Покрай друг проблем се наложи докато търсим причината да ми сменят програмата на компютъра на газовата уредба /FOBOS/ - респективно и някои настройки бяха променени.
Започна обаче едно заглъхване на двигателя да се забелязва при 1500 – 2100 оборота.
Най-много се забелязва на газ при превключване на предавки "ниска към висока" при ниска скорост на движение, но не винаги - направо забива нос на ход.
Другото, което прави впечатление е прекъсване понякога на работата на двигателя пак на газ при престой на ниски обороти – сякаш двигателя гасне за секунди.
И на бензин и на газ се забелязва следното – при стоене на място, подавам газ до 3000 оборота и пускам педала.
При намаляне на оборотите на малко над 2000 и при 1500 двигателя осезаемо притрепва – тоест стрелката на оборотомера си слиза плавно и равномерно към “тихите” и като стигне на 1500 – усеща се притрепване и разтриса.
В диапазона 2500-2000 също, но по-слабо.
“Чека” не светва.
Горното е симптоматиката.
Ходих на компютърна диагностика.
Активни грешки /неизправности/ компютъра на показа.
Обаче в паметта на ECU като история бяха записани неизправности 16 и 17 – тоест инжектори на 3 и 4 цилиндър.
Освен тях –
13 – разпределителен вал
11 - колянов вал
Изчистихме историята и се повториха само грешки 17, 16 – инжектори /дюзи/ на цилиндри 3 и 4.
“Чека” пак не светна.
Човека който прави диагностиката предложи смяна на свещи, макар че нещо май не ми се връзва.
Ако преформулирам препоръките му излиза че:
- има прекъсване в работата на инжекторите на 3 и 4 цилиндър,
- дължащо се на неизправност на запалителните свещи
- проявяваща се в спицифичен диапазон от натоварване 1500 оборота?
Ще ги сменя, но нещо май не съм убеден, че това е решението …
Та питам по-разбиращите от елекричарски проблеми за мнение.
Започна обаче едно заглъхване на двигателя да се забелязва при 1500 – 2100 оборота.
Най-много се забелязва на газ при превключване на предавки "ниска към висока" при ниска скорост на движение, но не винаги - направо забива нос на ход.
Другото, което прави впечатление е прекъсване понякога на работата на двигателя пак на газ при престой на ниски обороти – сякаш двигателя гасне за секунди.
И на бензин и на газ се забелязва следното – при стоене на място, подавам газ до 3000 оборота и пускам педала.
При намаляне на оборотите на малко над 2000 и при 1500 двигателя осезаемо притрепва – тоест стрелката на оборотомера си слиза плавно и равномерно към “тихите” и като стигне на 1500 – усеща се притрепване и разтриса.
В диапазона 2500-2000 също, но по-слабо.
“Чека” не светва.
Горното е симптоматиката.
Ходих на компютърна диагностика.
Активни грешки /неизправности/ компютъра на показа.
Обаче в паметта на ECU като история бяха записани неизправности 16 и 17 – тоест инжектори на 3 и 4 цилиндър.
Освен тях –
13 – разпределителен вал
11 - колянов вал
Изчистихме историята и се повториха само грешки 17, 16 – инжектори /дюзи/ на цилиндри 3 и 4.
“Чека” пак не светна.
Човека който прави диагностиката предложи смяна на свещи, макар че нещо май не ми се връзва.
Ако преформулирам препоръките му излиза че:
- има прекъсване в работата на инжекторите на 3 и 4 цилиндър,
- дължащо се на неизправност на запалителните свещи
- проявяваща се в спицифичен диапазон от натоварване 1500 оборота?
Ще ги сменя, но нещо май не съм убеден, че това е решението …
Та питам по-разбиращите от елекричарски проблеми за мнение.
Коментар