Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Радиатор охлаждане нафта доколко е смислен?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Радиатор охлаждане нафта доколко е смислен?

    Нещо ми тракаше от известно време и вчера легнах отдолу да погледна - оказа се радиатора за охлаждане на нафтата под багажника (последните дизели с помпа PSG16 го имат туй нящо). Има 4 алуминиеви крачета и 2 са се скъсали на сгъвката, предполагам от корозия и после вибрациите са довършили работата. Сега мисля да ги възстановявам с Г-планки, но се чудя след като е висял само на две точки бая време, дали и те не са компрометирани. В този ред на мисли не ми е много ясна функцията на този радиатор - пази помпата чрез охлаждане на обратното горивото или нещо друго?! Ако няма файда от него да взема просто да го отстраня оперативно?
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  • #2
    Без да съм се завирал лично, на Пежо Боксер около 2000 г. има такъв топлообменник. След течове на нафта в следствие на корозия, на два буса беше елиминиран с байпас. Вървят си и двата без проблеми. На единия го правиха в сервиз на Ситроен, та може и без него.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #3
      Както знаем производителите на автомобили са кръгли идиоти и квадратни олигофрени. Те обичат да слагат по автомобилите излишни неща защото се чудят какво да правят с парите си. И щото са идиоти де...
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #4
        Със сигурност има причина да го сложат там. Те и катализатори, ЕГР и ДПФ са сложени за нещо, ама първата работа в БГ е да се изтърбушат и затапят. Въпроса е има ли смисъл да се възстановява този топлообменник, който със сигурност е на цената на поне 1/2 от цялото съоръжение, което пък е към края на жизнения си цикъл, да не кажа трябвало отдавна да го няма по пътищата.
        Ford Maverick II 2.3 XLT
        Ford Mondeo MK5

        Коментар


        • #5
          Всички хди-та на ПСА го имат и е на излишното гориво към резервоара-мисля,че целта е да не влиза гореща нафта в резервоара за да не става конденз.

          Коментар


          • #6
            По думите на познат занимаващ се с ВАГ, при бомба-дюзите (повечето от тях имали такъв охладител) лятото по жегите, с малко гориво в резервоара, температурата му можела да достигне впечатляващи стойности. Забравил съм какви точно и затова няма да цитирам, но да кажем 60+ градуса...
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
              По думите на познат занимаващ се с ВАГ, при бомба-дюзите (повечето от тях имали такъв охладител) лятото по жегите, с малко гориво в резервоара, температурата му можела да достигне впечатляващи стойности. Забравил съм какви точно и затова няма да цитирам, но да кажем 60+ градуса...
              Ами ето ти причината, инженера на ВАГ знае, че като стане на 15 години тая кола ще се зарежда по БГ с 10 кинта нафта. Да не го търсят на стари години, като се запали някой бърз гоуфър
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • #8
                За конденз в резервоара не се бях сетил, то вярно тая топла нафта докато се върне пак в помпата ще се охлади достатъчно от смесването. Ще правя планки и ще карам така, пък колкото изкара - сега е на 300000 по километраж, реални неизвестни, всеки момент може да гръмне! Мерси!
                Honda XL600LM, 1987
                Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение
                  За конденз в резервоара не се бях сетил, то вярно тая топла нафта докато се върне пак в помпата ще се охлади достатъчно от смесването. Ще правя планки и ще карам така, пък колкото изкара - сега е на 300000 по километраж, реални неизвестни, всеки момент може да гръмне! Мерси!
                  Охлажда се от смесването , ако имаш поне половин резервоар, ако си малко над резервата и караш лятото в жегата вътре нафтата ще заври. Отделно тази нафта трябва и да смазва подкачващата помпа и като стане по-гореща изтънява филма.
                  Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
                  Ford Fiesta 1.4 Tdci

                  Коментар


                  • #10
                    Освен влошаване на смазването (написано от Juiced ) , при много гореща нафта се увеличават хидравличните утечки в помпените елементи и също така биодизела в състава на горивото деградира по-бързо.
                    При дизеловите мотори се следи стриктно температурата на горивото и по нея се определя корекция на момента на впръскване.

                    Коментар


                    • #11
                      Значи си заслужаваше играчката вчера под колата - доста се измъчих с възстановяването на двете крачета на място. Но звучи като полезна екстра и е в добро състояние самият радиатор - мерси за конкретната информация!
                      Honda XL600LM, 1987
                      Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                      Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                      Коментар


                      • #12
                        Има голям смисъл тоя охладител, особено лятно време. Някога, когато резервоарите са били метални, не е имало смисъл от него...
                        На някои по-така марки не само радиатор има на нафтата, ми и термостатче слагат.
                        Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X