Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Витарата харчи масло

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Витарата харчи масло

    Здравейте колеги, от около 2 месеца имам Витара 1.6, 8v, 1990г,карбуратор. След търсене от 3 месеца се спрях на този джип, преди това имах УАЗ и НИВА. Ползвам колицата за лов и градско. Впечатлен съм от проходимостта в сравнение с предходните.
    Витарата обаче харчи масло. Смених гумичките на клапаните, сложих добавка на Лики Моли, нещата обаче не се промениха. Маслото което ползвам е 10w 40 на Валволин (наливно), а разхода е около 300ml на 1000km.
    Благодарен ще бъда за споделените мнения. Възможно е темата да е била дискутирана във форума, обаче аз неможах да намеря подобна тема, ако е така се извинявам.

  • #2
    От: Витарата харчи масло

    Колега, честито за количката, относно харча-сигурен ли че го гори, да не би да го губи, семерингите на коляновият вал сменяни ли са? на разпределителния? на делкото?огледай я хубаво, ако трябва измий двигателя и тогава гледайуспех

    Коментар


    • #3
      От: Витарата харчи масло

      Честито и от мен, колицата е добра за целта, а с нужната профилактика - и доста издържлива.
      Между другото, въпросът е интересен. Не ми капе нищо от никъде, всичко е сменено - семеринги, гумички, сегменти, цилиндрите са в поносимо добро състояние, обаче разхода на масло определено е над нормата и ме дразни ужасно.
      Мой приятел, който имаше подобен проблем, наскоро се похвали, че го е решил, като сменил още веднъж сегментите с по-читави. Тъпото е, че аз съм направо с "по-читавите", поне според опаковката. Не, че брата китаец ще се затрудни с един надпис 'Suzuki' и 4 стикера...
      Направих една простотия като сглобявах, не премерих стеблата на клапаните и водачите, но не ми направи впечатление да са раздрънкани.
      Ще следя темата с интерес.
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #4
        От: Витарата харчи масло

        Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
        ...
        Не ми капе нищо от никъде, всичко е сменено - семеринги, гумички, сегменти, цилиндрите са в поносимо добро състояние, обаче разхода на масло определено е над нормата и ме дразни ужасно.
        Мой приятел, който имаше подобен проблем, наскоро се похвали, че го е решил, като сменил още веднъж сегментите с по-читави. Тъпото е, че аз съм направо с "по-читавите", поне според опаковката...
        Има период на "напасване" към стените на цилиндъра. Трябва да го знаеш.
        Както на нов автомобил - до определени км. производителя дава завишен разход на масло.

        Коментар


        • #5
          От: Витарата харчи масло

          ..... и е добре маслото да се смени по раничко и по лекичко с газта.
          http://vbox7.com/play:398e8b82

          Коментар


          • #6
            От: Витарата харчи масло

            Разработката е много важна ,но при положение че всичко останало е ОК (семеринги, гумички, сегменти) то тогава има вариант водачите на клапаните да са кофти. При ремонт на двигател много колеги пренебрегват това. Има допустими хлабини за всеки двогател ,ако луфта на клапана е по-голям от допустимото си пипа масло ,но 300мл на 1000км не е лошо за течове да се огледа .
            Suzuki Vitara

            Коментар


            • #7
              От: Витарата харчи масло

              Първоначално публикуван от trent Преглед на мнение
              Колега, честито за количката, относно харча-сигурен ли че го гори, да не би да го губи, семерингите на коляновият вал сменяни ли са? на разпределителния? на делкото?огледай я хубаво, ако трябва измий двигателя и тогава гледайуспех
              Стига си плашил човека,то ако тече няма как да не се види.И честито за колата.
              Как сменяхте гумичкита на клапаните на място или главата беше свалена?
              Бялото BUZUKI 1.6 8в
              0899368772 ;) 0897229322

              Коментар


              • #8
                От: Витарата харчи масло

                На старото ми рено 19(1994г.) по "книжка" му дават 10W40, Въпреки това винаги съм му слагал 15W40.И не съм имал проблеми, нито завишен разход, дори при смачкан на 50% маслен привод - карах цяла година докато се усетя че няма нормално налягане.Така че по "книжка" дето се вика, маслото за витара е 10W40, но за над 10-годишни коли това масло идва "тънко".
                Ако няма да се прави ремонт на двигателя и да се сменят сегменти, нищо не пречи да се кара с по-плътно масло, въпреки че е минерално.
                Но всеки избира сам....
                Grand Vitara 1.6i 16V (94Hp)2001
                Недостатъчното количество просто ще свърши, недостъчното качество може да те довърши !
                'Толкова млад, а вече кривнал от пътя'

                Коментар


                • #9
                  От: Витарата харчи масло

                  Андро, знам го това, но ... да кажем, че е повече от завишен. Близо литър на 1000, което направо ме плаши. Имам чувството, че тия дни ще се отваряме пак, само да я покарам малко, че от доста време е в бокса за други преработки. Водачите на клапаните наистина не ги погледнах, моя грешка. Най-странното е, че не пуши, свещите са като за изложба, ауспуха наред. Да няма някое тайно място за течове, което не съм забелязал досега? Нещо, което да тече само в движение и да капе директно на земята? В смисъл - да не цапа по мотора и рамата, щото там мазно няма. Направо съм в дълбок размисъл...
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Витарата харчи масло

                    Здравейте отново, благодаря на всички за мненията.Не съм споменал, че всички семеринги с изключение на този на делкото съм сменил.От него оставя петно на цимента в гаража с размери на монета от 20ст. Гумичките на клапаните са сменени без да се сваля главата, а майстора каза , че регулирал клапаните с по-голяма хлабина понеже колата се кара на газ.Има още нещо което ме дразни-"чука аванса", на газ и на бензин при топъл двигател. Характерният дразнещ шум се появява при ускорение на по-висока предавка. Аванса е на 10 градуса. Утре ще я водя на майстор по този повод. По отношение на маслото , следващото ще бъде 15w 40 и ще видим.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Витарата харчи масло

                      Първоначално публикуван от Drdandonov Преглед на мнение
                      ...
                      По отношение на маслото , следващото ще бъде 15w 40 и ще видим.
                      Едва ли е от маслото. 10W/40 и 15W/40 са еднакво "гъсти" при достигане на работна температура.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Витарата харчи масло

                        А защо трябва клапаните да са с различна хлабина на газ?
                        За да ти чука аванса на газ, нещо яко не е в ред. Виж да не са объркали белязката за ГМТ, че на Витарата е набутана на майка си в неизвестното и просто не се вижда - остава под ръба на капака. Най-добре превърташ коляновия вал на долна мъртва, лягаш под колата и търсиш по няй-вътрешния ръб на шайбата. Като намериш белега, мацни с тънък бял маркер една точка на следващия ръб и пак проверете центровката. Да не се окаже, че тия 10 градуса са спрямо нещо друго, щото аванса започва да причуква на газ доста по-нататък, май някъде след 17-18 градуса беше.
                        Друго за което се сещам, е да сте мерили центровката при изваден вакуум на делкото. Не съм засичал колко разлика дава, но някаква има.
                        И като стана дума - самото делко би трябвало да е с О-пръстен и един на преходника. Смени ги, едва ли са повече от 1 лев двата, и ще спре да капе масло от там.
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Витарата харчи масло

                          Благодаря за съветите, ще проверя белязката още днес. За смяна на О-пръстена на преходника ,трябва ли да се свали капака на клапаните ? За различната хлабавина на газ, така каза майстора, а защо незнам !

                          Коментар


                          • #14
                            От: Витарата харчи масло

                            не се сваля. Развива се болта на делкото, вади се самото делко с все оста и о-пръстена, развиват се 3та болта на преходника и се измъква и той. Сменят се о-пръстените и по обратния ред. Без силикон.
                            Добра идея е да се сложи белязка на положението на палеца и по време на работа да НЕ се върти двигателя, че иначе се отваря допълнително играчка с нагласяне на делкото.

                            П.П. Питай го за клапаните, че ми стана интересно.
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Витарата харчи масло

                              Малко да вдигна темата: преди и след ремонта на двигателя, карах с Мобил1, 15W40 и колата си похапваше масълце доста над допустимото. Преди ремонта - как да е, но след това нещо започна да ме боли сърцето. Отначало се успокоявах, че не са се сработили сегментите, но както си и знаех предварително - не беше в това проблема. Накрая, преди 2 седмици ми писна, смених маслото с някакъв Шеврон, пак 15W40 и изненада: не е помръднало. Някой би казал, че 2 седмици са нищо време - вярно, но за това време съм навъртял около 1500 километра, поне 200 от тях на офроуд (разбирай 1ва и 1ва бавна).
                              Преди смяната, за толкова каране ми смъкваше от максимум до минимум на щеката, сега не е трепнало, така, че разлика определено има. Само не знам, дали това е свързано с факта, че Мобил-а е турски, а Шеврона - не. В интерес на истината, Мицубиша го карах със същия Мобил, не ми е правил проблем.

                              П.П. между другото, откак смених маслото (май забравих да спомена, че го направих доста преди срока), ауспуха ми беше все черен и мазен, а сега си е като за изложба - никакви мазнотии, приятен, много светлокафяв цвят.
                              Последно редактирано от tef4o; 01-01-11, 13:23.
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X