Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Технически преглед на нашите Фронтери

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Технически преглед на нашите Фронтери

    В нашето семейство имаме 3 коли, но най-много обичам да си карам Фронтерата - ОФА C20NE. Отивам аз на преглед днес, като съм убеден, че няма да имам проблеми - катализаторът е на мястото си, двигателят не бута масло, винаги съм се грижил много добре за нея. Да, ама не. Стойностите на емисиите яко нагоре! Момчетата в пункта ми казаха, че колата няма катализатор. Реално е на мястото си, но сигурно предишният собственик го е изтърбушил.
    Сега се чудя по кой път да поема. Най-логичен ми се струва сценарият, по който си купувам нов китайски катализатор. Казват, че ресурсът им е доста малък, но може евентуално да го пазя само за прегледите. Въпросът е обаче дали ще е достатъчно, за да мина прегледа. Ще сложа 100 октана прясно гориво, ще гледам да я загрея хубаво преди преглед. Мислех си обаче, че заради газта вероятно горивната смес на бензин не е добре. Логично е компютърът да казва на дюзите да пускат повече гориво и си мисля, че преди преглед е добре да карам дълго време на бензин, за да мине адаптацията.
    Някой от вас минавал ли е по този път? Крайният вариант е да оставя колата на вилата, но толкова обичам да я карам, че не ми се ще да става "дърварка" :-(

  • #2
    Щом я караш предимно на газ е нормално на бензин да не е както преди, няма да е лошо да видиш първо катализатора, да го свалиш и видиш за какво иде реч, със сигурност ще трябва да сложиш нов катализатор ако липсва или е изтърбушен, да видиш след това дали нямаш ленива ламда сонда, също и свещите няма да е лошо да погледнеш, дюзите ако има нужда може да се чистят с ултразвук, като след това ще трябва да покараш повечко време на бензин докато се нормализира работата и така до следващия преглед без изобщо да включваш дотогава на газ.

    Моята ОФБ 3.2V6 е с двата си оригинални катализатори, но аз карам само на бензин и то само 100 октана и то от години, минах ГТП за мой късмет по нормалния си начин, като разликата е че от Евро 3 на талона за ГТП пише вече Евро 2, за догодина не знам как ще е...

    Коментар


    • siem
      siem коментира
      Редактиране на коментар
      Евро или еко?

    • Еделвайс
      Еделвайс коментира
      Редактиране на коментар
      Моя грешка, Еко 2 пише на талона и на стикера на ГТП, преди беше Еко 3

  • #3
    Значи... минаването на преглед по новите норми с нашите машини си е направо магия! Хора от пункт за прегледи ми казаха, че се случва коли на по 3, 4 години да не отговарят на нормите, а ние си мислим, че с нашите ветерани на половин милион километра, ще минем метър. Моят съвет е да не набиваш излишни пари, защото това е, като при смотан диагностик-ще смениш от катализатори до свещи всичко и накрая пак няма да минеш. Попитай тук там за пунктове, където се минава без тия простотии! За наш късмет още има такива!
    ОФА КБ X20SE + метан

    Коментар


    • #4
      Ами вече изпразних целия резервоар, смених горивния филтър, ще запуша и дупката на задното гърне, която е за конденза. Иска ми се да проверя и ламбда сондата и отивам пак. Ще разпитам и на кои пунктове евентуално няма да правят проблем. Това е най-старателно обгрижваната ми кола и въобще не съм очаквал да имам проблеми, при положение че нормите за старите коли далея не са толкова стриктни.

      Коментар


      • ctef
        ctef коментира
        Редактиране на коментар
        Ауспуха ти не трябва да има дупки. От там ламбда коефициента задължително се качва.

    • #5
      не е редно да се спират от движение коли, които не пушат и нямат неестествени миризми от ауспуха. Защото на кой знае как калибрирания уред отчело 0,4 а не 0,3. Докато пушещи, смърдящи, пукащи и разпадащи се варели не се закачат!

      Коментар


      • #6
        Първоначално публикуван от xborox Преглед на мнение
        Ами вече изпразних целия резервоар, смених горивния филтър, ще запуша и дупката на задното гърне, която е за конденза. Иска ми се да проверя и ламбда сондата и отивам пак. Ще разпитам и на кои пунктове евентуално няма да правят проблем. Това е най-старателно обгрижваната ми кола и въобще не съм очаквал да имам проблеми, при положение че нормите за старите коли далея не са толкова стриктни.
        И какво стана в крайна сметка?
        Цялата тази простотия е някакъв шит! Прегледи минават коли с трещяши ауспуси, със заслепяващи фарове, изгнили варели без здрава ламарина по себе си, пушещи нафтови печки-а колите на бензин (които често са и с АГУ) не могат да минат преглед! Един приятел с Volvo XC90 на седем години купено ново от него, е минал на границата прегледа и са му казали, да вземе мерки за следващата година, защото нямало да покрие нормите!
        ОФА КБ X20SE + метан

        Коментар


        • #7
          Първоначално публикуван от VladimCho Преглед на мнение

          И какво стана в крайна сметка?
          Цялата тази простотия е някакъв шит! Прегледи минават коли с трещяши ауспуси, със заслепяващи фарове, изгнили варели без здрава ламарина по себе си, пушещи нафтови печки-а колите на бензин (които често са и с АГУ) не могат да минат преглед! Един приятел с Volvo XC90 на седем години купено ново от него, е минал на границата прегледа и са му казали, да вземе мерки за следващата година, защото нямало да покрие нормите!
          Аз дочух, че вече никой не връщат. Ама колко е вярно не знам..
          Който търси , намира !
          Човекът е човек, когато е на път !

          Коментар


          • #8
            Вчера измерих ламбда сондата и видях, че времето за реакция не е ОК. Следващата седмица ще купя нова и тогава отивам. Ще пиша как е минало 🙂

            Коментар


            • #9
              Минах вчера Фронтерата на преглед - еми, уж дизел първа група, но пак доста я въртяха за газовете - 4 теста на 2500 оборота и чак тогава мирясаха! Фиестата бензин 2007 година мина с 2 теста на празен ход и на 2500 без проблеми. Та мисля не е излишно човек първо да си намери пункт където не се вторачват чак толкоз в уредите!
              Honda XL600LM, 1987
              Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
              Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

              Коментар


              • #10
                Да не отварям друга тема - новите стикери дето ги лепят вече отстрани: номер МПС / дата / група ли е последната цифра? Че бях първа група, а сега пише 2?
                Honda XL600LM, 1987
                Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                Коментар


                • #11
                  Всяко чудо за три дни.Голямо пищене по новините милиони няма да минат......министри......спират бензиновите,плашат гаргите това е България.

                  Коментар


                  • #12
                    Първоначално публикуван от TT_VoYaGeR Преглед на мнение
                    Всяко чудо за три дни.Голямо пищене по новините милиони няма да минат......министри......спират бензиновите,плашат гаргите това е България.
                    Ми не знам, какво плашат но чувам за хора, които ги връщат, мен също ме върнаха при първия опит-викат ми купи си нов катализатор
                    ОФА КБ X20SE + метан

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X