Здравейте, колеги. Извинявам се, ако по темата вече е писано, разрових форума внимателно но не можах да открия точно такъв проблем, а ми се струва, че е нещо елементарно. Значи, колата е Самурай, набор 86, ДВГ 1.3 G13A (60-коньовия) с инсталирана АГУ. На газ проблеми няма, но на бензин понякога (честичко) гасне на празен ход, включително в движение. Няма средно положение, или работи перфектно и равномерно на около 1000 оборота, или при натискане на съединителя/ освобождаване от скорост гасне моментално, без претръскване. При отнемане на газта се получава нещо като „моторна спирачка”, сякаш двигателя се мъчи да си загасне. Направи ми впечатление че на лош или черен път с много друсане проблемът често се появява и изчезва от само себе си.
От позицията на тоталната ми техническа некомпетентност, мога да си направя само следните изводи:
1. Щом работи на газ без проблеми, изключвам от уравнението общите елементи на газовата и бензиновата система.
2. Щом проблема се появява и изчезва при друсане и няма средно положение, или работи или не, значи едва ли са прекъснати горивопроводи или въобще да засмуква въздух отнякъде. Пак така изключвам проблем в свещите, а и те са скоро сменяни с DENSO, кабелите също са нови. Дистрибуторната капачка и палеца са чисти. Взъдушен и горивен филтър са сменяни наскоро.
Та въпросът ми е... откъде да започна проверката? Кои са тия елементи (температурен/ EGR датчик, и прочие), които могат да спират и да започват да работят когато си искат в резултат на тресенето по черните пътища на родината, и да се получава този гаден ефект? Благодаря ви предварително!
От позицията на тоталната ми техническа некомпетентност, мога да си направя само следните изводи:
1. Щом работи на газ без проблеми, изключвам от уравнението общите елементи на газовата и бензиновата система.
2. Щом проблема се появява и изчезва при друсане и няма средно положение, или работи или не, значи едва ли са прекъснати горивопроводи или въобще да засмуква въздух отнякъде. Пак така изключвам проблем в свещите, а и те са скоро сменяни с DENSO, кабелите също са нови. Дистрибуторната капачка и палеца са чисти. Взъдушен и горивен филтър са сменяни наскоро.
Та въпросът ми е... откъде да започна проверката? Кои са тия елементи (температурен/ EGR датчик, и прочие), които могат да спират и да започват да работят когато си искат в резултат на тресенето по черните пътища на родината, и да се получава този гаден ефект? Благодаря ви предварително!
Коментар