спирачките - DOT 3 и няма проблем да я сменя с DOT 4?
Ето я красавицата: