Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремък

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремък

    Колеги, днес като запалих джипката, установих, че волана не се върти. Като вдигнах капака, видях, че ремъкът, който е отпред на двигателя(не съм сигурен как се нарича, долу на снимките) е паднал.

    Някой може ли да закачи схема как се прекарва през ролките и да напише от къде се натяга. Трябва ли да купувам нов ремък? Може ли да е станала някоя поразия, като джипката работи около 1мин. без него и опитах да завъртя волана?
    Вероятно има значение за ролките - фронтерата е с климатик.

    Благодаря за съветите ви.




    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P080710_10.29.jpg
Прегледи:1
Размер:141.7 КБ
ID:5896419Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P080710_10.29_[01].jpg
Прегледи:1
Размер:107.2 КБ
ID:5896420
    Последно редактирано от wsi4koznaj; 08-07-10, 09:58. Причина: климатик
    ОФА КБ 2.0 '95

  • #2
    От: Ремък

    Колеги, Междувременно намерих схема в ръководствата в Систематизирана информация... трудно е като не знаеш как се нарича това, което търсиш.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:remyk2.jpg
Прегледи:1
Размер:36.2 КБ
ID:5192343

    Монтирах ремъка с много натискане - влезе много стегнато. Интересно как е паднал при това положение? Вероятно е паднал при загасен двигател, защото при паркирането не съм усетил затягане на волана. Възможно ли е да се е получило заради температурни разлики и това да е охлабило самия ремък. Джипката беше паркирана на лек наклон надолу с предницата
    В руското ръководство не успях да разбера как се натяга. Ролката, която съм маркирал в червено, подаваше при натиска на рекъка. Така ли трябва да бъде или трябва да търся начин да я фиксирам?
    Прикачени файлове
    ОФА КБ 2.0 '95

    Коментар


    • #3
      От: Ремък

      Тцъ, абсурд е да падне сам. Провери ли всички търкалета дали нямат подозрителни луфтове и шумове? Най-вероятно имаш разбита ролка. Тая, дето мърда би трябвало да е на пружина, но не съм сигурен. Огледай я и ако не е на пружина, а с ексцентрик, трябва да се стегне.
      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
      Неизвестен мъдрец

      Коментар


      • #4
        От: Ремък

        Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
        Тцъ, абсурд е да падне сам. Провери ли всички търкалета дали нямат подозрителни луфтове и шумове? Най-вероятно имаш разбита ролка. Тая, дето мърда би трябвало да е на пружина, но не съм сигурен. Огледай я и ако не е на пружина, а с ексцентрик, трябва да се стегне.
        Ролките не дават вид на разбити. След два теста на сваляне и слагане и след това палене на място, установих, че ремъка излиза на около 2мм навън от маркираната ролка - тя не е точно на линията на другите. Нормално ли е или трябва да търся начин да преместя. Така и не разбрах как се натяга.
        ОФА КБ 2.0 '95

        Коментар


        • #5
          От: Ремък

          Та значи! Това е пистов ремък, а не ангренажен и като е паднал освен, че няма да имаш серво на волана, няма да имаш и климатик и няма да зарежда алтернатора понеже не се върти, в следствие на което светва червената лампа на таблото. Ако не ти свети при свален ремък провери да не е изгоряла.
          А за опъването на ролката, то става от въпросната ролка, тя има пружина и го опъва ремъка колкото е необходимо. За да го свалиш или сложиш трябва с гаечен ключ да завъртиш винта, които се намира точно отпред на ролката в посока към акумулатора (ако не бъркам или обратното) за да я натегнеш докато слагаш ремъка и обратното при ваденето на ремъка. Това е.
          И все пак не е редно да падне така от самосебе си така че провери ролките за луфтове или да не е блокирала някоя. Има вариянт ако си напънал при паркиране сервото на волата да е натежало прекалино много на помпата и тя да е направимла тази беля с падането на ремъка, но и тава ме съмнява. Ще свири, ще жужи, но доста зор трябва да види за да падне.
          Последно редактирано от sony bono; 08-07-10, 17:44.

          Коментар


          • #6
            От: Ремък

            Ремъка е паднал защото въпросната обтяжна ролка си има живот и той е 50 000 км. След като той свърши тя блокира или затегната или хлабава или както си иска. След като е хлабава както в случая, колегата е запалил мотора и ремъка е паднал. Сменя се съответната ролка, хубаво е и ремъка и хоп още 50 000 км. само газ.
            както казаха колегите провери си и другите като няма ремък да не е блокирала някоя, имаш още една паразитна, в центъра тази която е малката. Може да свалиш обтяжката и да я раздвижиш с WD-то ма ще е временно.
            no signature no problems

            Коментар


            • #7
              От: Ремък

              Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
              А за опъването на ролката, то става от въпросната ролка, тя има пружина и го опъва ремъка колкото е необходимо. За да го свалиш или сложиш трябва с гаечен ключ да завъртиш винта, които се намира точно отпред на ролката в посока към акумулатора (ако не бъркам или обратното) за да я натегнеш докато слагаш ремъка и обратното при ваденето на ремъка. Това е.
              Пробвах винта на дясно - посока акомулатора. Завъртя не повече от 1/8 от оборота и то трудно. Мисля, че не е здравословно да напъвам повече там. Ремъкът изглежда относително нов, макар че видях, че се е напукал леко на няколко места. Развъртях всички ролки на ръка, за да видя дали не са блокирали, но се въртяха леко. Не усетих луфтове.
              ОФА КБ 2.0 '95

              Коментар


              • #8
                От: Ремък

                Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                Ремъка е паднал защото въпросната обтяжна ролка си има живот и той е 50 000 км. След като той свърши тя блокира или затегната или хлабава или както си иска.
                Отново запалих и наблюдавах ремъка. Основата, на която е монтирана тази ролка, се движи леко(заедно с ролката), и обира разликите, които се получават от вибрациите при работа на мотора и въртенето.
                Както писах и по-горе, явно тази ролка не е в една равнина с другите, защото ремъкът излиза на около 2мм от нея. Нейното положение може ли да се регулира и има ли сигурен начин да потвърдя, че тя е за смяна?
                ОФА КБ 2.0 '95

                Коментар


                • #9
                  От: Ремък

                  Може да е крива и да не е съосна с другите търкала. Тогава ще плюе ремъка, като види зор.
                  "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                  Неизвестен мъдрец

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ремък

                    Пружината е яка на тази ролка и въртенето на ключа не толкова лесно. Имай предвид, че тази ролка, ако е крива може да ти скъса ремъка и то в движение. И по-нинтересното е при пистовите ремъци, че не се късат целите, а само няколко писти и продължава да се върти и да помита всичко около себе си. Патил съм от подобно нещо от ролка на 100 000 км. Ако тя ти е проблема я смени задължително.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ремък

                      Честито!Имате-разбит-обтегач.Това-е-самата-стоика-на-ролката.Замяна-с-нов/читав-е-задължителна.
                      Калин Владов,09РСПБЗН

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ремък

                        Вероятният проблем:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P090710_14.10.jpg
Прегледи:1
Размер:90.4 КБ
ID:5192491Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P090710_14.10_[01].jpg
Прегледи:1
Размер:82.0 КБ
ID:5192492

                        Корпусът на автомата е от алуминий или някаква мека сплав. Гнездото на ролката се беше наранило/изяло силно и не я държеше на правилното място и нарушаваше траекторията й на въртене.

                        В Евро 07 имаше 2 вида комплекти автомат + ролка за 56-7лв. и за 119лв. Аз взех евтиния вариант(дано накрая да не излезе по-скъпо ). Ремъкът за модели с климатик е 22лв. Смених и него.

                        Автоматът се продава с щифт, който го държи сгънат. Не правете грешката като мен да извадите щифта преди монажа на автомата и поставянето на ремъка. Без менгеме или друг станок е невъзможо да се сгъне, за да се постави отново щифта. Автоматът застава така, че долният винт става изключително трудно достъпен, а за да прекарам ремъка през ролките накрая се качих върху булбара, за да мога да натискам с цялата си тежест.

                        Дано да съм бил полезен.
                        ОФА КБ 2.0 '95

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X