Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за скоростни кутии на Порше Кайен

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за скоростни кутии на Порше Кайен

    Здравейте колеги.

    Наскоро ни хрумна една малко идиотска идея за тунинговане на един Кайен... Този хубавец е от модела "S" т.е. 340 к.с. Проблема е, че нещо не се усещат както трябва. Необходим е много професионализъм и кръв в очите, за да го накараш да се размърда като хората.

    Или иначе казано, след като натиснеш всички копчета по които пише "спорт", свалиш окачването най-долу и минеш за всеки случай на ръчен режим на ск. кутия, започва да върви като хората, но изпуснеш ли го дори и едно деление под 4 000 оборота, буквално половината конски сили се оттеглят в годишен отпуск.

    Та въпроса ми: Намерили сме хората които ще монтират 2бр. турбо компресори + всички останали електроники, ново табло и т.н. за да се повиши мощността до поне 450 к.с. Няма ограничение на бюджета. Обаче не знаеме дали скоростната кутия и дифовете ще устоят на изкушението от още 100-150 к.с.

    Та последно въпроса е: Има ли разлики в ск. кутии и диффовете на моделите Кайен S и Кайен Турбо...

    Дълго се ровя в нета за да изстискам информацията, но не стигам до никъде, а ако отида в официалното представителство, най-много да си разваля настроението.... там са едни нежни, префърцунени... все едно продават розови кадилаци...

    Ще бъда благодарен, ако някой може да помогне и като отплата ще направя подробен репортаж на "операцията"...

  • #2
    До: Въпрос за скоростни кутии на Порше Кайен

    Дори да са същите кутиите, със сигурност ще са програмирани различно. Демек ще ти трябва така или иначе електрониката за кутията на турбото. А ако кутиите са различни между турбото и нормалния модел, има шансове да са различни и буксите за да не стават заигравки. Не знам де, гадая. Но със сигурност и всичко останало да е еднакво, програмирането на кутията има логика да е различно.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      До: Въпрос за скоростни кутии на Порше Кайен

      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
      Дори да са същите кутиите, със сигурност ще са програмирани различно. Демек ще ти трябва така или иначе електрониката за кутията на турбото. А ако кутиите са различни между турбото и нормалния модел, има шансове да са различни и буксите за да не стават заигравки. Не знам де, гадая. Но със сигурност и всичко останало да е еднакво, програмирането на кутията има логика да е различно.
      Ами според мен тя така или иначе е 100% електронна и със сигурност, няма да е проблем, дори и да не се програмира. Т.е. ще отпадне гадната дупка под 4000 оборота от компенсацията на турбините.

      А иначе си ужасно прав. На тези които са мехабични, или иначе казано се ръководят от усилието, което мотора подава към тях, е много смешно след чипосване на мотора... Не можеш да постигнеш максималните обороти, поради увеличения въртящ момент. Иначе казано на 3 500 оборота вкарва следваща скорост, понеже по ускорение, решава че е на макс. обороти... Правихме го с едно ауди 1,9 ТДИ....

      Коментар


      • #4
        До: Въпрос за скоростни кутии на Порше Кайен

        Не знам как е при Порше, но при ширпотреба автомобилите на ВАГ доста от управленията за двигатели, ск. кутии и подобни са еднакви за серия агрегати и ги управляват без смяна на софтуера. При монтажа в завода се задава код с който се указва какъв харуер е монтиран, т.нар. адаптация, а контролния модул се оправя нататък.
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • #5
          До: Въпрос за скоростни кутии на Порше Кайен

          ДА. Това е което ми трябва. Вида на скоростната кутия при единия и при другия вариант. При камионите, тази информация е лесно достъпна, но при автомобилите е неоткриваема. Там информацията е изчерпва с - 5, 6, 7 степенна...

          Коментар


          • #6
            До: Въпрос за скоростни кутии на Порше Кайен

            http://www.porsche.com/all/media/pdf...e_MY09_PRU.pdf

            Зяпам диаграмите на станици 43-45. Във всички случаи момента е приблизително равен от 2500 до 5000 об/мин. Явно и при S и при турбо има някакво електронно ограничение на момента до 500 Нм и до 700 Нм.

            Ама едно не мога да разбера. Това, че една кола "върви" или "не върви" е винаги субективно, обаче защо решихте, че при вас няма някаква обективна причина возилото да не се държи добре?

            Коментар


            • #7
              До: Въпрос за скоростни кутии на Порше Кайен

              Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнение
              ДА. Това е което ми трябва. Вида на скоростната кутия при единия и при другия вариант. При камионите, тази информация е лесно достъпна, но при автомобилите е неоткриваема. Там информацията е изчерпва с - 5, 6, 7 степенна...
              При Туарега кутиите са Aisin 09D (TR-60SN), но са различни модификации и ги има описани.

              https://htftp.offroad-bulgaria.com/T...autotranny.pdf

              Примерно, при V6 кода на кутията е EXL, а при V10 - EXG. EXL е с три планетарни колела, а EXG с пет. Има и други разлики, в зависимост от въртящия момент. Сигурно и при Порше е така.

              Коментар


              • #8
                До: Въпрос за скоростни кутии на Порше Кайен

                Първоначално публикуван от Tougi Преглед на мнение
                http://www.porsche.com/all/media/pdf...e_MY09_PRU.pdf

                Зяпам диаграмите на станици 43-45. Във всички случаи момента е приблизително равен от 2500 до 5000 об/мин. Явно и при S и при турбо има някакво електронно ограничение на момента до 500 Нм и до 700 Нм.

                Ама едно не мога да разбера. Това, че една кола "върви" или "не върви" е винаги субективно, обаче защо решихте, че при вас няма някаква обективна причина возилото да не се държи добре?
                Отговора ми ще прозвучи малко странно, но: Автомобила е купуван фабрично нов. В момента е на 45 000 км. Очаквахме да се поразработи ама нъц...

                Правили сме си тестове и с други Поршета S, Turbo и т.н. Вървенето на този и на другите му събратя от модела е равностойно.

                Проблема е, че изпитваме сериозна неудовлетвореност от този автомобил. Качеството му на изработка не е на достатъчно високо ниво спрямо цената му. Има си доста проблеми по интериора на автомобила като: разпадащи се дръжки по и над вратите, постоянни проблеми със стъкления покрив и т.н. абе зле е... Освен всичко това и не върви....

                А да се продава автомобил на 50 000 км е безмисленно...

                Ускорението например е съизмеримо с това на ЕС-класа 320 дизел А е Порше, А харчи 32 градско и между 15 - 28 извънградско (като за 15 лично аз го карах до Пловдив, на автопилот и с 130 през цялото време

                Ама не е в това въпроса... Решили сме да го посъбудиме и ще видиме докъде ще стигнеме...

                Коментар


                • #9
                  До: Въпрос за скоростни кутии на Порше Кайен

                  Мда. Като чета какво е трябвало да направят тук, и се изпълвам с уважение към подобни ентузиасти...

                  http://www.6speedonline.com/forums/c...t-project.html

                  Коментар


                  • #10
                    До: Въпрос за скоростни кутии на Порше Кайен

                    без да претендирам че знам , до колкото знам (чух на скоро за един ман/камион чисто нов/ че самия комп е бръкнат и до определени километри хем харчи повече хем конете дет ги пише реално ги няма ). след като мине тези километри определени за разработката , всичко си идва на мястото

                    да не би и тук да е така , все пак не е лошо да попитате и в претставителството на порше, ако са му задали 60 или 70 хиляди , ? реално погледнато няма как и да ги има тези коне , преди този срок

                    Коментар


                    • #11
                      До: Въпрос за скоростни кутии на Порше Кайен

                      Да, вината е моя. Кайена е продаден успешно. Въпроса е решен

                      Моля модераторите да заключат темата...

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X