Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Предни амортисьори демонтаж... ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Предни амортисьори демонтаж... ?

    Има ли някакъв начин на развиване на гайката на шпилката от горната страна на предните амове? Иде реч за оригиналните амортисьори. Развих ги отдолу и останових, че има още хляб в тях макар и на много години и километри-за разлика от задните, които са текнали. Искам да им сменя гумените крепежи, които вече са дали фира... та питането ми е има ли начин за развиване без рязане на шпилката?
    ОФА КБ X20SE + метан

  • #2
    Културният вариант е цепачка за гайки.Некултурният вариант е греене с оксижен и веднага охлаждане, за да не успее да се нагрее надолу стержена на амортисьора.

    Коментар


    • #3
      ... а най-правилният вариант е да сложиш нови.
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • #4


        Пак ще се повторя,но при липса на опит и инструменти най -добре е да се потърси квалифицирана помощ.
        С подходящите инструменти развиването на гайката отнема минута,две и без никакви издевателства..;

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
          ... а най-правилният вариант е да сложиш нови.
          При положение, че са здрави, а задните са за смяна... няма да купя нови предни
          ОФА КБ X20SE + метан

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение

            Пак ще се повторя,но при липса на опит и инструменти най -добре е да се потърси квалифицирана помощ.
            С подходящите инструменти развиването на гайката отнема минута,две и без никакви издевателства..;
            Според теб, как да процедирам... отивам в сервиз и питам "имате ли инструменти за трошене на гайки"? След поредното ходене при майстори и резултат калпава услуга предпочитам да си ги развия сам. Имам мини дрелка от типа на Дремел, ще резна гайката и ще се приключи. Ще нараня вероятно и малко от резбата, но няма да е драма.
            ОФА КБ X20SE + метан

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от VladimCho Преглед на мнение

              Според теб, как да процедирам... отивам в сервиз и питам "имате ли инструменти за трошене на гайки"? След поредното ходене при майстори и резултат калпава услуга предпочитам да си ги развия сам. Имам мини дрелка от типа на Дремел, ще резна гайката и ще се приключи. Ще нараня вероятно и малко от резбата, но няма да е драма.
              Споделям от дългогодишен опит (но съветите за никой не са задължителни и отделно са безплатни) с технически проблеми. Самостоятелните учебни изпълнения в повечето случаи водят да повреди. Най елементарно е след свиване на пружината през крайната витка да се задържи стеблото (има начини без да се наранява ,а и тази част не влиза в амортисьора),а с гайковерт да се развие гайката. Предварително напръскване или електросъпротивително нагряване облекчават работата без да нанасят поражение на тампона.

              Коментар


              • Kirilpm
                Kirilpm коментира
                Редактиране на коментар
                Ами нали сме тука, за му дадем някакъв съвет, за да не си троши излишно ръцете и главата.
                Ако ги няма тези питания, ще ни остане псуването на бойко и лиготиите в раздел политика.

              • petkov_bb
                petkov_bb коментира
                Редактиране на коментар
                Така да бъде,
                ще си даваме съвети за развиване на гайки и болтове ,за смяна на филтри и масла и ............А защо не започнем с предложения за подходящата екипировка и практически курсове. Със съвети и видео клипчета ще ставаме "Баш майстори" във всяка професия (занаят).
                Понеже съм от остаряващата генерация, даже за фитил в гумата ходя при гумаджия. Той на ден ще извърши тази операция десетки пъти, а аз в годината може и веднъж. ( необходимите инструменти и консумативи седят в чекмедженце в работилницата ми) .
                А когато ми дойдат със създаден допълнителен проблем от "учебната си дейност" "много им се радвам"!

              • Kirilpm
                Kirilpm коментира
                Редактиране на коментар
                Мен не ме е яд да дам съвет, нито твоя занаят ще откраднат нито моя.Яд ме хваща като започнат някои анимационни герои с десет изгледани клипчета в ютуб и малко прочетено по форуми да дават готови заключения, без право на възражение.Както казваш Баш майстори във всяка професия.Преди поне всички българи разбираха от футбол, сега вече станаха имунолози, вирусолози, абе всестранно развити личности.

            • #8
              Първоначално публикуван от VladimCho Преглед на мнение

              При положение, че са здрави, а задните са за смяна... няма да купя нови предни
              Колега, няма начин амовете ти да работят ако са оригиналните, дори и да не са изтекли.
              От стотина лева почват приличните амортисьори, та ти препоръчвам да смениш и тях и да не ги мислиш.

              P.S. Ако не ти се дават пари за нови, имам един чифт двутръбна Каяба, най-големите които влизат там, които съм купил нови, и които смених с обикновени маслени за проба миналата година, щото си карам джипката ежедневно, та да видя как е с тях.
              Амовете ми стоят и прашасват, и мога да ти ги дам за 50лв. и двата.
              Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 07-06-21, 20:24. Причина: P.S.
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • #9
                Колега, няма начин амовете ти да работят ако са оригиналните, дори и да не са изтекли.

                Това защо?

                Коментар


                • #10
                  Оттеглям си офертата, щото трябва да сменям амовете на Форд-Нисана™ (по Кольо), та се сетих, че Каябата ще стане и за него.

                  P.S. Добре, че беше темата, че бях забравил Каябите, и за малко да си купя още един нов чифт.
                  ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                  Коментар


                  • #11
                    Първоначално публикуван от VladimCho Преглед на мнение

                    При положение, че са здрави...
                    Дали са здрави се вижда като ги пуснеш на стенд, на който... резултатите в 99.9% от случаите са трагични. Лично 3 пъти стъм сменял "перфектни" теранови и предни и задни, еднита на 90000, другите на 280000 - положението беше еднакво тррагично - приличат на амортисьори, ама нищо общо с новите, и в двете посоки. Това че не са протекли нищо не значи - някои, предимно газови, почти винаги са макар и малко омазнени около входа на стержена - и така си карат дълги години, бидейки напълно изправни - това пак от личен опит.

                    Даже и от стотина лева не започват - KYB-овете са по 80 кинта. Те и за Terrano и Pajero - терановите са 70лв даже - двутръбни, газвови с ниско налягане. Маслените пак са по толкова.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #12
                      И ако фронтерата се кара с ниска скорост предимно по черно, каква точно му е файдата от новите амортисьори?

                      Коментар


                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        Например да не спре по някое позачакълено нанадолнище, защото гумите вместо да стоят на земята, подскачат от всяко камъче. Изобщо пробвал ли си някога са спреш рязко върху павета със "занулени" амортисьори? Щото аз преди много години по принуда съм карал такава "кола" около седмица. Да, свиква се, донакъде, след първия половин-един час каране, но това че и от поведение и от спиране можеш да си постоянно изненадан, си остава.

                      • Kirilpm
                        Kirilpm коментира
                        Редактиране на коментар
                        "Например да не спре по някое позачакълено нанадолнище, защото гумите вместо да стоят на земята, подскачат от всяко камъче."

                        Или въобще не можеш да караш, или имаш много богато въображение - искрено се надявам да е второто.

                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        Много съм зле и не мога да карам, и по тая причина гледам колата ми да е технически изправна, та сама да се кара.

                    • #13
                      Още в #3 казах на колегата какво да направи, но понеже на почти всички ни е ясно защо, пропуснах да поясня, което направих в #8.

                      Цената от 100лв с която го информирах, естествено, е за два амортисьора, щото ако се сменява нещо по мост, се сменява по целия такъв, демек, и от двете му страни, независимо дали износената част е само от едната страна.
                      На който не му е ясно защо, да го приеме аксиоматично.

                      P.S. Имал съм доста случаи таксиметрови шафьоре да търсят накладки само за отляво или отдясно, но за късмет това се случваше до преди петнайсетина години.
                      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                      Коментар


                      • #14
                        Още се случва. Съвсем наскоро в една от терано групите някой продаваше един спирачен диск, друг търсеше един барабан. И двете ги има в магазина, на смешни цени за комплект. За търсене на дебитомери на старо например изобщо не искам да споменавам - това поне си е за сметка на купувача почти изцяло (като изключим не до там рядката случка заради калпав дебитомер колата да забива муцуна точно като я изрежеш за да изпревариш някой тир).
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • Kirilpm
                          Kirilpm коментира
                          Редактиране на коментар
                          Оставяйки настрана мизерниците във фейсбук групите какво точно търсят, я да те запитам защо тука никой НИЩО не търси за терано и почти нищо не пита?Свършиха теранотата ли?

                          Или свършиха хората дето карат и правят, а останаха само анимационни герои?

                        • sparkybg
                          sparkybg коментира
                          Редактиране на коментар
                          Питат - има 2-3 пресни теми даже.

                          Мен лично ме питат МНОГО повече през сураттефтера и по телефона - масово се предпочита сураттефтера пред форуми, което не е нищо ново.

                      • #15
                        Тук голям битак се е заформил... а аз задодах простичък въпрос... А ако трбява да си чешем езиците-да, амове на толкова години няма, как да са като нови и това ми е пределно ясно, От там нататък-имам опит за да мога да преценя, кога са за боклука и да стендовете дават по-точна представа от моята, но засега имайки предвид и годините на машината и с каква скорост ще шофира, преценката ми ми стига
                        ОФА КБ X20SE + метан

                        Коментар


                        • Kirilpm
                          Kirilpm коментира
                          Редактиране на коментар
                          Хич да не ти пука, тука са събрани по-големи светци от Папата.
                          В крайна сметка разви ли ги пустите гайки?

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X