Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Куплунга на перката замина...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Куплунга на перката замина...

    Куплунга на радиатора на перката на вентилатора си отиде. Още миналата година беше нагорял и жалките ми опити да му стегна и почистя контактите не даде резултат. Забелязах, че едната клема и обувката в която влиза са яко нагорели и реших направо да резна куплунга, че да не остана без охлаждане в някой момент. Сега съм вързал двете жици една за друга, ама някак не ме кефи тази връзка да е неразглобяема. Жиците са доста дебели, към 3.5-4мм. и с обикновени кабелни обувки няма да се получи, тока е голям. Та... очаквам идеи? Проблемът не е сериозен, просто искам това да не е поредното побългаряване, което ми се налага да правя
    ОФА КБ X20SE + метан

  • #2
    От: Куплунга на перката замина...

    Привет колега, веднага имам идея за това, търсех яка свръзка за включване на мощни консуматори в джипката, колегата Веско ме беше посъветвал за подходящ конектор за UPS - 50А, ето и снимки:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:UPS1.JPG
Прегледи:1
Размер:147.6 КБ
ID:5535041Натиснете снимката за да я уголемите

Име:UPS2.JPG
Прегледи:1
Размер:157.5 КБ
ID:5535042

    Според мен ще ти свършат работа, можеш да попиташ за такива непромокаеми за по-голяма защита, ще ги намериш по специализираните магазини за ел. елементи.

    Коментар


    • #3
      От: Куплунга на перката замина...

      Да, това не изглежда зле. За съжаление много такива магазини обикалям и не съм мяркал подобни неща... ще трябва да е някой още по-специализиран...
      ОФА КБ X20SE + метан

      Коментар


      • #4
        От: Куплунга на перката замина...

        Големи кабелни обувки-като за перка намерих в епимекс. Ползвах ги за силовото реле на халогените на багажника. 220 Вата издържат без да греят.

        Коментар


        • #5
          От: Куплунга на перката замина...

          Влади, току що случайно разглеждах продукти на Явор и видях че продават въпросния конектор, питай го за цена, ето снимка и номер на продукта - Vromos - 162 :

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Vromos-162-300x200.jpg
Прегледи:1
Размер:10.5 КБ
ID:5536146

          Коментар


          • #6
            От: Куплунга на перката замина...

            Първоначално публикуван от Павел Василев Преглед на мнение
            Влади, току що случайно разглеждах продукти на Явор и видях че продават въпросния конектор, питай го за цена, ето снимка и номер на продукта - Vromos - 162 :

            [ATTACH=CONFIG]649625[/ATTACH]
            Мернах я и аз тази букса... ще поогледам някъде по магазините, нямам бърза работа Благодаря за мненията! Ще намина към магазина, който колегата ми препоръча.
            ОФА КБ X20SE + метан

            Коментар


            • #7
              От: Куплунга на перката замина...

              Първоначално публикуван от VladimCho Преглед на мнение
              Куплунга на радиатора на перката на вентилатора си отиде. Още миналата година беше нагорял ...... .Жиците са доста дебели, към 3.5-4мм. и с обикновени кабелни обувки няма да се получи, тока е голям. Та... очаквам идеи? Проблемът не е сериозен, просто искам това да не е поредното побългаряване, което ми се налага да правя
              И аз моя съм го вързал директно.
              Защо си мислиш, че с обикновенни обувки няма да се получи. Ако проследиш кабелите някъде по реда сигурно ще изскочи обикновенна кабелна обувка. Най-малко релетата в кутията са с обикновенни кабелни обвки. Проблемът не е в самата кабелна обувка (и нейната контактна площ) а във връзката между обувката и кабела. С времето (и рядкото включване) поради окислението съпротивлението там нараства, появява се "малко котлонче" което изпържва самата обувка - тя поема топлината. Разбирам, че искаш всичко да ти е наред и "както трябва", но ако не осигуриш там добър контакт и с новите обувки ще се случи същото (малко по-бавно).
              Аз винаги запоявам кабелните обувки и макар това да поражда други проблеми (които според мен са решими по-лесно) осигурява достатъчно добре електрическата връзка. С обикновенна кабелна обувка (запоена) и обикновенно реле захранвах един подгревател за изпарител с три дизелови свещи (токът отиваше към 40 А, не помня вече колко точно) и нямаше проблеми с окабеляването и обувките. Едва ли вентилаторът консумира повече.
              Впрочем, как ги включвате тия вентилатори. Аз верно, че не ходя по "орлови чуки" а само до вилата и тук там из нивите ама вече втора година вентилатора ми не е завъртал. За последен път завъртя на Червен.
              ОФБ ДБ X22SE
              Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

              Коментар


              • #8
                От: Куплунга на перката замина...

                70-80% от времето си джиткам с джипката в града. Лятото при включен климатик и прилично висене по светофарите перката се включва често. Дори да не е включен климатика, като седи на място машината мотора си загрява. Старият ми радиатор предполагам, че бе запушен, а едни юнаци от Радиано така го залепиха, че за по-лесно са изолирали две тръбички и по този начин му намалиха охладителните качества. Като цяло радиатора си бе затлачен, но това е друга тема. Сега временно съм с едно менте, което излезе около 100лв. от един сайт То загрява още по-често от стария радиатор, който пак протече. При спиране на място след около 3-4мин. перката се включва. Сега ще се уредя с друг радиатор втора употреба. Иначе си мисля, че с обикновенни обувки няма да стане, защото наистина тока явно е доста голям... При включване на перката ми примигват фаровете, а напрежението за две секунди пада с половин волт Както споменах по-горе жиците към мотора на перката са към 3.5-4мм. дебели... самите кабелни обувки в оригиналната клема са доста по-големи от стандартна кабелна обувка. Засега съм вързал жиците по най-сигурния начин, на твърдо!
                ОФА КБ X20SE + метан

                Коментар


                • #9
                  От: Куплунга на перката замина...

                  И аз имах напъни всчко да ми е както трябва, та досаждах на Исузо за два уплунга за едни евтини халогени.
                  Но сега имам друг подход - като ми затрябват куплунзи и други подобни "имам си една морга" и тактика - в събота към 12:30 се запътвам натам и по пътя взема една студена двулитрова каменица. Докато се занеса - станало един и нещо и там тъкмо сядат да хапват. Още като ме видят с бирата и ми подават клещите за кабели.
                  Намери си някой мъжки и женски мощен комплект куплунзи от морга ако и да не е за фронтера. А ако уцелиш и от фронтера - още по-добре. Във всички случаи от моргата ще са по-добри от "нови китайски". Е, има и вариант за оригинални, ама сигурно ще са златни. И сигурно ще вървят с моторчето.
                  ОФБ ДБ X22SE
                  Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X