Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Воланът застана на 45 градуса?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Воланът застана на 45 градуса?

    Помагайте, съфорумци. Днес след офроуд с много закъсвания, лежане "по корем" в коловоза, повдигане с импровизирани лостове отзад на теглича и отпред на носачите, спускане, прескачане и подскачане по дълбоки коловози, волана на витарата застана наляво на 45 градуса. Колата завива добре, не "тегли" нанякъде, като пусна волана върви напред, а волана стои завъртян наляво. Поогледах отдолу в сумрака на уличното осветление, освен кал и лед нищо тревожно не виждам.
    Идеи?

  • #2
    От: Волана застана на 45 градуса?

    И при мен е така. Но знам причината-отдясно базата е с 15-20 мм по-къса отколкото отляво. А и там май е по-къса от колкото трябва да е. Ясно от какво се е получило-от каране по асфалтови пътища, и с газ най-много до 2500 оборота От мръдването назад на колелото се разваля цялата геометрия на предницата, и нито сходимост, нито дължина на шангите са правилните. Ако изправиш едната гума(например лявата) да е в една равнина със задната-дясната ще гледа навън. Или обратното, все е същото. И за да св движиш направо-трябва да докараш ъгъла на двете гуми да е равен от двете страни. Което става с кормилото.
    Следва ускорено износване на гумите...

    А може и всъвсем да не е от това, аз просто казвам как е при мен.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #3
      От: Волана застана на 45 градуса?

      Единствената идея е,че нещо или се е изкривило или се е изместило.Погледни добре кормилнатите щанги може да имат изкривяване.
      Последно редактирано от Красимир Канев; 11-12-10, 18:44.
      0885719173-Красимир

      Коментар


      • #4
        От: Волана застана на 45 градуса?

        Има доста варианти:
        1. Имаш превъртял шлиц на волана
        2. Имаш превъртял шлиц на кормилният прът, каренцата там са две-към волана и към секторната кутия
        3. Пета на секторната кутия, направо невъзможно

        А завива ли нормално наляво и надясно?

        Коментар


        • #5
          От: Волана застана на 45 градуса?

          Преди да лифтвам колата волана застана леко в дясно след смяна на единия шарнир. Не беше оригинален. Пружините отзад бяха счупени, задните амортисьори бяха тотална щета. Реглажа на предницата не реши въпроса. Като ги подмених при лифта волана се изправи. Сега си мисля, че Кольо е прав. Сигурно някоя от гумите се е подместила назад от друскавиците и ударите. Кормилната щанга е високо и едва ли се е изкривила. Замислям се за болтовете, които държат предните амортисьори отгоре. Те са дълги, преминават през пластмасови подложки и може оттам да е мръднала гумата. Ще и търся майстор утре.
          Завива нормално наляво и надясно.

          Коментар


          • #6
            От: Волана застана на 45 градуса?

            Ако си деформирал щанга на задния мост,ефекта ще е същия-крив волан!
            088пет722пет99
            http://www.hydropompi.com/

            Коментар


            • #7
              От: Волана застана на 45 градуса?

              Не мисля, че ще е от горния захват на амортисьора. При мен цялата рама отдясно е мръднала назад, оттам и носача, по едно време гумата сериозно опираше в калника. След зверско опъване с мотокар и стоманено въже нещата са по-добре, но довреме, Т.е. до първата по-сериозна заигравка. То е като при жените-тръгнат ли веднъж-нямат спиране.

              Виж, Крум(регулатора ) е може би по-прав в предположението си. Аз съм късал болта който държи надлъжната щанга отзад към рамата, и ефекта е-подам газ-задницата тръгва надясно. Отнема газта-връща се вляво... И за да се движа направо-постоянно въртя кормилото. Дано е от задна щанга, е иначе е гадно.
              Абе що не са направили нормалното окачване за джип отпред-с две А-рамена, а са сложили този псевдо макферсън... Много кекава предница имат витарите.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • #8
                От: Волана застана на 45 градуса?

                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                Абе що не са направили нормалното окачване за джип отпред-с две А-рамена, а са сложили този псевдо макферсън... Много кекава предница имат витарите.
                Щото са го мислили за плажна играчка,не за хард оффроуд Макферсона държи стабилно колата на асфалта.
                Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

                Коментар


                • #9
                  От: Волана застана на 45 градуса?

                  Редовно ми се случва,целия мост не е застрахован и той,за отбелязване е че на десните волани щангите са много по защитени,а изместването се появява след лифт,някои просто местят волана от шлиците,при теб най вероятно е крива курмилна щанга след удар или коловоз,оня ден изпрявях мойта и на авера и неговата,бяха станали като пра-Български лъкове и волана застава завъртян.
                  LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
                  Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Волана застана на 45 градуса?

                    При мен също се получи отваряне на колелата след скокове и съответно завъртане на волана.Бяха поддали долните болтове на амортисьора и стойката му.Донякъде добре ,че не бяха прикапани,че щеше да се изкриви още повече.

                    Не е лошо да помислим за заздравяване и укрепване на тези стойки,с разпънка или по някакъв друг начин!
                    0887/400121 Антон Донев

                    Коментар


                    • #11
                      От: Волана застана на 45 градуса?

                      Ако е с този мост тези проблеми ги няма!Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00061.jpg
Прегледи:2
Размер:167.7 КБ
ID:5233918Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00069.jpg
Прегледи:3
Размер:145.7 КБ
ID:5233917
                      ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
                      Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

                      Коментар


                      • #12
                        От: Волана застана на 45 градуса?

                        Днес поизмих колата и след дълго взиране отдолу ............не видях нищо. Отдалече предницата изглежда събрана; Предни и задни щанги - никоя няма вид на прабългарски лък; Единствено нечитав изглежда шарнира вдясно и маншона на дясното външно каре.
                        Дясно-

                        Ляво-


                        Утре ще я откарам за преглед и реглаж на предница.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Волана застана на 45 градуса?

                          Вижте и паразитния хебел да не е крив!Там е едно от "слабите" места!Ако се е деформирал той,ще ти е събрана(затворена)предницата!
                          088пет722пет99
                          http://www.hydropompi.com/

                          Коментар


                          • #14
                            От: Воланът застана на 45 градуса?

                            Днес регулираха предницата. Била отворена. Волана се пооправи, но не напълно. Майстора не можа да открие конкретна причина за проблема.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Воланът застана на 45 градуса?

                              Първоначално публикуван от Savov Преглед на мнение
                              Днес регулираха предницата. Била отворена. Волана се пооправи, но не напълно. Майстора не можа да открие конкретна причина за проблема.
                              Причина винаги има. Можеби не си отишъл при правилния майстор. Мога да ти дам жокер - на 2 км. от Самоков посока Дупница. Витарите си имат много добри предници и още по-добри задници за целта за която са консруирани. Когато ги прекрояваме трябва и да ги усилваме. Конкретно в твоя случай от коловози и от плавно бутане с цялята тежест в ляво, дясно поддават накрайниците т.е. желязото се разтяга - от там се отваря и предницата и се изкревява волана. При следващо такова мърдане е хубаво да ги смениш с нови и двата защото следва късане на накрайник и оставаш без волан. Хубавото е, че при каране по асвалт няма опастност да ти се скъса.
                              При удар със скорост в камък или дънер криви други неща.

                              П.С. Много поздрави на Драго от Бяля Слатина, но и с цял мост се криви волана.
                              0886/706147 Тунинг на Vitara & Grand Vitara

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X