Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Субару Форестер - какво да гледам преди покупка ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Субару Форестер - какво да гледам преди покупка ?

    Ще купувам Форестер 98-2002 година, 2 литра. Избрал съм няколко оферти в София, Кюстендил, Благоевград и Перник. Моля, ако някой има задълбочени наблюдения върху модела, да сподели какво се проверява при първоначален оглед и при тестовото "каране" :
    - двигател - как се познава "прегряване", "тракането" на боксера има ли различни диагностични "звукови трели";
    - купе - места, от които тръгва евентуален "гнилостен процес";
    - окачване - слаби места и евентуална "диагностика" на канал със "здрава ръка" и помощна щанга;
    - тестов пробег - поне 50 км. - преценка при преодоляване на пресечен терен, участъци с локви, тревни площи и т.н. - ако има някоя "по специфична" особеност;
    - сервизни показания - компресия, работни температури (термостат), "меки / твърди" водни съединения;
    - всякакви други "хитринки и сламени шапки", използвани от родните ни джамбази конкретно по модела.

  • #2
    До: Субару Форестер - какво да гледам преди покупка ?

    Общо взето много здрава кола,единствените проблеми са в скоростите и раздатката. С малка скорст 15-20км. без гас направи обратен завой, ако всичко е наред колата не трябва да задържа.След това отиди на банкета и тръгни с пълна гас около 15метра,спри и погледни дали има следа от боксуване на едно предно и едно задно колело.Ако тръгва по описания начин значи всичко е ОК. Потропванията по предницата да не те притесняват частите са евтини. Ще чакаме да се похвалиш с нова придобивка

    Коментар


    • #3
      До: Субару Форестер - какво да гледам преди покупка ?

      Често висват отзад,така,че гледай задните амове.Врътни едно кръгче както ти каза и колегата и много внимавай да не и "подскача" задницата.Ако е автоматик виж релето за изключване на задното,защото ако има проблем с дифовете автоджамбазите просто го изключват. Всичко друго е бял кахър.
      Успех
      SUBARU LEGACY 2.2 4WD GX
      0878299791

      Коментар


      • #4
        До: Субару Форестер - какво да гледам преди покупка ?

        НЕ, не е нормално да се клати мотора, или дори и цялата кола на празен ход, защото е боксер !!!

        Коментар


        • #5
          До: Субару Форестер - какво да гледам преди покупка ?

          Ръчни или автоматични скорости търсиш? Чак преодоляване на пресечен терен и 50 км тест надали ще ти се отдаде...
          Трябва да се увериш че работи 4х4 системата, както колегите споменаха и че не е блокирал средния диференциал - правиш бавно осморки на асфалт и следиш за задържане, удари, тласъци отзад.
          Сервизни параметри няма какво особено да може да се провери...
          Тест на амортисьорите не е лошо. Антифриза виж след като го караш. Трябва да е органичен, червен/оранжев и да е бистър. Състояние на маслото и т.н.
          Най-важното е общото впечатление и "да ти легне на сърцето" другото се прави
          Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

          Коментар


          • #6
            До: Субару Форестер - какво да гледам преди покупка ?

            Първоначално публикуван от BAlexandrov Преглед на мнение
            ...Чак преодоляване на пресечен терен и 50 км тест надали ще ти се отдаде...
            Той, джамбазина, ако иска да му купя колата, ще трябва да се съгласи. Винаги правя така, както и преглед (в негово присъствие) в избран от мен сервиз, както и договор за покупко-продажба на обявената цена, със "съответната гаранция за мобилност". И понеже сумата е над 5000 лева, т.е. има голям материален интерес, мога да претендирам за разваляне на сделката в първите 7 дни.
            Та днеска в една известна столична автокъща не поискаха да направим тестовия пробег, съответно и аз не "излязох от джоба". Правото винаги е на страната на купувача.

            Първоначално публикуван от BAlexandrov Преглед на мнение
            Най-важното е общото впечатление и "да ти легне на сърцето" другото се прави
            И видях на едно място един ЛендРовър Диско ТД5 2001 година, и като влязох в едни размисли - сумата не е малка, 14800 лв (и поне още 2000 за да му сменя консумативи, гуми и други такива), ама "като ми легна на сърцето" (то си е стара любов това).

            Благодаря за съветите ви по-горе, вчера и днес прегледах 7 Форестера, само един ми хареса, ще мисля ден-два ...
            А, да, автоматични или ръчни -> предпочитам ръчни.

            Коментар


            • #7
              До: Субару Форестер - какво да гледам преди покупка ?

              Направи по един остър завой на поне 90 градуса (един надясно и един наляво) при скорост 10-15км/ч и се ослушвай за шум по лагерите на задните главини. На импрецата се случва да заминат, а форестера трябва да ги натоварва още повече. Шумът е точно като от опиращи спирачни накладки.
              Издъних се на Тюринг теста

              Коментар


              • #8
                До: Субару Форестер - какво да гледам преди покупка ?

                Добре е да водиш с теб специалист ,който познава марката или да закараш колата при такъв.Наистина много корава машина е Форестера,НО и предния собственик е знаел това и вероятно я е купил заради това и ползвал по предназначение.
                Частите не са скъпи,но е възможно да се почака за някоя 10тина дни(дано не се налага де)
                малко данни:
                -обороти на празен ход на загрял мотор-500
                -вибрации на запален мотор-никакви!
                -шум на студен мотор-никакъв страничен;при повечко километри характерен шум на ....бутало,леко като дизел.Не е добре да го има ,но ако изчезва с загряването на мотора се приема за добре
                -виене на лагери скорости-не трябва да се чува изобщо
                -съединител-никакви шумове и тресене
                -разлика обороти бързи/бавни ~1,5*бързи=бавни по оборотомер при една и съща скорост
                -характерно тропане на накладки(водачи)
                -биене на волана при спиране-никакво!
                -температурата на водата не трябва да мърда и при доста натоварване-да сочи малко преди средата на скалата.
                -ръжда-не е характерна за Форестер - все пак вежди,дъно
                -Търси белези отдолу (най-вече)-дали е карано доста по лош терен
                Успех колега!
                Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                Коментар


                • #9
                  До: Субару Форестер - какво да гледам преди покупка ?

                  Първоначално публикуван от agogov Преглед на мнение
                  -температурата на водата не трябва да мърда и при доста натоварване-да сочи малко преди средата на скалата.

                  На Субару стрелката не мърда НИКОГА,ако мръдне-бягай
                  SUBARU LEGACY 2.2 4WD GX
                  0878299791

                  Коментар


                  • #10
                    До: Субару Форестер - какво да гледам преди покупка ?

                    МНОГО благодаря за всички препоръки, мнения и съвети,
                    Форестер ще е, решено е вече. От понеделник пак ще съм на "лов" за Горския.

                    С риск да стана досаден, газов инжекцион или обикновенна газова, прочетох мнения и тук, и в Субару-форума, плюс-минусите са поравно и за 2-те. Освен това, ако ми "изпадне" изгодна 2.5л Турбо, за нея каква газова ?

                    ...(тук нищо не разбирам, карам само дизели досега, единствените бензинови в момента са ми Витара '92 1.6МИ с обикновенна газова и Суифт 4х4, гаранционен, поради това не газифициран, 3 броя HDI-та, които по подразбиране не подлежат (макар че има и други мнения по въпроса))...

                    Това за стрелката на температурата не съм го чувал, явно е специфика за двигателя, благодаря за идеята ...

                    Един от джамбазите ми разказваше, че "легнала задница" на Субаро-то лесно се оправяла с нови амове и подложки гумени по 20-ина лева едната - така ли е ?

                    Правилно ли си мисля, че веднага след покупката трябва да сменя и маслата в скоростната кутия и междинния диф? Колкото и да струва това ...

                    Освен това попаднах на един петрички екземпляр (продавача де), чийто автомобил имаше подозрително скърцане на рейката в крайно дясно (нещо като микс от свирене на врял чайник и скърцане на вратата на бабиния гардероб) - това болежка ли е, скъпа ли е и дали това, че "избягах" беше правилно решение ?

                    Май ставам досаден ....

                    Поздрави и БЛАГОДАРЯ !!!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Субару Форестер - какво да гледам преди покупка ?

                      Хидравличната рейка е една от най-кофтите части за ремонт на която и да е кола. Рециклиране може да закърпи положението, но обикновено за кратко. Купуването на нова е в диапазона 1000-2500 лева плюс около 200 за смяна. Стара от автоморга е тото с лош шанс за печалба. Ще чуеш противоположни мнения от хора, които твърдят, че рециклирайки са карали цели 3 години без проблем, ама като ги питаш колко хиляди км са тия 3 години, мълчат като комунист на разпит. Та ако си имал съмнения, че е било с проблемна рейка, си направил умно като си избягал. Друг е въпроса, че на кола на много години, винаги може да й замине рейката.
                      Vitara 2.0 V6
                      Honda CRV (Gen 1)
                      Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                      ВАЗ 2131

                      Коментар


                      • #12
                        До: Субару Форестер - какво да гледам преди покупка ?

                        "Един от джамбазите ми разказваше, че "легнала задница" на Субаро-то лесно се оправяла с нови амове и подложки гумени по 20-ина лева едната - така ли е ?"
                        Да ,нови амове за по 150 лв + нови пружини за по 20-120лв и никакви подложки .Става перфектно (Даже аз леко съм си навирил задницата ,без загуба на стабилност и возия)
                        Газ-само инжекция(лично не обичам газ; разход на бензин средно под 10/100 при 50/50 градско/извън и обороти до 4000 без галене на педала ,но и без да съм първи на старта винаги
                        За маслото-това на скоростите е и на междинния (едно е) но има и на задния диф.По-важно е да погледнеш нивото в началото а за смяна...има си знаещи.За скоростната кутия има пробка , като тази за маслото на мотора,до която се стига от двигателния отсег-долу ,в дъното и леко в дясно на кутията(волана е в ляво )
                        Познавам човек ,който продава турбо-форестер,но май не е редно да го споделя тук.Нов внос е,а човека готин.Нататък на лично.
                        Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X