Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

    Както вече бях споменал в една тема миналата седмица, реших да повдигна малко витарата за да сложа по големи гуми и за целта се спрях на варианта подлагане на подложки над пружините и амортисьорите, благодаря на Redair за чертежите на подложките, бяха перфектни но въпреки това нанесахме някои корекции .
    Това беше тракера преди :


    А това е материала, от който се изработват подложките - алуминиево масивно парче дълго 30 см. с диаметър 16 см.


    Много работа, 3 дни стругаря се занимаваше с тях .

    Подложките за предните пружини и амортисьори, остава само да се направят дупки на подложките отляво .

    Тук можеби трябва да кажа какви бяха корекциите които направихме в оригиналните чертежи . Подложките бяха с размер 3 см но вътрешния излизаше че е различен и реално повдигането щеше да е 17 мм отпред и 25 отзад. Понеже видях че ъгъла на карето на предния кардан в оригиналния си вид беше малко отрицателен т.е. ако се вдигнеше джипа с 1-2 см. щеше да стане прав и реших че няма да е проблем да се вдигне повече . Направихме подложките по 3 см.
    Целта беше ето тези гуми да влязат :

    размера им е 235/75/15 .
    За сега нямам повече снимки, ще снимам още като сложим гумите .
    Резултата на вдигането беше 5 см. Следваха реглажи и тест драйв. Първите ми впечатления бяха че вози малко по меко, добре поема неравностите, вече чувствам че отпред имам пружини и амортисьори а не заварени винкели . Карам така няколко дни и определено мога да кажа че возията се подобри, в завой почти няма разлика . Така че с 2 думи мога да кажа че съм изключително доволен, още повече ще се радвам ако влязат и големите гуми без да се налага рязане .
    Последно редактирано от v0id; 30-06-07, 21:58. Причина: Коригиране на заглавието
    Най-добрия реглаж на преден и заден мост

  • #2
    До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

    Мога да кажа и първите впечатления на дълго - Бургас - София - Бургас много добро държание на джипката в завои, много по добре поема дупки и неравности по пътя, по магистралата обърнах километража и няма проблеми, имах съмнения за едно странно чукане но се оказа че е гърнето . Надявам се края на седмицата да разбера как е извън пътя .
    Най-добрия реглаж на преден и заден мост

    Коментар


    • #3
      До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

      С тези гуми няма да минеш без да режеш колега.При мен подложих 2см на носачите и по 3см на задния мост и ефекта беше еднакво и равномерно повдигане на предницата и задницата . Когато има носачи и цял мост и се монтират подложки с еднаква дебелина винаги предницата скача повече защото носача става като рамо което на мястото кадето ляга пружината е вдигнато с колкото си погложил но в края при главината е повече. След така наречения лифт който направих се помъчих да монтирам гуми 235/75/15 но се оказа ,че при завиване на предните колела се търкат в купето точно на мястото под педалите . Наложи се да мина на по малки размери 215/75/15 както и да срежа веждите на калниците. Утре ще ти пусна и малко снимки да видиш ефекта .Промяната е че ми вдигна с 1-л на 100км разхода и започна люлее малко по завоите но това е защотото ги карам доста меки. Забелязах и известно намаляне на силата и като цяло но това е нормално като се има на предвид ,че новите гуми са доста по тежички .

      Поздрави!

      Коментар


      • #4
        До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

        Колега, аз преди това бях с гуми 215/75/15 и и то М/Т регенерати които са по големи от нормални 215/75/15 и с тях нямах проблеми не мисля че сега с тези ще имам проблеми след лифта но ако греша ще го мисля, няма да минавам на по малък размер, най много флекса да заиграе
        Най-добрия реглаж на преден и заден мост

        Коментар


        • #5
          До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

          Предвареително се извинявам за ОФТОПИКа!

          Но това парче алуминий се е утепало за дузина ролки за полиспаст, само кълцаш и пъхаш лагери вътре и с лебедка 3000 паунда вадиш камиони

          Поздрави,

          П.С. Ако ви се намират такива парчетии от алуминий бих се заинтересувал...
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #6
            До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

            Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
            Предвареително се извинявам за ОФТОПИКа!

            Но това парче алуминий се е утепало за дузина ролки за полиспаст, само кълцаш и пъхаш лагери вътре и с лебедка 3000 паунда вадиш камиони

            Поздрави,

            П.С. Ако ви се намират такива парчетии от алуминий бих се заинтересувал...
            BatGeorgeone, полиспасти има при Явор и при Голди мисля, отиди си вземи, не са скъпи а и са качествено направени . Полиспаст и алуминий в едно изречение не искам и да чувам, въпреки че това е доста здрава сплав като дурала но за натоварвания 3-4-10 тона дай да не си приказваме за алуминий и за лагери, не виждам смисъл а и стругаря като ти го прави 2 дена и накрая като ти поиска 100 лв не знам къде ще ти излезе сметката, иначе остана едно парче към 5-6 см при Явор, говори с него ако ти трябва наистина .

            Между другото там от където взимах материала имаше безшевни дебелостенни тръби от стомана със стени дебели около 1-2 см, и всякакви диаметри - такъв материал по би ти свършил работа но пък има ли лагери, които да издържат 10 тона примерно ?
            Най-добрия реглаж на преден и заден мост

            Коментар


            • #7
              До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

              Тоно така.Не си играйте с живота.Вашия и на останалите.ОПАСНО Е!!!.Металообработването е не само наука,а и изкуство.Само да вметна,че на пръв поглед подходящо парче стомана,ако не е закалена,при натоварване има свойствата на кашкавал...
              А както каза Void,алуминиева ролка и полиспаст...
              0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

              Коментар


              • #8
                До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

                Здравейте,

                Значи ситуацията е следната:
                Е те така са наредени доста макари, тези черни тригълни железа са основните които дърпат голямата тежест а малките макарки са свързани с едно друго по тънко въженце, силата на опън се мултиплицира с броя на макарите като самото преместване на основното въже намалява в пъти с увеличаване броя на малките макари, това го гледах по Дискавъри и типовете постигнаха чудовищна сила на опън с помоща на такива множество макари свързани последователно с тънко въженце, натоварването на всяка една от тях не е в никакви тонове тъй като симетрично си разпределят натоварването.

                Много поздрави,
                Прикачени файлове
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • #9
                  До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

                  И каква е целта ? Със макара за въдица да вадиш камиони ? Не мисля че ще стане това което показваш е петорен полиспаст, двойни и тройни се продават на добри цени по големи вече е излишно понеже скоростта на дърпане намаля драстично а и трябва дълго въже на лебедката и загубите в триене са големи .
                  Най-добрия реглаж на преден и заден мост

                  Коментар


                  • #10
                    До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

                    Мда...На практика има свойството на редуктор и съответно намалява драстично скоростта на теглене.Я сега си представете лебетка,която фабрично дърпа с 3,5 м/мин...
                    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                    Коментар


                    • #11
                      До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

                      Смисъла е себестойност под 100-200 лева с въжетата и веригите и коланите барабар и тегло под 10 кила срещу хилядарка за лебедка и 30тина+ кила на окачването + последици и нужда от преправяне при поставяне на лебедка, а и много е говорено какво става ако се наложи теглене отзад а лебедката е заровена с предницата...

                      Забележка - не търся заместване на лебедката а по-скоро алтернатива за разходки в гората и без екстремни отклонения, когато почна да идвам с вас и да пиша по хард раздела тогава естествено няма да се мине без лебедка

                      Много поздрави,
                      Бъдете живи и здрави!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

                        Гледай сега.Значи ако си вземеш лебетка от Илиянци за 100-150лв и система от няколко н-бройни полиспаста с н-на брой въжета и в гората се накантариш лекинко,и си сам,и ти трябват има-няма 20-тина см за да си стъпиш на пътеката,и 3-5 метра има дърво,за което да се вържеш,то тогава имаш някакъв,макар и малък шанс да си помогнеш сам.Но ако е по-дълбочко блатце,баце...
                        0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                        Коментар


                        • #13
                          До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

                          Да де точно, засега съм закъсвал 3-4 пъти 2та пъти с камъни и дърви за подложки успях и с малко копане, 3тия обаче ме бутаха, наоколо нямаше дърво ни скала, и да имах лебедка имаше да копам и да заравям резервната гума като котва, жената и един дядка ме бутнаха и от тогава жената намрази Лозен планина и офроуда )

                          Случва ми се обаче няколко пъти в горите да минавам на косъм, но там е друго има много клони дървета и т.н. а и откак видях онзи трик с трактора на който връзват дърво за джантта и как подскокна от локвата като скакалец вече съм по спокоен )

                          Много поздрави,
                          Бъдете живи и здрави!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

                            Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                            Смисъла е себестойност под 100-200 лева с въжетата и веригите и коланите барабар и тегло под 10 кила срещу хилядарка за лебедка и 30тина+ кила на окачването + последици и нужда от преправяне при поставяне на лебедка, а и много е говорено какво става ако се наложи теглене отзад а лебедката е заровена с предницата...

                            Забележка - не търся заместване на лебедката а по-скоро алтернатива за разходки в гората и без екстремни отклонения, когато почна да идвам с вас и да пиша по хард раздела тогава естествено няма да се мине без лебедка
                            Момчета, това икономиите хубаво, ама има неща, с които хич не е здравословно човек да си играе, щото има всички шансове играчката да стане плачка!!!

                            Хич не се лъжете, че на разходка не можеш да се набуташ в ситуация, в която да ти трябва истинско оборудване. Ако не ти се дават пари за такова - или заобикаляй отдалеч всякакви по-криви места, където можеш да закъсаш по един или друг начин, или бъди готов да тепаш пеша за да викнеш помощ.
                            По-добре така, отколкото да разчиташ на разни евтинийки, които в даден момент могат да ти струват много скъпо и икономията да ти излезе през носа ...

                            Чудесна илюстрация е тъничкото коланче, което един колега си носеше и разпъна за да го дръпна при елементарна ситуация (кола с малки гуми, запънали в дърво, метнато в плитичка вада) при разходката в Родопите.
                            Въпросното коланче се скъса с плясък в секундата, в която беше подложено на не особено голямо натоварване. Късмет, че някоя от карабинките, с които беше захванато (вместо шекели ... ) не излетя да претрепе някой ...
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

                              Право хортуваш, вземам си бележка винаги, затова отказвам метални куки и т.н. а и заобикалям локвите но , но винаги има но, дано не се налага но по-добре да си имам вариант, не най-добрия но да става...

                              Поздрави,
                              Бъдете живи и здрави!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X