Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на Самурай

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонт на Самурай

    Здравейте, дойде време за ремонт на Смиката, че доста масло харчи а по светофарите... едни пушеци, едно чудо. Мотора е 1,3 ( G13AB - чист карбуратор, 91г. Сантана). Прочетох това онова но все пак ще съм благодарен ако ми дадете съвет от къде и какви ( марки ) части и ремонтни комплекти да купувам? Какво да гледам при избора им. Ремонта ще се състои в сваляне на главата, проверка, шлайфане, проверка на клапани, гумички на клапани, смяна на маслени сегменти, биелни лагери..... Със сигурност ще има и други неща но това е в общи линии. Бърза работа нямам затова по голямата част от ремонта ще я свърша аз - мераклийската. Както си трябва. Всичко ще правя по книга и по инфо от форума. Джипчето ми върши много работа и затова мисля да се отнеса подобавъщо към него.

  • #2
    Re: Ремонт на Самурай

    Колега, а защо не метнеш направо един витаров мотор, елеметарно е и печелиш малко мощност. Самия ремонт няма да е по евтин от витаров мотор.
    Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
    http://www.facebook.com/JeepBG
    LZ1GGC

    Коментар


    • #3
      От: Re: Ремонт на Самурай

      Е ми попринцип не е лош вариант. Прочетох твойта тема по въпроса и като гледам добре си отъпкал пътеката, за което те поздравявам, но ме притеснява следният въпрос. Дали може да се намери читав двигател 1,6 8V от витара? Имам предвид хем да излезе по евтина процедурата, хем да не се налага и него после да го ремонтирам из основи.

      Коментар


      • #4
        От: Ремонт на Самурай

        Здравей dragunin,
        Като купих моя джип бях пред същата дилема, не че мотора ми беше за ремонт но дали да ремонтирам или друг мотор да търся ......... Спрях се на вариант витаров мотор който свалих от движеща се витара. Въпреки това му направих една ревизия. Оказа се с пунатина между 3-4 цилиндър на която не обърнах особено внимание и реших да рискувам като затворя мотора така. Като пари мога да ти кажа някои цени по спомен двигателя е 1.6 8V - 100 лева основни + биелни лагери (нормални), гарнитура глава около 35 лева, колектори 10-15 лева, шлайф + хидротест 50 лв, гумички клапани 15 лева (corteco), двата предни семеринга 25 лева, задния на коляновия вал беше около 30 лева. Незнам дали се сменят водачите на клапаните на тези глави но ако и тях трябва да смениш + нови клапани също са още поне 100 лева грубо. За сегменти нямам информация къде и колко струват, но и при двата мотора според мен тези цени ще са почти еднакви. Аз след като сложих витаровия мотор установявам че има разлика във вървенето но на мотора но не е фрапираща. Има хора тук които не одобряват тази трансплантация но за моето използване като ежедневна кола и за заигравки в гората този мотор ме устройва. Твоят мотор след ремонта също ни трябвало да се развърви. Тук в форума има няколко витари на части огледай пазара и прецени средно витаров мотор върви между 400-700 лева, а самурайски се намира за около 300 лева. От тук на татък ти сам трябва да си прецениш. Относно марките на частите мога да ти кажа но може управата на форума да го разбере като реклама. Телефона ми е в подписа може да ме потърсиш и ще поговорим.
        Поздрави

        ПП: И от мен да знаеш хубаво и евтино вече няма за съжаление
        Последно редактирано от balta; 04-02-12, 17:43.
        „глупава глава на краката почивка не дава”

        Коментар


        • #5
          От: Ремонт на Самурай

          Здравейте и от мен.Накратко-след като моя Самурай започна да гори много масло, първо смених гумички на клапани(направих си съответния инструмент и ги смених за около час)-ефекта беше никакъв(гумичките бяха по 3 лева, японски)!Съответно последва купуване на комплект сегменти(цена 110лв), и смяната им на място(сваля се само картера).Гарнитури има от 20 до 60 лв.След този ремонт спря разхода на масло(остана в допустими граници!), мощността се повиши леко(но се усеща) и от тогава (вече около 5 години )проблеми не съм имал с двигателя.

          Коментар


          • #6
            От: Ремонт на Самурай

            Благодаря за инфото колеги. Вчера за около 4-5 часа, леко, леко мотора остана без оборудване и на два болта в коша. Днес ще го изкарам. Мисля да заложа на варианта с ремонт на мотора. Мотивите ми са няколко:
            1. Не ми се рискува с мотор 1.6 за който ще платя мин 350 - 400лв. а гаранция Франция, че ще е ОК.
            2.Бюджета за покупка и заигравка с 1,6 мотор няма да ми стигне.
            3.Колата се ползва за съвсем леки офроуд разходки и ежедневно подскачане по софийските дупки. Всъщност и с нея работя ( продажба, монтаж и сервиз на климатична техника ). А ако някой се чуди къде си слагам инстументите - колата е дълга база. Цели 60 см. повече . В града липсата на конски сили не е чак толкова досадна затова и в този смисъл 1,6 мотора не ми е толкова необходим.
            4.Не съм фен на това колата ми да мутира в някакъв сбирщайн. Въпреки, че се наложи да и присадя спирачно серво от витара но тогава се налагаше спешно да я подкарам а в десетките морги и магазини които обиколих нямаше серво за Самурай. В случая бих могъл да я ремонтирам и оставя във вид в който колектива от дребни и умни японски инженери я е създал. Но това е по отношение на мен и мойта кола. Иначе ми е супер интересно да чета всякакви теми свързани с лифт, разработки, доработки, присадки, разсадки и т.н. Въобще хвала за ентусязма и идейте ви колеги.
            gaydarov, би ли споделил сегментите от къде ги взе. Щом пета година карат значи са ОК. А ако имаш желание, моля да обясниш за смяната на гумичките. Всъщност как става без да се сваля главата. Пък и ако може и снимка на спец. уреда

            Коментар


            • #7
              От: Ремонт на Самурай

              Помисли си добре как да направиш ремонта, хубаво е да се проверят водачите на клапаните. Ако има износване новите гумички няма да ти помогнат
              „глупава глава на краката почивка не дава”

              Коментар


              • #8
                От: Ремонт на Самурай

                Здравеите колеги .Много добре си решил да реставрираш двигателчето и да му вдъхнеш нов живот дет се вика.Моето мнение е да си останеш с 1,3 мотора все пак ако е имало нужда Японеца щеше да сложи по голям мотор.А пак и ще си знаеш че мотора си е нов направо.А за частите гледаи да са оригиналнални дори и да са малко по скъпи от турските (примерно)си заслужава все пак го правиш за себеси и самураичето което ти помага да си вършиш работата.Успех
                Suzuki samurai sj 413 jx gsm.0897876505 Ямбол

                www.youtube.com /ASK Yambol 4x4 extreme

                Коментар


                • #9
                  От: Ремонт на Самурай

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Image0760.jpg
Прегледи:1
Размер:115.8 КБ
ID:5346901

                  Ето колеги малко щрихи от мизерията в мотора.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Image0759.jpg
Прегледи:1
Размер:98.1 КБ
ID:5346900

                  Иначе след щателна проверка на ситуацията нещата не са толкова зле от към механика. Бутала, цилиндри, клапъни, лагери.... всичко е в рамките на нормалното. Незнам какво мислите вие но човека от сервиза, с когото съвместно извършваме "сърдечната операция", ме посъветва да не сменям биелни лагери. Визуално си изглеждат ОК а довода му е, че не се знае на какъв "оригинален" комплект ще попаднем. За сега за смяна са почти всички гарнитури, сегменти ( взех NPR, made in Japan - а дано ), гумички на клапъни, лагерчето което влиза в маховика....

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ремонт на Самурай

                    Здравеи колега.Значи все пак реши да си спретнеш двигателчето вместо да го сменяш(добро решение според мен)А относно това made in Japan наистина трябва да се внимава защото все пак се влагат някакви средства уш за оригинални части а се предлагат боклуци.Поздрави и спорно със сурдечната операция.
                    Suzuki samurai sj 413 jx gsm.0897876505 Ямбол

                    www.youtube.com /ASK Yambol 4x4 extreme

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ремонт на Самурай

                      Къде и как ги карате тези самурайчета, че да правите такива тежки ремонти?
                      ТЛК-120 Николай Колев
                      0898521295

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ремонт на Самурай

                        До колкото знам ремонта се прави за да се спрат облаците зад самураичето.20г. е изкарало с това двигателче а след освежаването ще изкара още 30г а и ще си вурне 74-те кончета.Поздрави
                        Suzuki samurai sj 413 jx gsm.0897876505 Ямбол

                        www.youtube.com /ASK Yambol 4x4 extreme

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ремонт на Самурай

                          Първоначално публикуван от soundbway Преглед на мнение
                          Здравеи колега.Значи все пак реши да си спретнеш двигателчето вместо да го сменяш(добро решение според мен)А относно това made in Japan наистина трябва да се внимава защото все пак се влагат някакви средства уш за оригинални части а се предлагат боклуци.Поздрави и спорно със сурдечната операция.
                          Мерси колега. Успехи и на тебе.

                          Първоначално публикуван от Николай Колев-Krasio 46 Преглед на мнение
                          Къде и как ги карате тези самурайчета, че да правите такива тежки ремонти?
                          Карам го ежедневно по пренаселените софийски улици и чат-пат на леки разходки по гори и поля. Живея в един от "елитните" южни квартали и лекият офроуд, особенно зимата при мен е всекидневие. Колата не я използвам за гмуркане в кални локви, газене на сняг, катерене по камъни и дървета, опити за летене от еднометрови бабуни и тям подобни изпълнения. Да се правят такива неща с неподготвени джипки, според мен си е гавра с техниката. За тая работа си трябват джипки като твойте... между другото честито за Витарката. На мен ми трябва здрава кола със сигурен двигател и много тръбни конструкции ( ролбари ) от всички страни. И тъй като нямам никви тръби по колата, с нетърпение чакам да се затопли времето и да го бронирам. Незнам как е в Ямбол но в София по улиците си е екшън и си трябва съответната бронировка .

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ремонт на Самурай

                            Първоначално публикуван от dragunin Преглед на мнение
                            Мерси колега. Успехи и на тебе.


                            Карам го ежедневно по пренаселените софийски улици и чат-пат на леки разходки по гори и поля. Живея в един от "елитните" южни квартали и лекият офроуд, особенно зимата при мен е всекидневие. Колата не я използвам за гмуркане в кални локви, газене на сняг, катерене по камъни и дървета, опити за летене от еднометрови бабуни и тям подобни изпълнения. Да се правят такива неща с неподготвени джипки, според мен си е гавра с техниката. За тая работа си трябват джипки като твойте... между другото честито за Витарката. На мен ми трябва здрава кола със сигурен двигател и много тръбни конструкции ( ролбари ) от всички страни. И тъй като нямам никви тръби по колата, с нетърпение чакам да се затопли времето и да го бронирам. Незнам как е в Ямбол но в София по улиците си е екшън и си трябва съответната бронировка .

                            Аз найстина си правя доста експерименти с моите самурай, трошил съм почти всичко но по двигателя нищо. Мотор 1,3 и на двата самурая, годишно обслужване: 0 - литър масло напролет, литър масло на зима, страшно яки мотори и на -20` си палят без да се замислят, единият ми е само на газ другият само на бензин... та затова питам!? За Витара нищо нема да кажа имам я от скоро, правя я с мерак но е "калдаръм кукона". Успех с тръбите по самека, качвай и по някоя снимчица ще сме ти благодарни.
                            ТЛК-120 Николай Колев
                            0898521295

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ремонт на Самурай

                              Явно не ти схванах въпроса та да ти кажа, че аз така я купих. С пушещ мотор. Не съм го уморил аз двигателчето. Смених и маслото и пробвах с почистваща добавка но нещата не се подобриха, даже напротив и така след 4000 км. реших, че е време за операция. Е и аз да кажа, че при литър - два масло на 500 км. и -15, 20 градуса също палеше от раз.... самурайска му работа. Междувременно вече сглобявам мотора. Цена на ремонта до тук - 220 лв. Включва следното:
                              1. Проверка почистване и челосване на глава 2. Чистене, смяна на гумички и напасване на клапъни. 3. Смяна на сегменти ( горни, долни, маслени ) 4. Смяна на биелни лагери 5. Смяна на лагерчето в маховика 6. Гарнитури. Тънките работи по ремонта ги направи мой познат, специялист - монтйор естествено. Горд собственик на 4рънър - тоест наш човек. Ако някой има нужда от съвестен майстор бих могъл да дам координати.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X