За някои от Вас може би е безполезно да разказвам за това приключение, но сигурно има и хора за които ще е полезно.
И така, един хубав ден бях паркирал Zuk (така се казва нашия Самурай) с десните колела на тротоата, т.е. наклонен на ляво. След около час като се връщам, гледам под главината на предно ляво колело - локва масло (трансмисионно).
След няколко консултации с хора, които имат повече опит и ремонтното ръководство, разбрах, че следва смяна на семеринг на полувала, като за целта се разглобява всичко необходимо за да се извади полувала. Освен въпросния семеринг, купих и този за сферата и кечето - общо 45 лв. в Миркат. Предупредихаме, че лагерите, които лежат в моста, т.е. на шенкелната ос са по 50 лв. бр.
Извинявам се, че прилагам снимки, каквото намерение имах, но нещата бяха напрегнат от към време (и условия). При разглобяването на дясната страна на предния мост ще се постарая да направя и снимки.
След като разглобих всичко от лявата страна на предния мост за лош късмет се оказа, че единия от споменатите лагери - в ръководството ги наричат "king pin bearings", е счупен. Ролките изпадаха (или са били изпадали по-рано) в сферата. Лагера е номер 30302, но отпред има 4Т ! Отидох в първия магазин за лагери и купих 30302, но без 4Т. Оказа се, че е по-широк и при сглобаването, тъй като са конусно-ролкови, просто затяга.
И така оставих нещата за една седмица. Междувременно се намериха въпросните лагери (за по 11,80 лв.) и днес от 19 до 21 ч. сглобявах. Пак ми се стори, че като затегнах четирите болта отгоре и тези отдолу, главината малко тегаво се върти. Разглобих и пак проверих до край ли съм набил външните черупки на лагерите, но не беше това проблема. Сглобих го и да се надявам, че е добре или, че там няма обороти и няма да има проблем.
А, забравих да кажа, че смених и един семеринг, който е зад вътрешния лагер на главината - 10 лв. май беше на "Раковска" в един магазин,
Някой, ако може да каже магазин където могат да се купят лагери за главината на цена под 30 лв. за брой, ще е полезно.
И така, един хубав ден бях паркирал Zuk (така се казва нашия Самурай) с десните колела на тротоата, т.е. наклонен на ляво. След около час като се връщам, гледам под главината на предно ляво колело - локва масло (трансмисионно).
След няколко консултации с хора, които имат повече опит и ремонтното ръководство, разбрах, че следва смяна на семеринг на полувала, като за целта се разглобява всичко необходимо за да се извади полувала. Освен въпросния семеринг, купих и този за сферата и кечето - общо 45 лв. в Миркат. Предупредихаме, че лагерите, които лежат в моста, т.е. на шенкелната ос са по 50 лв. бр.
Извинявам се, че прилагам снимки, каквото намерение имах, но нещата бяха напрегнат от към време (и условия). При разглобяването на дясната страна на предния мост ще се постарая да направя и снимки.
След като разглобих всичко от лявата страна на предния мост за лош късмет се оказа, че единия от споменатите лагери - в ръководството ги наричат "king pin bearings", е счупен. Ролките изпадаха (или са били изпадали по-рано) в сферата. Лагера е номер 30302, но отпред има 4Т ! Отидох в първия магазин за лагери и купих 30302, но без 4Т. Оказа се, че е по-широк и при сглобаването, тъй като са конусно-ролкови, просто затяга.
И така оставих нещата за една седмица. Междувременно се намериха въпросните лагери (за по 11,80 лв.) и днес от 19 до 21 ч. сглобявах. Пак ми се стори, че като затегнах четирите болта отгоре и тези отдолу, главината малко тегаво се върти. Разглобих и пак проверих до край ли съм набил външните черупки на лагерите, но не беше това проблема. Сглобих го и да се надявам, че е добре или, че там няма обороти и няма да има проблем.
А, забравих да кажа, че смених и един семеринг, който е зад вътрешния лагер на главината - 10 лв. май беше на "Раковска" в един магазин,
Някой, ако може да каже магазин където могат да се купят лагери за главината на цена под 30 лв. за брой, ще е полезно.
Коментар