Бях обещал да поразровя нещо за сузуки нека всеки добавя по нещо! И така аз започвам:
Историята на SUZUKI е част от всички митологизирани истории, които сме прочели или чули, за развитието на индустриална Япония от началото на века до 2-та Световна Война и фантастичния икономически бум на Японското икономическо чудо в следвоенният период, превърнал една държава, разграбена, разрушена и победена в един от най- важните планетарни индустриални фактори на последната четвърт на 20 век.
Както обикновено се случва и тук историята започва от пепелта, от малкото предприятие за производство на предачни машини през 1909 година.
1920 година е ключовата година, в която се поставят корпоративните основи на компанията и започва нейното постепенно разрастване за да я превърне в най-проспериращата японска корпорация за последните 20 години на века.
Началото поставя създаването на корпоративният център на компанията в Хамаматцу в префектура Шизуока.
В “Началото” разбира се е мотопеда. Първото производство представлява мотопед с името “ POWER FREE”, който си спечелва огромна популярност сред населението на многолюдна Япония и съвсем естествено води до развитие в тази насока с един чист 125сс мотоциклет със звучното име “Коледа”.
С края на войната и преодоляването на нейните последствия, на бял свят излизат новият поглед , новите идеи, по пътя към изграждане на нов съвременен начин на живот.
Така през 1955година е създаден първият автомобил на SUZUKI, който влиза в масово производство и продажба в Япония с името “SUZI LIGHT”. Той заедно с мотопедите и мотоциклетите създадени до тогава, са една революция в Японското машиностроене, произведени по най-модерните технологии на своето време. Те създават основата и потенциала, които понасят стремглаво SUZUKI CORPORATION в битка за място на пазара и живота на потребителя в световен мащаб.
Новаторството и прецененият риск намират своята висока оценка сред хората с първите модели за “EXPORT”, които SUZUKI представя на световните пазари през 1978 година като LJ 80, SC 100, CARRY, в последствие първият 4x4 SJ410, ALTO, SA 310.
Тези модели не само откриват нова ера в автомобилостроенето, но и водят до изграждане на световния имидж на SUZUKI CORPORATION, което привлича вниманието на всички големи в този бранш, които с готовност подават ръка за съвместна работа с динамичния механизъм на SUZUKI.
1981 година полага началото на едно ползотворно сътрудничество с гигант като GM довел до популяризирането и разширението на производствената и пазарна мрежа на SUZUKI на всички континенти, за да достигне 80% от общото производство да се произвежда извън Япония.
С годините, имената на моделите като VITARA, SWIFT, BALENO, ALTO, CARRY, SAMURAI, GRAND VITARA, JIMNY се превръщат в емблема за безкомпромисно качество и издръжливост на разумна цена. SUZUKI достигна през 1997 година 10 милиона автомобила продадени извън Япония и почти 2 000 000 броя годишни продажби.
Разбира се голямата гордост на компанията са мотоциклетите SUZUKI , които покоряват всяко сърце със своя дизайн и качества, сърцето на компанията, израз на всяка нова идея измислена от инженерите на SUZUKI.
В последното десетилетие на 20 век SUZUKI доказа революционното си мислене в развитието на митичните си модели GSX, GSX-R,V-Strom като ги превърна в еталон за висока технология, дизайн, динамични показатели и надеждност.
Име на компанията: Suzuki Motor Corporation, Ltd.
Вид собственост: обществена (продават се акции на стоковата борса)
Основана: март 1920 г.
Главна дирекция: 300, Takatsuka-cho, Minami-ku, Hamamatsu-shi, Shizuoka.
Президент: Осаму Сузуки
Производства: Автомобили, Мотоциклети,
ATV, Извънбордови двигатели, Други
Капитал: ¥120,210 милиона (данни от 31.03.2007 г.)
Нетни продажби: ¥3,502,419 милиона (03.2008 г.)
Брой служители: 16,850 (04.2008 г.)
Фирмен девиз: Way of Life!
Историята на SUZUKI е част от всички митологизирани истории, които сме прочели или чули, за развитието на индустриална Япония от началото на века до 2-та Световна Война и фантастичния икономически бум на Японското икономическо чудо в следвоенният период, превърнал една държава, разграбена, разрушена и победена в един от най- важните планетарни индустриални фактори на последната четвърт на 20 век.
Както обикновено се случва и тук историята започва от пепелта, от малкото предприятие за производство на предачни машини през 1909 година.
1920 година е ключовата година, в която се поставят корпоративните основи на компанията и започва нейното постепенно разрастване за да я превърне в най-проспериращата японска корпорация за последните 20 години на века.
Началото поставя създаването на корпоративният център на компанията в Хамаматцу в префектура Шизуока.
В “Началото” разбира се е мотопеда. Първото производство представлява мотопед с името “ POWER FREE”, който си спечелва огромна популярност сред населението на многолюдна Япония и съвсем естествено води до развитие в тази насока с един чист 125сс мотоциклет със звучното име “Коледа”.
С края на войната и преодоляването на нейните последствия, на бял свят излизат новият поглед , новите идеи, по пътя към изграждане на нов съвременен начин на живот.
Така през 1955година е създаден първият автомобил на SUZUKI, който влиза в масово производство и продажба в Япония с името “SUZI LIGHT”. Той заедно с мотопедите и мотоциклетите създадени до тогава, са една революция в Японското машиностроене, произведени по най-модерните технологии на своето време. Те създават основата и потенциала, които понасят стремглаво SUZUKI CORPORATION в битка за място на пазара и живота на потребителя в световен мащаб.
Новаторството и прецененият риск намират своята висока оценка сред хората с първите модели за “EXPORT”, които SUZUKI представя на световните пазари през 1978 година като LJ 80, SC 100, CARRY, в последствие първият 4x4 SJ410, ALTO, SA 310.
Тези модели не само откриват нова ера в автомобилостроенето, но и водят до изграждане на световния имидж на SUZUKI CORPORATION, което привлича вниманието на всички големи в този бранш, които с готовност подават ръка за съвместна работа с динамичния механизъм на SUZUKI.
1981 година полага началото на едно ползотворно сътрудничество с гигант като GM довел до популяризирането и разширението на производствената и пазарна мрежа на SUZUKI на всички континенти, за да достигне 80% от общото производство да се произвежда извън Япония.
С годините, имената на моделите като VITARA, SWIFT, BALENO, ALTO, CARRY, SAMURAI, GRAND VITARA, JIMNY се превръщат в емблема за безкомпромисно качество и издръжливост на разумна цена. SUZUKI достигна през 1997 година 10 милиона автомобила продадени извън Япония и почти 2 000 000 броя годишни продажби.
Разбира се голямата гордост на компанията са мотоциклетите SUZUKI , които покоряват всяко сърце със своя дизайн и качества, сърцето на компанията, израз на всяка нова идея измислена от инженерите на SUZUKI.
В последното десетилетие на 20 век SUZUKI доказа революционното си мислене в развитието на митичните си модели GSX, GSX-R,V-Strom като ги превърна в еталон за висока технология, дизайн, динамични показатели и надеждност.
Име на компанията: Suzuki Motor Corporation, Ltd.
Вид собственост: обществена (продават се акции на стоковата борса)
Основана: март 1920 г.
Главна дирекция: 300, Takatsuka-cho, Minami-ku, Hamamatsu-shi, Shizuoka.
Президент: Осаму Сузуки
Производства: Автомобили, Мотоциклети,
ATV, Извънбордови двигатели, Други
Капитал: ¥120,210 милиона (данни от 31.03.2007 г.)
Нетни продажби: ¥3,502,419 милиона (03.2008 г.)
Брой служители: 16,850 (04.2008 г.)
Фирмен девиз: Way of Life!
Коментар