Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Витарка с вериги

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Витарка с вериги

    Здравейте на всички, казвам се Иво и от две седмици съм собственик на Витара дълга база. Обръщам се към вас, за съвет относно един много неприятен проблем, за който не открих достатъчно информация. Витарата е производство 1996г, внос от Италия, двиг. 2.0i, 136 коня V6. Toва, което ме грабна бе липсата на ръжда и гнилочи. Преди нея в рамките на два, три месеца съм огледал над 15 витари, но толкоз запазена не бях виждал. Дадохами добра цена и я взех, обслужих всичко по нея, но двигателя ми се стори малко шумничък, говорих с един двама познати и те ме посъветваха да търся сервиз, да ми сменят 4-те броя вериги. Колата ми трябваше за бачкане и много време за размотаване нямах, та я закарах в първия наблизо, по голям сервиз. Там специалистите, веднага решиха че веригите са за смяна. Оставих я и общо 4 дни се бориха с нея. Заключението на майстора беше, че след като свалил чарколяците и стигнал до веригите, единствено тази, най ниско - на маслената помпа, била разтегната и я притегнал,останалите били в ред. Освен това е сменил и няколко гарнитури, Промивка на двигателя и ново масло. Проблема с шума според него идвал от повдигачите, които се задръстили от немарлива подръжка. В действителност като я взех, ми се стори по тиха, след няколко дни каране ми се струва че пак е започнала да шуми. Според едни е нормално да е по шумна, според други веригите са за смяна. Не знам вече на кого да вярвам. Пари и време в излишък нямам, така че моля ви пишете по въпроса и дайте съвети. В кой сервиз ще бъде обслужена най надеждно и без размотаване. Единия вариянт е сервиза на сузуки, но разбрах че там най вече свалят кожи, друг вариянт е в сириус - все добри отзиви чух. Има ли нещо характерно по което да се ориентирам, аз самия дали да се захващам със смяна или просто да си я карам. Звукът не е постоянен, шума е малко като на дизел. Понякога работи тихо друг път не. Каква е ориентировъчно цената на пълния комплект за смяна и от къде може да се купи. Приблизително в един нормален сервиз за колко дни е нормално да направят този ремонт. Надявам се на отговори

  • #2
    От: Витарка с вериги

    Благодаря за съветите

    Коментар


    • #3
      От: Витарка с вериги

      Здравей Иво,и добре дошъл във Форума.
      За да ти помогнат колегите,ще трябва да споделиш от кой град си-предполага се София,но все пак е редно,тая информация да я има.
      Като младши потребител нямаш право и на лични съобщения-трябва да понатрупаш малко мнения,но не безцелни.Затова е добре да оставиш телефон,меил,скайп и др.,за обратна връзка-това в темата.

      Уверен съм,че ще получиш ценни съвети и ще ти се помогне.Само малко търпение и се ориентирай в техническите дискусии в подфорум Suzuki.

      Успех от мене!!
      Nissan Terrano II TDI 2700 2002g. avtomat - три вратичко.... )
      ".....ама сега пазара е пълен с джипове де, на тях даже JEEP пише ....."

      Коментар


      • #4
        От: Витарка с вериги

        Suzuki_Escudo_Vitara_manual_Part_I.pdf

        Suzuki_Escudo_Vitara_manual_Part_II.pdf

        Suzuki_Escudo_Vitara_manual_part_III.pdf

        Suzuki_Escudo_Vitara_manual_part_IV.pdf

        Suzuki_Escudo_Vitara_part_V.pdf

        Suzuki_Escudo_Vitara_manual_part_VI.pdf
        Nissan Terrano II TDI 2700 2002g. avtomat - три вратичко.... )
        ".....ама сега пазара е пълен с джипове де, на тях даже JEEP пише ....."

        Коментар


        • #5
          От: Витарка с вериги

          Проблема със сигурност е от веригите.Трябва да се сменят четирите,двата маслени обтегача,успокоителите и не на последно място зъбните колела!
          Това е и проблема на този двигател-скъпо му е обслужването.И не могат да го направят в кварталния сервиз.Бях чул,че има комплекта тайвански за около 700лв,което е доста евтино.Мисля живота на веригите на този двигател е около 120 000км.На 140-150 се чува шум,на 170-180 вече се не трае
          Всичко останало му е чудно.Гори колкото 1,6 ,върви два пъти повече,не пука глави и блокове и т.н.
          Според мен е ненужно оплют от доста хора,които не са имали достъп до него.И не им се сменят веригите (консуматив),че скъпи.
          В двигателя се налива 6л. масло,вискозитет от 5w30 до 10W40. Не му сипвай минерално!

          Поздрави!
          Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

          Коментар


          • #6
            От: Витарка с вериги

            Съжалявам, че съм пропуснал да спомена от кой град съм и благодаря , че все пак писахте по темата. От София съм, а от няколко дни съм с ремонтирана Витара и върви, по съвсем друг начин Оказа се, че в първия сервиз са ми загубили времето и съм си дал парите на вятъра. При завиването на един винт, го пренатягат, чупат му главата и тя попада в картера. За тези и други подобни екстри им платих 400лв труд, да им приседнат дано. След обикаляне по доста сервизи, почти се отчаях, защото на никой не му се занимаваше с този проблем. За вериги с неясен произход, в различни магазинчета ми искаха, до 1200лв. Отидох в Сузуки / фирмения на Тимок /магазин, да попитам и там. Веригите които закупих в последствие, бяха в запечатан кашон на Денсо, оригинални японски. В кашона бяха подредени - зъбчатки, вериги обтегачи, с две думи пълен комплект, цената доста под 1200лв. В близост открих и сервиз - Омега, в който скоро бяха правили същия ремонт, оставих им колата и след три дни си я взех. За смяна на маслото в скоростната кутия и предния диф, два маншона, маслен филтър и разбира се на веригите и прочие, за труд ми взеха 250лв общо. В първия сервиз, ми бяха сложили за маслен филтър някъв малък ментак, а в скоростната кутия масло 80В - 90. Правилният вариант е 75В - 90. Сега, не мога да си позная колата, мисля че открих и правилният магазин и верния сервиз. Дано това да е за този сезон, че направо се разорих, но кеф цена няма. Нещо май акумулатора е за смяна, но ще видим.

            Коментар


            • #7
              От: Витарка с вериги

              Първоначално публикуван от divo 3 Преглед на мнение
              Нещо май акумулатора е за смяна, но ще видим.
              Честито за придобивката. Читави акумулаторджии има на България преди Каблешков срещу ОМВ.
              Ще го премерят и ако е за смяна....

              Коментар


              • #8
                От: Витарка с вериги

                Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                Честито за придобивката. Читави акумулаторджии има на България преди Каблешков срещу ОМВ.
                Ще го премерят и ако е за смяна....
                До Дивото3.-Хубаво че си сменил всичко,макар че би могло да минеш само със смяна на подходящото масло,или най-много хидр.повдигачи.Това го зная от опит.Моята е на 200000км,след подобен на твоя проблем,съответно консилиуми.проверки и други главоблъсканици се оказа смяната на маслото с подходящото.За акумулатора-по-голям,по-добре./62-80 АЧ/

                Коментар


                • #9
                  От: Витарка с вериги

                  Сега съм сипал Мобил 10в 40, кажи кое е подходящо. До година ще сложа правилното, ако не е късно. Преди няколко дни взех акумулатор Варта -70 а. ч. и с това изчерпах финансите по колата за тази година. Акумулатора мина като коледен подарък за цялото семейство . Колко струва смяната на тези повдигачи и къде ги сменя. При мен дали се налага, колата, тоест двигателя сега работи доста тихичко, надявам се силно да не посещавам сервизи поне няколко месеца. Непрекъснато се чудя дали направих верния избор, имам предвид този двигател. Скоро го засекох - на извън градско, даде 8/100, в града 10,5 /100. Гумите са 215/70, 16цола.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Витарка с вериги

                    Първоначално публикуван от divo 3 Преглед на мнение
                    Сега съм сипал Мобил 10в 40, кажи кое е подходящо. До година ще сложа правилното, ако не е късно. Преди няколко дни взех акумулатор Варта -70 а. ч. и с това изчерпах финансите по колата за тази година. Акумулатора мина като коледен подарък за цялото семейство . Колко струва смяната на тези повдигачи и къде ги сменя. При мен дали се налага, колата, тоест двигателя сега работи доста тихичко, надявам се силно да не посещавам сервизи поне няколко месеца. Непрекъснато се чудя дали направих верния избор, имам предвид този двигател. Скоро го засекох - на извън градско, даде 8/100, в града 10,5 /100. Гумите са 215/70, 16цола.
                    Привет. Не съм сменял нищо,само маслото и др.консумативи.Като причукваше мотора,един майстор, доказан капацитет ми каза, че клапаните са хидравлични,саморегулират се но с течение на времето нещо се изнасяло,най-вероятно по разпредел.механизъм и вследствие получения луфт се получавало чукането.Нещо не ми стана много ясно от казаното от него,хем хидравлични,пък и повдигачи, затова се доверих на опита си придобит от чопленето по другите си коли и реших само да сменя маслото с подходящото.След доста четене по форумите,сравнения и най-вече допитвания до притежаващи МПС с такива и подобни ДВГ ми останаха 2 избора-Лики Моли или Селения Голд-пълна синтетика.На БМВ-то/и то е с подобен ДВГ-136 кс,но1.8,16 кл.,4 цил./ трета смяна слагам Л.М.15-40 и съм много доволен,но на Витарата заложих на Селения Голд 15-40 и за сега след навъртяни около 8000км. нямам оплаквания.Само при първото палене,след по-продължителен престой причука за3-4 сек.докато качи масло и след това еОК.
                    Относно акумулатора,щом е нов-добър е.А колкото до ДВГ-то -супер е,кой каквото и да казва.Разхода и размера на гумите и при мен са същите.За разхода на много от колегите,приятелите и най-вече на завистливите съседи не им се вярва,но това не ме притеснява.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X