Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Датчик детонации Форестер(Субару)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Датчик детонации Форестер(Субару)

    Да напиша по-подробно какво става:
    Колата си дойде така-забелязах ,че ми премигна чека по време на движение и така през ден през два(премигва по веднъж).Само на градско.Извън града никога!Прочетох грешките-код22(датчик за детонации).Нулирах грешката (проверих няма),запалих колата за минута,две,пак няма.След 2 дни каране (30км) пак прочетох -код22,макар че чека не съм го видял още да светне(мигне).Разбира се контактите около датчика ги почистих(а те си бяха като нови).
    Вчера го гледах с осцилоскоп-работи както е описано в едно руско ръководство(http://subaru.interquadro.net/ >Системы управления двигателем >Система бортовой диагностики (OBD) - принцип (към края)).Осцилограмата прилича на дадената.Това означава,че няма проблем в кабелите и че работи някак си.Но може би си е променил параметрите малко-излязъл е от граници.
    Вчера след като мерих с осцилоскопа покарах 20тина км със спирания,грешка няма за сега.Какво става-не знам ?!Явно грешката е от време на време (ега ти грешката).
    Дали смяната е решение ?
    Въпрос :Това нормално ли е,детонациите(тези дето бъркат датчика) дали не са следствие на нещо(например свещи или гориво,или.....?) ?
    Дали датчика работи нормално и просто компа показва че нещо не му е харесало и го е коригирал,или иска да му сменя този датчик?(този датчик не му дава инфо)
    Някой знае ли как се проверява дали този датчик работи коректно.
    Ето какво съм чел за него:пиезодатчик(електронно ухо),който компа ползва за да коригира ъгъла на запалване,за най-добра работа на мотора-повече мощност,по-малък разход.
    За правилната работа на изправен такъв е важно усилието,с което той е завит към мотора(чрез болт).Четох че това усилие трябва да бъде 23.5+-2.9 Нм за Форестър.
    (поставил съм темата и в Субару форума,но за мен е важно да чуя и Вас)
    Благодаря на отговорилите и знаещите.
    Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

  • #2
    До: Датчик детонации Форестер(Субару)

    Първоначално публикуван от agogov Преглед на мнение
    Да напиша по-подробно какво става:
    Колата си дойде така-забелязах ,че ми премигна чека по време на движение и така през ден през два(премигва по веднъж).Само на градско.Извън града никога!Прочетох грешките-код22(датчик за детонации).Нулирах грешката (проверих няма),запалих колата за минута,две,пак няма.След 2 дни каране (30км) пак прочетох -код22,макар че чека не съм го видял още да светне(мигне).Разбира се контактите около датчика ги почистих(а те си бяха като нови).
    Вчера го гледах с осцилоскоп-работи както е описано в едно руско ръководство(http://subaru.interquadro.net/ >Системы управления двигателем >Система бортовой диагностики (OBD) - принцип (към края)).Осцилограмата прилича на дадената.Това означава,че няма проблем в кабелите и че работи някак си.Но може би си е променил параметрите малко-излязъл е от граници.
    ).
    Дали смяната е решение ?
    Въпрос :Това нормално ли е,детонациите(тези дето бъркат датчика) дали не са следствие на нещо(например свещи или гориво,или.....?) ?
    Дали датчика работи нормално и просто компа показва че нещо не му е харесало и го е коригирал,или иска да му сменя този датчик?(този (поставил съм темата и в Субару форума,но за мен е важно да чуя и Вас)
    Благодаря на отговорилите и знаещите.
    На БМВ има такъв датчик( антидетонационен датчик).Даваше грешка , но понеже имаше и други грешки не занам дали точно от неговата смяна се оправи всичко (менеше обороти и вдигаше чат ,пат температурата)
    Работата му е (по обяснението на майстора) да следи за различните предварения при различните режими на работа и да регулира ъгъла на запалването да е оптимален . Т.е. - да не допуска детонации заради по голямо предварение или закъснение !
    Според мен е по-добре да го смениш , защото от детонациите тръгват други по-големи проблеми ! Така мисля!

    Коментар


    • #3
      До: Датчик детонации Форестер(Субару)

      всичко идва от калпавото гориво.ислючи датчика изч
      исти грешките и направи теста отново след някои ден .

      Коментар


      • #4
        До: Датчик детонации Форестер(Субару)



        Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

        Коментар


        • #5
          До: Датчик детонации Форестер(Субару)

          Благодаря колега В Александров -разгледах подобно описание(уж за моя модел),в което клемата я дават 4(не 3),но до компа не съм стигнал още.Изпълнил съм процедурите и измерванията-всичко е в норми-560КоМ , 2,8 Волта.Измерванията ми са правилни!(електроника съм завършил и с това се занимавам)
          Интересно и днес няма грешка-(прочетох ги).
          Ще чета след всяко движение ,за да разбера кога я дава.
          П.П. модела е: 99г , МТ , 2.0 , 125кс
          Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

          Коментар


          • #6
            До: Датчик детонации Форестер(Субару)

            Да, това, което съм дал е за 98, за 99 е друга номерацията даже ... хм... Ако си сигурен че е произведен 99 де - погледни по рамата

            Щом си направил измерванията - това е което може да се провери, но дори и в инструкциите забележи, че пише - възможността за лош контакт остава, така че действай все едно че има такъв - зачисти кабелите, буксите...
            Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

            Коментар


            • #7
              До: Датчик детонации Форестер(Субару)

              Според запознати с проблема, щом компа изгуби комуникация с кнок сензора, преминава на авариен режим, с малък ъгъл на запалване.
              И колата става "куца калинка", т.е. усеща се загуба на мощност.
              И при мен проблема е подобен,но на "Тойота".
              Според диагностика (специалиста) се дължи на неправилно работещи дюзи на инжекциона.Или променени параметри на кнок сензора???
              Последно редактирано от kpaco; 28-01-09, 19:18.

              Коментар


              • #8
                До: Датчик детонации Форестер(Субару)

                Съдейки по това:

                http://www.carpartswholesale.com/who...r-9487165.html

                и по това:

                http://www.subaruforester.org/vbulle...-sensor-37479/

                този датчик май е относително редовен проблем при субару.

                Моята импреца между другото също на моменти ме озадачава, чувам едно ясно изразено "кихане" отпред в ляво, същото като когато зацепва климатика. Само че при изключен климатик. Започна една вечер преди почти година когато ми сипаха някакъв явно боклучест бензин, но от тогава съм минал през кажи го 30 резервоара и пак си продължава. На всеки няколко минути. Не ми светват лампи, нямам кодове, колата си върви идеално.
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #9
                  До: Датчик детонации Форестер(Субару)

                  Да, и аз чух подобни неща и ще си поръчам един да имам резервен
                  Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

                  Коментар


                  • #10
                    До: Датчик детонации Форестер(Субару)

                    Някъде четох ,че дори трудно вдига 4000+ оборота с този проблем.Аз не чувствам никакви промени-пали от раз,върви като самолет,разход нормален,не хълца,не киха.
                    Ако знам еднозначно , че датчика е проблемен,ще го сменя,но едно голямо НО- 2 дни без проблем ,няма детонации ,о има,има. М**ка му,ще разбера какво става !(Пък ако не разбера ще го сменя и ...'ша' видим после )

                    Колега В Александров 99г е произведена(6ти месец), проверено е (десета цифра Х )Ако пак я даде грешката,ще меря и на буксата на компа.
                    Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Датчик детонации Форестер(Субару)

                      Ами щом не ти реже мощността, карай си, защо да го сменяш?
                      Представи си обаче, ако го смениш и колата "отпуши" да върви още по-по.......?

                      Коментар


                      • #12
                        До: Датчик детонации Форестер(Субару)

                        Понеже звучи много простичко и затова не хваша място -СМЯНА !
                        Но ние обичаме да стигаме до решенията по по-интересни пътища ! Успех !

                        Коментар


                        • #13
                          До: Датчик детонации Форестер(Субару)

                          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                          Понеже звучи много простичко и затова не хваша място -СМЯНА !
                          Но ние обичаме да стигаме до решенията по по-интересни пътища ! Успех !
                          Навремето имах Нисан Прейри(4х4)-сложих газ-гърми-"Инжекцион сервиз","Бош сервиз".....смени това ,смени онова-е сменях и пак гърми(отиде блок инжектори(протече )-нов)-свалих газта(за 1 месец).Какво се оказа-сам си го хванах-липсва основният кокс на дистрибутора,работят само допълнителните свещи (на мисля 8 град. закъснение),основните ги няма!
                          Спейс Вагон-проблем ТПС>"Ротала",други>поява на още един дерт-обороти .Първия решен пак от мен-чоплене,разгадаване,правене(тогава ми предлагаха нов чарк за 500лв с1,2 месеца доставка от Дубай,втора ръка няма),ма втория дерт остана.
                          Така ,че първо ще питам,ще умувам,а после сменям.
                          От линковете ,които колегата Goblin даде(Благодаря колега) разбирам,че май трябва да се сменя,но ще го направя(майстор) когато еднозначно няма друго за проверка,смяна.Иначе ако продължи проблема- компа ли да сменям или направо колата?!
                          Последно редактирано от agogov; 28-01-09, 22:16. Причина: грешки
                          Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Датчик детонации Форестер(Субару)

                            Луд ли си да сменяш Убавата кола
                            За субару съм чувал и за редки проблеми с нагар в горивната камера което вдига компресията (говоря за Щатите, където лепенката на резервоара "Ползвайте само високооктанов бензин" никой не я чете). Но си мисля че просто оригиналният датчик е нещо прекалено чувствителен.

                            http://forums.nasioc.com/forums/show....php?t=1674539

                            Тук коментират че е много важна ориентацията на датчика при монтиране, както и прокарването на кабелите (трябвало да са закачени по същия начин както е оригиналния монтаж). Да не би някога да е свалян/сменян твоя, и да не са му щипнали кабелите както трябва и сега да висят ?

                            Гадая, но като нищо може да е нещо такова.
                            Издъних се на Тюринг теста

                            Коментар


                            • #15
                              До: Датчик детонации Форестер(Субару)

                              Първоначално публикуван от agogov Преглед на мнение
                              Навремето имах Нисан Прейри(4х4)-сложих газ-гърми-"Инжекцион сервиз","Бош сервиз".....смени това ,смени онова-е сменях и пак гърми(отиде блок инжектори(протече )-нов)-свалих газта(за 1 месец).Какво се оказа-сам си го хванах-липсва основният кокс на дистрибутора,работят само допълнителните свещи (на мисля 8 град. закъснение),основните ги няма!
                              Спейс Вагон-проблем ТПС>"Ротала",други>поява на още един дерт-обороти .Първия решен пак от мен-чоплене,разгадаване,правене(тогава ми предлагаха нов чарк за 500лв с1,2 месеца доставка от Дубай,втора ръка няма),ма втория дерт остана.
                              Така ,че първо ще питам,ще умувам,а после сменям.
                              От линковете ,които колегата Goblin даде(Благодаря колега) разбирам,че май трябва да се сменя,но ще го направя(майстор) когато еднозначно няма друго за проверка,смяна.Иначе ако продължи проблема- компа ли да сменям или направо колата?!
                              Парен каша......- затова добре си правиш , че питаш !
                              Наистина е много важно кабелчето на датчика- колко е дълго и къде минава ! Понеже работи на много чуствителни стойности ( аз не ги знам) и затова е много чуствителен към странични допири .
                              И понеже на теб ти прави тоя номер ПОНЯКОГА - погледни да не се вее свободно и да не се е допрял до метал - кабелчето!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X