Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с ел. инсталация на фронтера 2.4 ( не се изключват габаритите)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с ел. инсталация на фронтера 2.4 ( не се изключват габаритите)

    Здравейте,

    имам следния проблем и се чудих дали някой има съвет. Колата е Опел фронтера 2.4 с газ. Реших вчера да тръгна с нея от София до Пазарджик. Някъде след 30-40км от София започна да мига и да свети чека, обаче работата на газ не се промени. Минах на бензин да пробвам и забиваше муцуна, нямаше никаква реакция след натискане на педала, абе не беше добре.

    Пристигайки на крайната дестинация, метри преди спирането замириса много силно на стапящ се кабел и при спиране започнаха да пръскат пръскалките и да работят чистачки. Изгасих колата, продължиха да пръскат, изключиха се при спиране на фаровете, обаче дори при натискане на Off, габаритите продължават да светят. Забелязах и, че релето за бензиновата е много горещо на пипане.

    Махнах минуса на акумулатора, за да не свети цяла нощ и днес реших пак да го мъча. Самодиагностиката нищо не показва, може би заради махането на захранването. В кабелния сноп, който минава над блока(много не съм сигурен, че трябва да минава от там ама така я купих и нямат дължина някой кабели да ги преместя) имаше един кабел, останал само на жици с видимо стопена изолация и дори на места залепил два кабела с нея. По остатъци оприличавам цвета на бяло с черно, но може и да греша.

    Пробвах да запаля и си запали и на бензин и на газ. Чека мига с числото 12 дори и когато не е с кламера. Габаритите си светят, при пускане на фарове се пуснаха праскачки обаче чистачките не се този път. И при натискане на бутона не тръгнаха.

    Мисля си, че някъде на някоя точка за маса стига захранване, обаче не намирам много такива.

    Чудя се и този кабел, който може би отива някъде зад дебитомера дали е причина или симптом, като по-склонен съм да вярвам, че е следствие .

    Всяко мнение е добре дошло.

    Поздрави,
    Диян

  • #2
    Аз бих тръгнал от бушонното табло, я именно проверка за всякакви китайски предпазители, които са пълни ментета и всместо да се стапят при проблем само греят и кабелите не издържат.
    После бих огледал целия кабелен сноп под волана и около двигателния отсег - 100% е станало късо и са се слепили няколко проводника - оттам и цялата дискотека.
    Универсална рецепта НЯМА - иска си ровичкане

    Успех

    Коментар


    • kameno karp
      kameno karp коментира
      Редактиране на коментар
      Не го успокоявай, не иска ровичкане. Иска мнооооого ровичкане.Преди 13 години ZX-а ми заради стопени кабели не гаснеше. Ходих по сервизи и "майстори" и всеки вдигаше раменете - ми не знам защо така. Накрая разглобих половината кола и точно до компютъра имаше два слепени кабела.
      Последно редактирано от kameno karp; 01-07-20, 05:42.

    • I.Stoyanov
      I.Stoyanov коментира
      Редактиране на коментар
      Добре де, прав си !

  • #3
    вижте снопа под радиатора
    МИСЛЕНЕ МУ Е МАЙКАТА

    Коментар


    • #4
      Здравейте, благодаря на отзовалите се. Проверих предпазителите, нищо притеснително при натискане и изваждане няма особенна разлика (освен тия за фаровете естествено)

      Проверих и снопа под радиатора, единия му край беше леко затиснат от радиатора, махнах го от там, но чрез напипване в гофрето не забелязвам наранявания, но още не съм разглобил да проверя на 100%.

      Разбрах какъв е бил стопеният кабел, прилагам снимка. Според мен отива към ламбда сонда. Но както казах може би е симптом

      Забелязах и друго. При изключени светлини си светеха габарити, а при къси се пускат и чистачки, реших да пробвам само на габарит и видях, че чека, който си мига дори без кламер спря. Помислих, че е регистрирало нова грешка и реших да бодна кламера, не започна да се диагностицира и реших да сменя буксите като разбира се внимавах да съседни както пише в ръководството. Чека не мигаше, обаче имаше разлика - габаритите изгаснаха при изключен бутон - малка стъпка напред. Бидейки сигурен, че са оставащите два пина за самодиагностика сложих кламера там и тогава стана чудо - при включване на къси се пуснаха и дългите.

      Всичко това ме навежда на мисълта, че компютъра не е наред, извадих му буксата, обаче пак имах същия проблем. При вадене усетих, че е доста горещ (колата работи малко, за да не падне акумулатора), това нормално поведение ли е? Само за информация преди месец някъде изгоря компютъра и емулатора, което си мислех, че е породено от емулатора (имаше дупка в корпуса и май се намокри) и тогава сложих компютър от C20ne защото имах такъв под ръка, работи си добре с него и не смятах да го сменям, но дали може той да е направил поразията?
      Прикачени файлове

      Коментар


      • #5
        Проблемът е открит! Зад левия фар, може би точно ъгъла му където се пада, има стопяване на кабели около 5-6см и е нещо страшно. Но като ги разместя и изчезват проблемите.

        иначе и радиатора махнах, под който гофрето имаше дупка и един кабел беше леко преполовен от триене, обаче не беше в него проблема

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X