Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с охладителната система на фронтера 2,3тди

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с охладителната система на фронтера 2,3тди

    Здравейте колеги,имам следния проблем с фронтерата ми която е дълга база 1993г и е 2,3тди.
    Постоянно ми прави налягане в охладителната система без значение дали е студена или загряла ,така е от две години.Дори да не я карам 5 дена като отвинтя капачката на казанчето излиза яко въздух под налягане.Миналата година и правих основен ремонт шлайфах и главата,сложих и нова капачка за казанчето на антифриза оригинална от Опел,но пак прави налягане и аз след всяко гасене на двигателя развинтвам капачката да го изпускам.
    Иначе винаги температурата ми е в нормата и термостата си отваря на време,и несъм я прегрявал.
    Маркучите нестават твърди но налягането в охладителната ми система мисля че е над допустимото,много бързо го натрупва,дори и като е студена при работа за 5 минути.
    Ако неизпусна налягането започва да ми капе антифриз от съединенията на маркучите когато изтине и за два три дена 100грама изтичат, и аз постоянно натягам скобите на съединенията.Днес ми изби и антифриза от електрическата водна помпа от семеринката .Аз карам само с антифриз.При мене ел. водната помпа е свързана така че при контакт по време на подгрева върти и нагнетява антифриз в главата и изкарва въздуха от радиатора,проблем ли ще е да я отстраня.
    Забелязвам че като работи двигателя в казанчето през 5 секунди излиза по един мехур ,според мен май 4е главата ми е спукана.
    Ако някой от вас е имал такъв проблем и може да ми помогне със тази система работеща под налягане,ще ми спести доста мъки.
    Според мен би трябвало като се охлади да няма налягане в системата.
    Ако има някой колега от гр.Русе да се срещнем да видя неговата как работи ще ми е от полза.

  • #2
    До: Проблем с охладителната система на фронтера 2,3тди

    Не съм чул досега за спукана глава на 2,3 тди. По-скоро проблемът е в гарнитурата, щом прави мехури. Сваляй главата и я носи да я надуят и да я шлайфат ако е добре и си сложи читава гарнитура после.
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

    Коментар


    • #3
      До: Проблем с охладителната система на фронтера 2,3тди

      Главата съм я шлайфал миналата година и сложих оригинална гарнитура- от каргоекспрес я взех .Обаче стягането на главата го извърших по начина който е описан в руския мануал за ремонт на този двигател и съм спазил килограмите и градусите на притягане на главата.Притесняват ме две неща;
      1.Дали нетрябваше да сложа нови болтове на главата,защото моите болтове сигурно са разтегнати и имат умора в метала.
      2.Главата несъм я притягал втори път,защото в ръководството непише за притягане след 500 или 1000км, което ме изуми как така само се стяга при сглобката ,тя не се ли уляга,и с какво е по различна гарнитурата на главата че несе нуждае от второ притягане.И карам вече цяла година така.
      Колеги ако виждате нещо нередно и съм сбъркал с горепосочените ми действия моля отговорете ми, къде сбърках,понеже сам си извършвам ремонтите и неходя по сервизи защото много съм се опарил от тях, и за каране в сервиз на фронтерата неща и да чуя .

      Коментар


      • #4
        До: Проблем с охладителната система на фронтера 2,3тди

        Първоначално публикуван от joroja Преглед на мнение
        Притесняват ме две неща;
        1.Дали нетрябваше да сложа нови болтове на главата,защото моите болтове сигурно са разтегнати и имат умора в метала.
        2.Главата несъм я притягал втори път,защото в ръководството непише за притягане след 500 или 1000км, което ме изуми как така само се стяга при сглобката ,тя не се ли уляга,и с какво е по различна гарнитурата на главата че несе нуждае от второ притягане.И карам вече цяла година така.
        Според мен :

        1. Не трябва да се притесняваш, че не си сменил болтовете, след като си ги стегнал колкото трябва, те си държат, резбата им е достатъчно дълга,за да компенсира "разтягането".
        2. В сервиза, който ползвам, правят доста най-различни мотори и досега не съм чувал да викат хората да им пристягат главите след определено време.

        За налягането - провери си капачката - мисля, че в нея трябва да има клапанче, което да се отваря над определено налягане и да изпуска излишното в атмосферата. Най-вероятно твоето не работи. Най-вероятната причина за налягането е както ти каза колегата - гарнитура - тя мисля че се стягаше по определен начин - първо средните болтове, а после отиваш към края.
        Степента на уважение е правопропорционална на калибъра на цевта и обратнопропорционална на разстоянието от нея.

        Коментар


        • #5
          До: Проблем с охладителната система на фронтера 2,3тди

          Ето ви и един въпрос, отговора на който ще ви даде отговори. Гарнитурата метална ли беше или клингиритова . Едната , оттдава при затягане а другата не , седователно едната се дозатяга а другата не ,но за металната се изискват всички повърхности да са прави ,не само главата а и блока
          МИСЛЕНЕ МУ Е МАЙКАТА

          Коментар


          • #6
            До: Проблем с охладителната система на фронтера 2,3тди

            Миналата година си купих нова капачка от сервиза на опел във Русе там я гледа момчето по каталог.Капачката е жълта на цвят и отгоре има надпис 140-което е явно налягането при което отваря.На старата ми капачка бяха клеасали клапанчетата и пружините изгнили но самия и корпус отвътре където е резбата беше разделена като детелина на четири явно когато отвори клапанчето да има откъде да изпусне налягането.А на новата ми капачка резбата е цяла и плътно се стяга,притесняваме че дори и клапанчето и да отваря покрай самата резба не може да ми изпусне налягането.Само когато леко я разхлабя тогава почва да изпуска лекичко но тогава не съм сигурен дали не излиза направо от казанчето налягането.
            Питането ми е вашите капачки как са устроени и за какво налягане са , защото имам служебна опел корса на бензин и капачката и е същата,а става въпрос за два различни автомобила възможно е в сервиза да са ми дали капачка която имат а тя да не става за мен

            Коментар


            • #7
              До: Проблем с охладителната система на фронтера 2,3тди

              Първоначално публикуван от joroja Преглед на мнение
              Миналата година си купих нова капачка от сервиза на опел във Русе там я гледа момчето по каталог.Капачката е жълта на цвят и отгоре има надпис 140-което е явно налягането при което отваря.На старата ми капачка бяха клеасали клапанчетата и пружините изгнили но самия и корпус отвътре където е резбата беше разделена като детелина на четири явно когато отвори клапанчето да има откъде да изпусне налягането.А на новата ми капачка резбата е цяла и плътно се стяга,притесняваме че дори и клапанчето и да отваря покрай самата резба не може да ми изпусне налягането.Само когато леко я разхлабя тогава почва да изпуска лекичко но тогава не съм сигурен дали не излиза направо от казанчето налягането.
              Питането ми е вашите капачки как са устроени и за какво налягане са , защото имам служебна опел корса на бензин и капачката и е същата,а става въпрос за два различни автомобила възможно е в сервиза да са ми дали капачка която имат а тя да не става за мен
              В Опел Русе всичко е възможно... на един колега бяха наляли трансмисионно масло в СК, щото така им излизало по каталог... прави си сметката колко разбират и колко четат.
              no signature no problems

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X