Вчера прескочих до гората на лека офроуд разходка по път по ,който са изкарвали от горското дървен материал с трактори.В началото пътя беше добър, смисъл коловози около 30см.сух път напичан от слънцето лесно и бързо съхнеш като се има впредвид ,че на 20.04 беше валяло здраво,на 21.04 по леко .Викам си да изчакам още 1 ден и да се обадя на приятел да ми даде точна информация как е времето към 23.04 за да се видим и поразкараме джипката барим и тя да види гора от 3 месеца насам,информацията беше за сух път.Обаче, колкото повече навлизахме в гората ,толкова сухия път изчезваше и се появвяваха локвички в коловозите ,а аз нямах възможност никаква да обърна и да се върна.Реших да продължим ,какво пък минавал съм и по-тежки терени.В един момент там където не минават слънчевите лъчи пътя беше разкалян ,следваше по широк участък по ,който тежката машина е искала да обърне и е станало каша,като коловосите си губят форма и вид.Аз като инат и корава кратуна реших ,че връщане назад няма,а единствения път е напред,а и досега съм нямал проблеми с Витарата и реших ,че за нея това ще е шега работа,но..... ЗАСИЛВАНЕ и Пляс в средата на коловоза ,който хем беше пълен с вода и кал,ами и Витарата падна по корем .Ами сега???
Нито двойното 4W,нито 4H,нито 2H нищо не помага.Колелата се въртяха свободно ,не усещах наченки колелата да сцепят със земята,бяха във въздуха .Нито пък крик ,нито Hi JAck,нито лебедка имах.Само един 3кг.чук, резачка ,крива лопата,брадвичка,смелост ,яд че не можах да мина и търпение .КАзах си от това място сух няма да изляза ,а и на това шибано място няма да се дам.Запретах ръкави аз и моя приятел и се заехме първо да запушим отпред и отзад със суха пръс да спрем притока на вода към джипката.С кривата лопата изгребахме водата и калта под джипката и действително задните гуми бяха във въздуха ,а предното окачване цялото се бе впило в калта.Следваше набиване на клони под гумите,поради липса на камъни и др.твърди предмети.Опит да преодолея шибаната локва ,но неуспешен.В режим 4W за секунда се чу някъкво тракане от към задния диференциал или секторната кутия???
.
СЛедва набиване на дървени клинове около 40см.под гумите пак в режим 4W сега това щракане не се чу.След няколко опита я извадихме и продължихме напред ,като това затъване или набиване на коловоз се получи още на 2 места.Това тракане за около секунда се чу още
веднъж.Разходката и ходенето по мъките започна от 10.20ч.до 19,35ч.като преди този час19,35 си казах ,че ако не излезем от това място оставам джипа и си тръгваме за селото,което беше на 2ч. и 30мин.път през гората.Носих апаратче,беше ми на акъла да направя снимки ,но времето ме притискаше и ядът ми надделяваше над комедията ,която се разигра.Излязохме от това место и поехме по друг обиколен път ,изгорихме малко повече бензин ,но си спахме в къщи.
Днес разходихме джипката като нарочно взех да изкачвам нагорнище с ъгъл не повече от 55-60 градуса баир в режим 4 по 4 като проблема се повтори пак за около секунда(от секторната кутия или заден диференциал)
Моля за компетентен отговор само от разбиращите.
Проблема е само в режим 4 по 4.
Благодаря на всички ,които изкажат компетентно
Нито двойното 4W,нито 4H,нито 2H нищо не помага.Колелата се въртяха свободно ,не усещах наченки колелата да сцепят със земята,бяха във въздуха .Нито пък крик ,нито Hi JAck,нито лебедка имах.Само един 3кг.чук, резачка ,крива лопата,брадвичка,смелост ,яд че не можах да мина и търпение .КАзах си от това място сух няма да изляза ,а и на това шибано място няма да се дам.Запретах ръкави аз и моя приятел и се заехме първо да запушим отпред и отзад със суха пръс да спрем притока на вода към джипката.С кривата лопата изгребахме водата и калта под джипката и действително задните гуми бяха във въздуха ,а предното окачване цялото се бе впило в калта.Следваше набиване на клони под гумите,поради липса на камъни и др.твърди предмети.Опит да преодолея шибаната локва ,но неуспешен.В режим 4W за секунда се чу някъкво тракане от към задния диференциал или секторната кутия???

СЛедва набиване на дървени клинове около 40см.под гумите пак в режим 4W сега това щракане не се чу.След няколко опита я извадихме и продължихме напред ,като това затъване или набиване на коловоз се получи още на 2 места.Това тракане за около секунда се чу още
веднъж.Разходката и ходенето по мъките започна от 10.20ч.до 19,35ч.като преди този час19,35 си казах ,че ако не излезем от това място оставам джипа и си тръгваме за селото,което беше на 2ч. и 30мин.път през гората.Носих апаратче,беше ми на акъла да направя снимки ,но времето ме притискаше и ядът ми надделяваше над комедията ,която се разигра.Излязохме от това место и поехме по друг обиколен път ,изгорихме малко повече бензин ,но си спахме в къщи.
Днес разходихме джипката като нарочно взех да изкачвам нагорнище с ъгъл не повече от 55-60 градуса баир в режим 4 по 4 като проблема се повтори пак за около секунда(от секторната кутия или заден диференциал)
Моля за компетентен отговор само от разбиращите.
Проблема е само в режим 4 по 4.
Благодаря на всички ,които изкажат компетентно
Коментар