За какво става въпрос: Витарките с новото табло от време на време имат проблем с въпросния speed sensor. При диагностика дава грешка 24 ... май 
Въпросното чудо на техниката го има при повечето съвременни автомобили и грубо казано, казва на компа (ECU) дали колата е в движение или е в покой. Е, при по-тарикатските казва и други работи, но да не задълбаваме. Намира се в таблото, в скоростомера, това конкретно за испанка, 8 клапана, с новите табла.
Става дума за ей това:

Така изглежда отзад.

Ако сте навити да се позабавлявате, развийте 3те винта, обозначени с 1, след това внимателно освободете скобите, задържащи лицевата част на таблото. Прозрачния капак няма смисъл да се откача отделно. След това отвийте винтовете, обозначени с 3, след това с 2. Извадете внимателно скоростомера.

Сори за калпавите снимки, но единственото, което имах под ръка беше телефона. Скапана, скапана, спакана Нокиа Аша... бати боклука
както и да е. Ей това, неясното, на малката платчица, от която излизат 2те жици, е въпросния датчик. Като го видах, даже и не повярвах ... не, че нещо, ама на ридконтактите им дават живот 10 милиона превключвания. Това от производител. Ако ви се смята, магнита е 4 полюсен, жилото се върти с примерно 100 оборота в минута. Кофти, а?
Още по-тъпото е, че въпросната платка се крепи с винт, чиято глава е ОТВЪТРЕ
А въпросното "отвътре" е леко капсуловано.
При добро желание, малко сръчност и добър поялник с тънка човка, тъпата ридка (онова стъкленото) се сменя за минута, но трябва МНОГО да се внимава. наоколо всички детайли на километража са пластмасови, съответно лесно топими, а в дисковете на скоростомера е много лесно да попадне капка тинол и пак става мазало.
Ясно е, че ако решите все пак да я сменяте (ридката) краката трябва да са огънати така, че да са в една равнина с плоската част на контактните пластини.
Честно казано, струва ми се много по-добра идея тоя датчик да се изнесе някъде другаде и да е полупроводников, просто нямах време да се занимавам този път.
Ако някой реши да тества как се държи датчик на хол, дори и да е лепнат директно отгоре на пластмасата на скоростомера (или друго, по-читаво място), нека сподели.
после всичко се сглобява по обратен ред. А, щях да забравя. оригиналната ридка се беше заварила, което не е никаква изненада. Ако решите да проверявате без разглобяване, мерите или на куплунга на компа (изваден) или на самото табло. И докато мерите, ЗАВЪРТАТЕ полека входния вал на скоростомера! С жилото или е нещо друго - зависи от това дали таблото е свалено или не. при изправен датчик, тоест ридката не се е покапала, трябва да дава контакт 4 пъти на оборот. Ако дава винаги накъсо или винаги прекъсната верига - ридката е свършила курса.
От мен толкова.

Въпросното чудо на техниката го има при повечето съвременни автомобили и грубо казано, казва на компа (ECU) дали колата е в движение или е в покой. Е, при по-тарикатските казва и други работи, но да не задълбаваме. Намира се в таблото, в скоростомера, това конкретно за испанка, 8 клапана, с новите табла.
Става дума за ей това:
Така изглежда отзад.
Ако сте навити да се позабавлявате, развийте 3те винта, обозначени с 1, след това внимателно освободете скобите, задържащи лицевата част на таблото. Прозрачния капак няма смисъл да се откача отделно. След това отвийте винтовете, обозначени с 3, след това с 2. Извадете внимателно скоростомера.
Сори за калпавите снимки, но единственото, което имах под ръка беше телефона. Скапана, скапана, спакана Нокиа Аша... бати боклука

както и да е. Ей това, неясното, на малката платчица, от която излизат 2те жици, е въпросния датчик. Като го видах, даже и не повярвах ... не, че нещо, ама на ридконтактите им дават живот 10 милиона превключвания. Това от производител. Ако ви се смята, магнита е 4 полюсен, жилото се върти с примерно 100 оборота в минута. Кофти, а?
Още по-тъпото е, че въпросната платка се крепи с винт, чиято глава е ОТВЪТРЕ

При добро желание, малко сръчност и добър поялник с тънка човка, тъпата ридка (онова стъкленото) се сменя за минута, но трябва МНОГО да се внимава. наоколо всички детайли на километража са пластмасови, съответно лесно топими, а в дисковете на скоростомера е много лесно да попадне капка тинол и пак става мазало.
Ясно е, че ако решите все пак да я сменяте (ридката) краката трябва да са огънати така, че да са в една равнина с плоската част на контактните пластини.
Честно казано, струва ми се много по-добра идея тоя датчик да се изнесе някъде другаде и да е полупроводников, просто нямах време да се занимавам този път.
Ако някой реши да тества как се държи датчик на хол, дори и да е лепнат директно отгоре на пластмасата на скоростомера (или друго, по-читаво място), нека сподели.
после всичко се сглобява по обратен ред. А, щях да забравя. оригиналната ридка се беше заварила, което не е никаква изненада. Ако решите да проверявате без разглобяване, мерите или на куплунга на компа (изваден) или на самото табло. И докато мерите, ЗАВЪРТАТЕ полека входния вал на скоростомера! С жилото или е нещо друго - зависи от това дали таблото е свалено или не. при изправен датчик, тоест ридката не се е покапала, трябва да дава контакт 4 пъти на оборот. Ако дава винаги накъсо или винаги прекъсната верига - ридката е свършила курса.
От мен толкова.
Коментар