Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

    Както вече бях споменал в една тема миналата седмица, реших да повдигна малко витарата за да сложа по големи гуми и за целта се спрях на варианта подлагане на подложки над пружините и амортисьорите, благодаря на Redair за чертежите на подложките, бяха перфектни но въпреки това нанесахме някои корекции .
    Това беше тракера преди :


    А това е материала, от който се изработват подложките - алуминиево масивно парче дълго 30 см. с диаметър 16 см.


    Много работа, 3 дни стругаря се занимаваше с тях .

    Подложките за предните пружини и амортисьори, остава само да се направят дупки на подложките отляво .

    Тук можеби трябва да кажа какви бяха корекциите които направихме в оригиналните чертежи . Подложките бяха с размер 3 см но вътрешния излизаше че е различен и реално повдигането щеше да е 17 мм отпред и 25 отзад. Понеже видях че ъгъла на карето на предния кардан в оригиналния си вид беше малко отрицателен т.е. ако се вдигнеше джипа с 1-2 см. щеше да стане прав и реших че няма да е проблем да се вдигне повече . Направихме подложките по 3 см.
    Целта беше ето тези гуми да влязат :

    размера им е 235/75/15 .
    За сега нямам повече снимки, ще снимам още като сложим гумите .
    Резултата на вдигането беше 5 см. Следваха реглажи и тест драйв. Първите ми впечатления бяха че вози малко по меко, добре поема неравностите, вече чувствам че отпред имам пружини и амортисьори а не заварени винкели . Карам така няколко дни и определено мога да кажа че возията се подобри, в завой почти няма разлика . Така че с 2 думи мога да кажа че съм изключително доволен, още повече ще се радвам ако влязат и големите гуми без да се налага рязане .
    Последно редактирано от v0id; 30-06-07, 21:58. Причина: Коригиране на заглавието
    Фенери, sorbe.bg, реглаж на преден мост

  • #2
    До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

    Мога да кажа и първите впечатления на дълго - Бургас - София - Бургас много добро държание на джипката в завои, много по добре поема дупки и неравности по пътя, по магистралата обърнах километража и няма проблеми, имах съмнения за едно странно чукане но се оказа че е гърнето . Надявам се края на седмицата да разбера как е извън пътя .
    Фенери, sorbe.bg, реглаж на преден мост

    Коментар


    • #3
      До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

      С тези гуми няма да минеш без да режеш колега.При мен подложих 2см на носачите и по 3см на задния мост и ефекта беше еднакво и равномерно повдигане на предницата и задницата . Когато има носачи и цял мост и се монтират подложки с еднаква дебелина винаги предницата скача повече защото носача става като рамо което на мястото кадето ляга пружината е вдигнато с колкото си погложил но в края при главината е повече. След така наречения лифт който направих се помъчих да монтирам гуми 235/75/15 но се оказа ,че при завиване на предните колела се търкат в купето точно на мястото под педалите . Наложи се да мина на по малки размери 215/75/15 както и да срежа веждите на калниците. Утре ще ти пусна и малко снимки да видиш ефекта .Промяната е че ми вдигна с 1-л на 100км разхода и започна люлее малко по завоите но това е защотото ги карам доста меки. Забелязах и известно намаляне на силата и като цяло но това е нормално като се има на предвид ,че новите гуми са доста по тежички .

      Поздрави!

      Коментар


      • #4
        До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

        Колега, аз преди това бях с гуми 215/75/15 и и то М/Т регенерати които са по големи от нормални 215/75/15 и с тях нямах проблеми не мисля че сега с тези ще имам проблеми след лифта но ако греша ще го мисля, няма да минавам на по малък размер, най много флекса да заиграе
        Фенери, sorbe.bg, реглаж на преден мост

        Коментар


        • #5
          До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

          Предвареително се извинявам за ОФТОПИКа!

          Но това парче алуминий се е утепало за дузина ролки за полиспаст, само кълцаш и пъхаш лагери вътре и с лебедка 3000 паунда вадиш камиони

          Поздрави,

          П.С. Ако ви се намират такива парчетии от алуминий бих се заинтересувал...
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #6
            До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

            Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
            Предвареително се извинявам за ОФТОПИКа!

            Но това парче алуминий се е утепало за дузина ролки за полиспаст, само кълцаш и пъхаш лагери вътре и с лебедка 3000 паунда вадиш камиони

            Поздрави,

            П.С. Ако ви се намират такива парчетии от алуминий бих се заинтересувал...
            BatGeorgeone, полиспасти има при Явор и при Голди мисля, отиди си вземи, не са скъпи а и са качествено направени . Полиспаст и алуминий в едно изречение не искам и да чувам, въпреки че това е доста здрава сплав като дурала но за натоварвания 3-4-10 тона дай да не си приказваме за алуминий и за лагери, не виждам смисъл а и стругаря като ти го прави 2 дена и накрая като ти поиска 100 лв не знам къде ще ти излезе сметката, иначе остана едно парче към 5-6 см при Явор, говори с него ако ти трябва наистина .

            Между другото там от където взимах материала имаше безшевни дебелостенни тръби от стомана със стени дебели около 1-2 см, и всякакви диаметри - такъв материал по би ти свършил работа но пък има ли лагери, които да издържат 10 тона примерно ?
            Фенери, sorbe.bg, реглаж на преден мост

            Коментар


            • #7
              До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

              Тоно така.Не си играйте с живота.Вашия и на останалите.ОПАСНО Е!!!.Металообработването е не само наука,а и изкуство.Само да вметна,че на пръв поглед подходящо парче стомана,ако не е закалена,при натоварване има свойствата на кашкавал...
              А както каза Void,алуминиева ролка и полиспаст...
              0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

              Коментар


              • #8
                До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

                Здравейте,

                Значи ситуацията е следната:
                Е те така са наредени доста макари, тези черни тригълни железа са основните които дърпат голямата тежест а малките макарки са свързани с едно друго по тънко въженце, силата на опън се мултиплицира с броя на макарите като самото преместване на основното въже намалява в пъти с увеличаване броя на малките макари, това го гледах по Дискавъри и типовете постигнаха чудовищна сила на опън с помоща на такива множество макари свързани последователно с тънко въженце, натоварването на всяка една от тях не е в никакви тонове тъй като симетрично си разпределят натоварването.

                Много поздрави,
                Прикачени файлове
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • #9
                  До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

                  И каква е целта ? Със макара за въдица да вадиш камиони ? Не мисля че ще стане това което показваш е петорен полиспаст, двойни и тройни се продават на добри цени по големи вече е излишно понеже скоростта на дърпане намаля драстично а и трябва дълго въже на лебедката и загубите в триене са големи .
                  Фенери, sorbe.bg, реглаж на преден мост

                  Коментар


                  • #10
                    До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

                    Мда...На практика има свойството на редуктор и съответно намалява драстично скоростта на теглене.Я сега си представете лебетка,която фабрично дърпа с 3,5 м/мин...
                    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                    Коментар


                    • #11
                      До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

                      Смисъла е себестойност под 100-200 лева с въжетата и веригите и коланите барабар и тегло под 10 кила срещу хилядарка за лебедка и 30тина+ кила на окачването + последици и нужда от преправяне при поставяне на лебедка, а и много е говорено какво става ако се наложи теглене отзад а лебедката е заровена с предницата...

                      Забележка - не търся заместване на лебедката а по-скоро алтернатива за разходки в гората и без екстремни отклонения, когато почна да идвам с вас и да пиша по хард раздела тогава естествено няма да се мине без лебедка

                      Много поздрави,
                      Бъдете живи и здрави!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

                        Гледай сега.Значи ако си вземеш лебетка от Илиянци за 100-150лв и система от няколко н-бройни полиспаста с н-на брой въжета и в гората се накантариш лекинко,и си сам,и ти трябват има-няма 20-тина см за да си стъпиш на пътеката,и 3-5 метра има дърво,за което да се вържеш,то тогава имаш някакъв,макар и малък шанс да си помогнеш сам.Но ако е по-дълбочко блатце,баце...
                        0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                        Коментар


                        • #13
                          До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

                          Да де точно, засега съм закъсвал 3-4 пъти 2та пъти с камъни и дърви за подложки успях и с малко копане, 3тия обаче ме бутаха, наоколо нямаше дърво ни скала, и да имах лебедка имаше да копам и да заравям резервната гума като котва, жената и един дядка ме бутнаха и от тогава жената намрази Лозен планина и офроуда )

                          Случва ми се обаче няколко пъти в горите да минавам на косъм, но там е друго има много клони дървета и т.н. а и откак видях онзи трик с трактора на който връзват дърво за джантта и как подскокна от локвата като скакалец вече съм по спокоен )

                          Много поздрави,
                          Бъдете живи и здрави!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

                            Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                            Смисъла е себестойност под 100-200 лева с въжетата и веригите и коланите барабар и тегло под 10 кила срещу хилядарка за лебедка и 30тина+ кила на окачването + последици и нужда от преправяне при поставяне на лебедка, а и много е говорено какво става ако се наложи теглене отзад а лебедката е заровена с предницата...

                            Забележка - не търся заместване на лебедката а по-скоро алтернатива за разходки в гората и без екстремни отклонения, когато почна да идвам с вас и да пиша по хард раздела тогава естествено няма да се мине без лебедка
                            Момчета, това икономиите хубаво, ама има неща, с които хич не е здравословно човек да си играе, щото има всички шансове играчката да стане плачка!!!

                            Хич не се лъжете, че на разходка не можеш да се набуташ в ситуация, в която да ти трябва истинско оборудване. Ако не ти се дават пари за такова - или заобикаляй отдалеч всякакви по-криви места, където можеш да закъсаш по един или друг начин, или бъди готов да тепаш пеша за да викнеш помощ.
                            По-добре така, отколкото да разчиташ на разни евтинийки, които в даден момент могат да ти струват много скъпо и икономията да ти излезе през носа ...

                            Чудесна илюстрация е тъничкото коланче, което един колега си носеше и разпъна за да го дръпна при елементарна ситуация (кола с малки гуми, запънали в дърво, метнато в плитичка вада) при разходката в Родопите.
                            Въпросното коланче се скъса с плясък в секундата, в която беше подложено на не особено голямо натоварване. Късмет, че някоя от карабинките, с които беше захванато (вместо шекели ... ) не излетя да претрепе някой ...
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Подложки на пружини и амортисьори на витара - 2"

                              Право хортуваш, вземам си бележка винаги, затова отказвам метални куки и т.н. а и заобикалям локвите но , но винаги има но, дано не се налага но по-добре да си имам вариант, не най-добрия но да става...

                              Поздрави,
                              Бъдете живи и здрави!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X