За 10 години с две такива Фронтери не бях свалял никога пистовия ремък, но се наложи и открих, че демпферната шайба се е разлепила - каналите за ремъка се отделят от задната част на шайбата с леко усилие. Никакво биене или други проблеми съм нямал, може така да си е било през последните 8 години откакто я карам. Реших да я сменя, взех от Олимпия за 300 лева "читава" и си поръчах инструмент за фиксиране на шайбата. Майстора направи инструмента по новата шайба, но нещо не пасна добре на старата и се наложи да отвивам болта на стартер. Смених и семеринга, уж всичко наред, но постепенно се появи гадна вибрация на празни обороти. Първия знак беше, че след няколко стотин километра взеха да ми се късат тръбите на генерацията - първо се откъсна тръбата след катализатора, а след това и от крайното гърне. Реших, че може да съм скъсал левия тампон на двигателя при отвиването защото се понадигна един-два пъти мотора от там докато се отвие болта, подложих крик под камбаната, но той си вдига цялата кола, тампоните изобщо не мърдат - след 6-7 см се отказах. Почвам да си мисля, че самата шайба нещо вибрира защото е доста мека гумата - на ръка си я усуквам леко напред-назад (старата май беше по-твърда), но като я гледам или си допра леко пръста докато се върти не усещам никакво биене. Мотора видимо не вибрира и не се вдига много при усилие, но вибрациите в купето са като на трактор - много ме е яд защото този дизел си работеше много мазно преди подмяната. Чета по форумите, че се получава този ефект и при други хора, но никой не дава конкретна причина - дали тук няма някой който знае отговора на въпроса за тези вибрации? Даже си мисля да си върна старата шайба за проба, но тя си е понапукана и може да ме остави някъде в гората, та не е решение!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
2.2 DTI демпферна шайба вибрации
Свий
X
-
Когато проблема е в демпферната шайба се вижда и вибрация по ремъка след нея. Най-често подобни проблеми (при изправен двигател) идват от окачването (тампоните) на двигател-кутия. Дори съм имал случай, когато новите тампони са от различен производител (и твърдост) и предават вибрации. Пробвайте на подемник при запален двигател и на втора скорост с подаване и отпускане на газта и някой да наблюдава отдолу.
Пс. Внимателно да се поставят петите на подемника и плавно първоначалното развъртане на гумите,че белите лесно стават.
-
Имам 4 дървени трупчета на които качвам колата за ремонти (нямам канал в гаража) и пробвах няколко пъти да кача колата едновременно на четирите на бавни. Усилието е голямо, но мотора мърда малко при това (гледам през цепката при вдигнат преден капак) - затова реших, че не е от тампоните. Ако е скъсан тампон, няма ли да отлепи поне малко при повдигане на двигателя? Както писах горе, вдига цялата кола като подпра двигателя - все едно вдигам за рамата. Вибрацията на ремъка ще се види ли на малко разстояние защото обтегача е само на една педя след шайбата?Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
Сега погледнах отново ремъка - просто си тече спокойно между ролките без никакви вибрации, но и разстоянието между шайбата и ролката е по-малко от 10см - не знам дали може да трепне изобщо на такова късо разстояние?! Явно ще трябва да свалям тампоните за да им видя състоянието, май са доста навряни и ще е тегава процедурата! Мерси за мненията!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
Винаги първо се прави диагностика .Когато се знае проблема другото е ясно.
По горе колегата Никола Ви подсказа и другата "техника". Отстрани на автомобила се наблюдава движението на двигателя от прилагания усукващ момент.
Самата техника е елементарна ( но малко замирисва съединителя)- опъната ръчна, с петата на десния крак се задържа крачната спирачка ,а с пръстите се контролира газта ( и се задържа около 2500об.) с левия крак съединителя се отпуска на тласъци (на първа ,а след това на задна скорост) без да се гаси двигателя. Този който ще "диагностицира" следи отклоненията при тампоните с прожектор.
-
-
Пробвах миналата седмица да си върна старата шайба, но не успях да отвия болта защото инструмента вече е наранен и държи само в посока затягане. Отказах се да отвивам пак на стартер и подкарах колата през уикенда, но за мое учудване като запалих колата си работеше като преди - без вибрации?! Тъкмо реших, че нещо съм си втълпявал, но след 200-300км се раздрънча отново - възможно ли е проблема временно да изчезва ако е от шайбата която си изглежда перфектно? Все си мисля, че ако е от нея ще е за постоянно?!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
Да, усещам че явно мотора опира директно по железата някъде (сигурно около тампоните) и се предават вибрациите, а като се размести малко се успокоява - друго обяснение нямам! Генерацията цялата я прегледах внимателно след тези проблеми с късането на тръбите и мисля, че е наред. Скоро ще почвам шофьорския тампон, че той ме съмнява най-много - аз направо си го скъсах сам при отвиването на болта!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
Свалих шофьорския тампон и се оказа здрав, гумата леко се е отлепила по краищата откъм мотора, но като цяло е мек и явно още върши някаква работа. Личи си къде е опирал в ограничителите в посока надолу което значи че се е поизморил (нищо чудно - оригиналният си е, на 20 години), но може пък да е нормално?! Сега се чудя дали да го сменям или да карам така докато се доскъса защото новите могат да се окажат ментета и от трън та на глог! Какво ще ме посъветвате? После ще погледна и другия, може пък той да е скъсан?!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
Май намерих някакво решение - тампоните са на Исузу въпреки, че мотора е Опел. За пикапи Isuzu TFR/TFS с 2.8D мотор от 1991-1999 година тампоните са почти същите, има ги от Japanparts RU-990/десен и RU-991/ляв за общо 130 лева. Отдясно се пробива една допълнителна дупка на алуминиевата конзола, а отляво трябва да се изнесе напред по рамата тампона с около 7мм което става с разширяване на отворите за закрепване. Малко не съм сигурен колко ще издържат защото дизелът на Исузу е тежък 230кг, дотук добре, но е 87 коня и 183Nm въртящ момент срещу 120 коня и 280Nm на Опела. Иначе тампоните изглеждат не по-малко здрави от оригиналните, дано карат! Поздрави на всички които помогнаха!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
Май избързах със хвалбите - не съм доволен от резултата! Новите тампони са изкривени някак в посока нагоре, един вид като се натоварят с мотора да застанат в хоризонтално положение. Повдигането спрямо старите е към 20мм, но като ги натоваря с мотора провисват само 5мм и като резултат мотора се повдигна с 15мм в коша, даже мисля че малко опира някъде при затворен капак. Може би този 2.8Д на Исузу е доста по-тежък и ги смачква повече или пък има значение, че са с 2мм по-дебели и не влизат съвсем точно - все си мислех че старите са изморени и смачкани, но мотора в това положение не ми харесва, отделно дали няма да натоварва карданите така като е с муцуната нагоре? Нещо съм в размисъл!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар