Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Opel monterey 3.1

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Opel monterey 3.1

    Здравейте, отварям тема за моята джипка която купих преди година и половина някъде. Малко инфо за джипа ( мога спокойно така да го наричам). 97ма произведен някакъв междинен модел преди он деманд системата и помпата с ел. управление, новото табло на последните модели Исузу Трупър, 3.1 дизел 114 к.с. 280н.м. механична помпа, ръчна ск. Кутия, автоматичен блокаж на задния деференциал g80, ръчни хъбове, климатик, ел. Стъкла и огледала с прибиране, подгрев на задното стъкло и огледалата, ел. Антена, абс на четирите колела, вентилирани дискове навсякъде, shift on the fly или включване на бързи 4х4 до 100км. Дълга база, 5 врати, при извадени задни седалки максимален обем на багажника- 3600 литра! 2100кг празен, разход нафта преди да махна егр-ите 10 градско Атина и под 10 във Велико Търново. Нормално каране до 2500 оборота. На дълго между Габрово и Търново тествано в продължение на три месеца всеки ден като карам аз 8-8.5 като кара бащата под 8. Тествал съм на една и съща бензиностанция и колонка многократно! Резервоар 85 литра от които 5 резерва.

    Трупчо, аз така му викам го купих с идеята да го ползвам за работен кон без жал и да го карам докато не се разпадне без да правя нищо по него освен масла и ремъци. Но нещата рязко се промениха след като го натоварих ЗВЕРСКИ с над тон багаж и го карах от Атина до Търново буквално с много тежък крак и скорости на места по гръцките магистрали до 140км.... В продължение на часове тая тухла четворка беше в лявата лента с обороти над 4000 и целия път от 1050км го взех за около 13 часа с почивки, митници, зареждания и т.н. На следващия ден минах през кантар за камиони преди да разтоваря и ми дадоха бележка на която пишеше 3170кг. -)) от тогава се зачетох доста по чуждите форуми понеже тук няма много информация и разбрах след стотиците часове чете, че това е една силно подценявана машина. Който е поглеждал отдолу какви диференциали, кардани, носачи има знае за какво става въпрос.. Скоростната кутия и раздатката са с внушителни размери, ако ги види човек на земята ще си помисли, че са от камион. Същото важи и за задния диф- огромен е! По моя Трупчо всичко е сток засега, но планирам напролет като се пооправи времето да мине песакоструй на шаси и купе ( шасито е в отлично здраве, купето има една дупка и няколко язви) смяна на цвят, защото е бял и не ме кефи, окачване БЕЗ лифт хеви дюти амортисьори и пружини, предна и задна броня, лебедка, покривна скара, гуми 255 85 16, смяна на предните седалки с такива от някоя американска, френска или италианска кола плюшени за по голям комфорт, имам нещо в предвид но по нататък. Отвътре ще налепя изолация и съм предвидил и монтаж на печка. Преминаване отпред на дву-бутален сп. Апарат за да спира адекватно на теглото което ще е след това. Всичко ми е в главата, събирал съм информация в продължение на месеци.. Сигурно пропускам доста неща, но в процеса на работа ще се постарая да има и снимков материал и подробно описание на използваните части и процедури. Трупчо няма да се кара офроуд, а по скоро за средно дълги пътешествия наоколо

    В момента отлежава в сух и топъл гараж и чака реда си.




  • #2
    Браво за ентусиазма. Снимките не се виждат.

    Коментар


    • #3
      Хубаво описание. Машината е от истинските. Вече не ги правят такива. Ще следя с интерес.
      Nissan Terrano 2,7 TDI

      Коментар


      • #4
        Здравейте, забравих да спомена, че Трупи е бил полицейски джип в Германия ( още стоят дупките на тавана от сирените ) и после тук е бил служебен към енергото в Търговище.. 10г. Е била тук и общо взето е само карана като за последно. Когато я взех последва пълно обслужване на всички масла и течности, смяна на съединител, и двата задни спирачни апарата, защото се бяха заварили чак в момента е на 300 000 като подозирам, че може да са реални. Бюджета е нагласен(15к), липсва ми време засега, защото пътувам доста до работа, но в случай че има по-мека зима може и по-рано да започна с песакоструя. На момчетата им трябват 10на хубави дни. Лятото се разминахме с тях, понеже и те бяха доста заети с всякакви проекти а и аз бях командировка по Ловеч.

        Снимките виждат ли се?

        Коментар


        • c0dy^
          c0dy^ коментира
          Редактиране на коментар
          Снимките не се виждат. Ако искаш, може да ги пуснеш по Вайбър и ще ги кача тук - 0897/264-266.

      • #5
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:493
Размер:232.9 КБ
ID:6944365

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:482
Размер:624.2 КБ
ID:6944366

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:479
Размер:370.3 КБ
ID:6944367

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:484
Размер:623.0 КБ
ID:6944368

        Коментар


        • #6
          Браво
          МИСЛЕНЕ МУ Е МАЙКАТА

          Коментар


          • #7
            Само добри спомени имам от моя Трупър . Беше 2.6 бензин и той също бягаше ,като лека кола . Шасито му го изяде ,ама брутално,ръждата . Прави , квото можеш ,да го защитиш . Аз съм скептичен към тия неща с пясъкоструйките ,които не отделят шасито от купето , а за тая кола ,май няма сми ...
            Единственото ,дето ме е занимавал , бяха предните му "хавтоматични" хъбове . Турих му ръчни
            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

            Коментар


            • #8
              Здравей, много съм мислил по въпроса с пясъкоструя и като цяло заслужава ли си при положение, че мога с парите за реставрация и тунинг реално да си купя един що годе добър сув в прилично състояние.. Обаче ще е сув, нито бавни нито надеждност нищо. А тойотите и нисаните всички знаем колко струват с парите само за покупка на едно от двете трупчо ще го понаправя и ще си карам добра джипка.

              Относно пясъка имам две оферти като едната е отделяне на купето от шаси и обработка на шаси плюс дъно на купе и кръпки където има за около 2500лв като цената ми казаха, че може да варира според това колко има за кърпене. Другата оферта ми е без отделяне на купето като пак за същите процедури ми обявиха около 3500. Притеснението ми е свързано с качеството на работа най-вече, а не толкова парите. Тези момчета за 3500 работят добре според доста хора, които съм разпитвал и отзивите са отлични. Виждал съм снимков материал и честно казано става като ново.. свалят абсолютно всичко което може да се свали и тогава действат. Но и взимат повече, когато говорих единия от многото пъти с човека ми каза, че правят шаси и дъно на купе на Тундра и понеже е доста голямо като размери крайната цена е около 5000лв.

              В моя случай шасито дори няма нужда от пясък а купето частично там където са язвите.

              Коментар


              • #9
                Абонамент ! Машината изглежда като нова, ще следя темата с интерес, успех !
                Който търси , намира !
                Човекът е човек, когато е на път !

                Коментар


                • #10
                  Ако шасито няма нужда не го пипай, иначе се прави така.
                  Прикачени файлове
                  МИСЛЕНЕ МУ Е МАЙКАТА

                  Коментар


                  • #11
                    Съгласен съм това е най-доброто решение, но все пак искам да ми остане някой лев и да покарам. Така както ще я запечатам отдолу няма да мръдне с години. И шасито ще направя, защото има тук таме повърхностни ръждички, които ми дразнят окото. Колега може ли да дадеш тел. Да те поразпитам някои неща за джипката когато имаш време? Чел съм твои мнения тук и доколкото разбрах правиш Исузу? Може и на лично.

                    Коментар


                    • #12
                      Здравейте, започвам лека полека да събирам части по окачването, ревизия на спирачна система, по ходовата част и т.н. Искам да попитам има ли човек тук във форума или някаква фирма/магазин, който може да доставя части за Исузу? Повечето неща съм ги намерил но идват отдалеч.. Не че ще ме спре това, но доста ще ме улесни ако поръчвам от едно място.

                      По ходовата част след мнооооооооооого четене стигнах до заключение, че в моя случай за окачването лифт няма смисъл и съм се спрял на амортисьори билщайн Б4600 предни и задни. Понеже ще го товаря понякога и с доста за пружини има опции с константни килограми +100 примерно или повече.. проблема идва когато карам празен и според мен няма да работят задните амортисьори коректно заради усилените пружини? Тук още не съм решил какво да правя и обмислям като опция минаване на въздушни възглавници вместо пружини. Има китове с дънлоп и бриджстоун възглавници за модела. Мнения тук? Ясно ми е, че ще ограничат ходовете на задния мост ( не се знае с колко), но аз така или иначе няма да го карам в гората. Отпред имам опция за HD торсиони, но пак остава въпроса ще работят ли адекватно билитата.. Всяко мнение е полезно!

                      Полиуретанови тампони където може да се сложат, усилени накрайници. Шарнирите са ми нови, но ако намеря усилени ще ги сменя. Всичко що е тампон или някакъв вид гума ще го подменя с ново. Съединителя ми е нов.

                      Спирачната система ще бъде основно ревизирана, както съм писал в предното мнение ще мина на спирачни апарати с две бутала, всички маркучи които мога да намеря с метална оплетка, ревизия на мастър цилиндъра, нови дискове, накладки и т.н.

                      Генерацията също ще бъде подменена с 2.5 или 3 инча та да попитам за някои читав в този занаят? Пътувам до 150км. В радиус около Търново стига да си заслужава човека! Същото се отнася и за майстор дето да му разбира на дъртия дизел да ми направи една профилактика на мотора, да бутне помпата малко, да сложи едно друго турбо и уреди за налягане. Търся читави хора, за пари не се пазаря.

                      Искам да сменя водния радиатор с по-дебел меден такъв, че този въз тъничък ми се види. моя е нов, но искам да съм сигурен накрая, че няма да сготвя мотора. Как се изчислява такова нещо? То може и два пъти по- дебел да ми направят а реално да охлажда по-малко? Който има информация по въпроса моля да сподели, ще съм благодарен!

                      Коментар


                      • sonda
                        sonda коментира
                        Редактиране на коментар
                        Трудно ще е Друже тук да получиш такава информация...В Английските и Руските форуми - много, и богата информация!

                    • #13
                      Знам Друже, просто тествам нашата платформа! ​​​​​​ Намерил съм каквото ми трябва, но когато му дойде реда. По-трудно ще се окаже кой да свърши гайкаджийската работа...

                      Коментар


                      • #14
                        Здравейте колеги, има раздвижване по темата! В понеделник почивах заради минусовите температури и прескочих до горна да видя момчетата с пясъкоструя как са с работата и се разбрахме на 3ти другия месец да карам трупчо да го почват Понеже ще ми почистят и джантите трябваше да купя гуми набързо така да се каже и намерих 4 бройки залежали в централен склад в Бургас на доста добра цена. 235 85 16 лт Нокия Ротива. Сегашните са 245 70 16 Купър уедърмастър, които му малеят на трупи страшно много! Ноооо 235ците мисля, че ще му заспят! По принцип мислех други гуми, но засега ще търкалям тези докато го завърша напълно. Надявам се да ми се получат нещата! Весели празници колеги и живи и здрави бъдете!

                        Ще опитам да кача снимки ба гуменките затова кажете виждат ли се? Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20231220_171632.jpg
Прегледи:196
Размер:347.2 КБ
ID:6948193
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • #15
                          Здравейте колеги, след няколко грипни дни днеска събрах сили и започнах разколачването на трупчо. Махам каквото може да се махне, защото така или иначе ще му слагам изолация. Весело посрещане на новата година и живи и здрави бъдете! Наздраве!

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X