Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси за Suzuki Vitara 2.0 24V V6 МЕТАН

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпроси за Suzuki Vitara 2.0 24V V6 МЕТАН

    Здравейте,

    От два месеца гледам всякакви типове високопроходими автомобили. Минах през Toyota RAV4, Honda CR-V, Daihatsu Terios, сега съм на вълна Suzuki Vitara.

    Това, което търся не е off-road автомобил, а просто проходим автомобил, който да става за вилата и чат-пат за риба, но същевременно да се държи стабилно на асфалт със 120 км/ч.

    Понеже се очертава да го карам много се загледах по варианта МЕТАН и по-конкретно

    Suzuki Vitara 2.0 24V V6 МЕТАН, 1996 година, 136 коня

    Не съм ходил да гледам още автомобила, но напират в мен няколко въпроса към вас, хората, които са врели и кипели с проблемите на Vitara.

    Ще бъда много щастлив да чуя вашите коментари по следните мои питания:

    1. Каква е разликата между 16V и 24V? Мощност? Разход на гориво? Производителност на двигателя?
    2. Може ли да се очакват по-големи технически проблеми от 24V в сравнение с 16V?
    3. Доколко метанът разваля (създава проблеми) този конкретен автомобил? Вероятно метановата уредба не е фабрична, а е слагана в последствие....
    4. Има ли сред вас технически грамотен човек за Vitara, който би могъл, срещу заплащане, да дойде с мен (София) на оглед преди покупка?

    Благодаря много! Доверявам се изцяло на вашата преценка!

    Поздрави!

  • #2
    До: Въпроси за Suzuki Vitara 2.0 24V V6 МЕТАН

    Здравей,

    Личното ми мнение е, че "вълната", която си хванал в момента може би най-подхожда на поставените от теб цели, въпреки, че винаги има едно но ....

    Toyota RAV4 - Има и 4х2 с движещи предните колела. Ако е 4х4, то е постоянно включено (full time). Има и бутон за заключване на централния диференциал. Някои модели имат и заден диференциал с ограничено приплъзване (LSD).
    Honda CR-V - Включено постоянно само предно. Задното се включва автоматично, ако предните колела забоксуват.
    Daihatsu Terios - Постоянно включено 4х4. Мисля, но не съм сигурен, че имат заключване на централния диференциал и заден диференциал с ограничено приплъзване (LSD).
    Suzuki Vitara 2.0 24V - Постоянно задвижващи задните колела (part time). Включване на 4х4 ръчно. Има и понижаващи предавки. Двойното предаване трябва да се включва само при хлъзгав или черен път. Изисква се малко повече "разбиране" за управлението му. Още един плюс според мен е, че е на рама.

    Относно въпросите,
    1 въпрос: 16V - 96 к.с., 24V - 136 к.с. Разхода на гориво е имагинерна величина, особенно в София, но мисля, че харчат горе-долу еднакво (13-14л/газ/100км градско).
    2 въпрос: Като цяло шестцилиндровия двигател с 24V има по-голяма вероятност да се повреди от един 16V, въпреки, че може и да е спорно.
    Като начало задвижването на 4-те разпределителни вала на 24V е посредством 3 бр. ангренажни вериги, 3 бр. хидравлични обтегачи и 5 бр. успокоители на веригите. Най-дългата верига след 150-160 х. км се разтяга и трябва да се смени. Не трябва да се забравят и 24 бр. клапани с 24 бр. хидравлични обтегачи.
    Много повече движещи се части, отколкото на двигателя с 16V, който е с ангренажен ремък и ролка.
    3 въпрос: От известно време имам Vitara 2.0 24V, има и газ, но за метанова уредба не мога да споделя впечатления.
    4 въпрос: Виж тук.

    Все пак купуването на кола втора употреба е като да бръкнеш в чувал със затворени очи ... и каквото хванеш .
    Лично ти желая да имаш късмет.


    P.S. Надявам се, че няма някой да се разсърди, ако нещо съм пропуснал, или има някаква неточност. Можете спокойно да поправяте или допълвата нещо.
    ... to be continued

    Коментар


    • #3
      До: Въпроси за Suzuki Vitara 2.0 24V V6 МЕТАН

      + 1

      всичко е точно и изчерпателно браво,
      само да добавя че V6 мотора е по-разтоварен от 4 цилиндровия и има вариант да е по-запазен поради този факт, но има и много по-лош вариант ако колата е примерно от Италия знаете че там всички са състезатели и взимат по-мощните коли за да ги "ръчкат" съответно може трансмисия и дифове да са износени до безобразие.
      no signature no problems

      Коментар


      • #4
        До: Въпроси за Suzuki Vitara 2.0 24V V6 МЕТАН

        Искам да споделя, че и 16в и 24в са с по четири клапана на цилиндър. Просто единия мотор е четири, а другия шест цилидров! Така че въпроса дали ще се чупи повече заради това че е с 24в не е зададен правилно.

        Коментар


        • #5
          До: Въпроси за Suzuki Vitara 2.0 24V V6 МЕТАН

          Първоначално публикуван от disem Преглед на мнение
          Искам да споделя, че и 16в и 24в са с по четири клапана на цилиндър. Просто единия мотор е четири, а другия шест цилидров! Така че въпроса дали ще се чупи повече заради това че е с 24в не е зададен правилно.
          Точно така...А конете???Не са ли киловати тия цифри?Че малко ми се струват,а карах тия дни една 2.0 16v Витара(от последните) и беше 141кс...
          0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

          Коментар


          • #6
            До: Въпроси за Suzuki Vitara 2.0 24V V6 МЕТАН

            Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
            Точно така...А конете???Не са ли киловати тия цифри?Че малко ми се струват,а карах тия дни една 2.0 16v Витара(от последните) и беше 141кс...
            Правилно си отбелязал, че е от последните. Тук става въпрос за двигател Н20А - 136 к.с., който се е произвеждал от 1995 до към 1998.

            Между другото в този период в USA се е продавал и Suzuki Sidekick Sport с мотор 1.8 и 120 к.с.
            Този модел не го познавам много, само знам, ...... че стaклата им праат джиджи биджи .
            ... to be continued

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X