Нещо ми тракаше от известно време и вчера легнах отдолу да погледна - оказа се радиатора за охлаждане на нафтата под багажника (последните дизели с помпа PSG16 го имат туй нящо). Има 4 алуминиеви крачета и 2 са се скъсали на сгъвката, предполагам от корозия и после вибрациите са довършили работата. Сега мисля да ги възстановявам с Г-планки, но се чудя след като е висял само на две точки бая време, дали и те не са компрометирани. В този ред на мисли не ми е много ясна функцията на този радиатор - пази помпата чрез охлаждане на обратното горивото или нещо друго?! Ако няма файда от него да взема просто да го отстраня оперативно?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Радиатор охлаждане нафта доколко е смислен?
Свий
X
-
Без да съм се завирал лично, на Пежо Боксер около 2000 г. има такъв топлообменник. След течове на нафта в следствие на корозия, на два буса беше елиминиран с байпас. Вървят си и двата без проблеми. На единия го правиха в сервиз на Ситроен, та може и без него.Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
-
Както знаем производителите на автомобили са кръгли идиоти и квадратни олигофрени. Те обичат да слагат по автомобилите излишни неща защото се чудят какво да правят с парите си. И щото са идиоти де...
- 2 likes
Коментар
-
Със сигурност има причина да го сложат там. Те и катализатори, ЕГР и ДПФ са сложени за нещо, ама първата работа в БГ е да се изтърбушат и затапят. Въпроса е има ли смисъл да се възстановява този топлообменник, който със сигурност е на цената на поне 1/2 от цялото съоръжение, което пък е към края на жизнения си цикъл, да не кажа трябвало отдавна да го няма по пътищата.Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
По думите на познат занимаващ се с ВАГ, при бомба-дюзите (повечето от тях имали такъв охладител) лятото по жегите, с малко гориво в резервоара, температурата му можела да достигне впечатляващи стойности. Забравил съм какви точно и затова няма да цитирам, но да кажем 60+ градуса...
Коментар
-
Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнениеПо думите на познат занимаващ се с ВАГ, при бомба-дюзите (повечето от тях имали такъв охладител) лятото по жегите, с малко гориво в резервоара, температурата му можела да достигне впечатляващи стойности. Забравил съм какви точно и затова няма да цитирам, но да кажем 60+ градуса...Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
- 1 like
Коментар
-
За конденз в резервоара не се бях сетил, то вярно тая топла нафта докато се върне пак в помпата ще се охлади достатъчно от смесването. Ще правя планки и ще карам така, пък колкото изкара - сега е на 300000 по километраж, реални неизвестни, всеки момент може да гръмне! Мерси!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнениеЗа конденз в резервоара не се бях сетил, то вярно тая топла нафта докато се върне пак в помпата ще се охлади достатъчно от смесването. Ще правя планки и ще карам така, пък колкото изкара - сега е на 300000 по километраж, реални неизвестни, всеки момент може да гръмне! Мерси!Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
Ford Fiesta 1.4 Tdci
- 1 like
Коментар
-
Освен влошаване на смазването (написано от Juiced ) , при много гореща нафта се увеличават хидравличните утечки в помпените елементи и също така биодизела в състава на горивото деградира по-бързо.
При дизеловите мотори се следи стриктно температурата на горивото и по нея се определя корекция на момента на впръскване.
Коментар
-
Значи си заслужаваше играчката вчера под колата - доста се измъчих с възстановяването на двете крачета на място. Но звучи като полезна екстра и е в добро състояние самият радиатор - мерси за конкретната информация!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
- 1 like
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар