Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странен проблем с температура на охладителната течност

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Странен проблем с температура на охладителната течност

    Покрай карантината ми остана време да обърна внимание на някои дребни проблеми с фронтерата, които преди пренебрегвах. Остана обаче един, който ми се опъва. С ОФА 2.0 къса база съм, на която е сложено допълнително климатик. Охлаждането на основния радиатор е с високоперка, докато радиаторът на климатика има две електрически. Принципно автомобилът загрява бързо, не прегрява, но температурата винаги е над средната черта. Не много, но е леко повишена.
    Странното е, че като мина на бавни, стрелката залепва на 90 и не мърда, въпреки че въздушният поток е в пъти по-слаб. Изляза ли на асфалт и включа ли бързите, пак температурата леко скача. Не се влияе от това колко настъпвам. Най-много при някое по продължително изкачаване да вдигне още малко, но пак казвам, винаги в нормални граници.
    Имате ли идея откъде идва разликата в температурния режим при бавни и бързи и защо на бавни, когато охлаждането е в пъти по неефективно, стрелката кове на 90 градуса.

  • #2
    На бавни виското не върти ли два пъти по-бързо?

    Коментар


    • Vlado_Ts
      Vlado_Ts коментира
      Редактиране на коментар
      Ами не. Два пъти по- бързо означава 7-8 000 об./мин. на двигателя . Ше земат да му изхврънат буталата . Туй не е ЗАЗ

  • #3
    Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
    На бавни виското не върти ли два пъти по-бързо?
    Може и водната помпа да върти по-бързо?
    Има ли съществена разлика в оборотите на двигателя между бързи и бавни?
    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

    Коментар


    • Vlado_Ts
      Vlado_Ts коментира
      Редактиране на коментар
      - и на двата ти въпроса : не!

  • #4
    Ако се движиш със същата скорост, да - двигателят ще работи на много по-високи обороти. Но реално си много по-бавен и оборотите са същите като при движение на асфалт извън града - между 2500 и 3000. Обърнах специално внимание на режимите. Единственото, което предполагам, е, че двигателят е разтоварен при тези предавателни числа и не загрява.
    Най-добре би било, ако колеги със същия двигател и охлаждане с виско споделят своя опит.

    Коментар


    • #5
      Не е от различното натоварване на двигателя. Охлаждането трябва да си работи адекватно даже и при по-сериозно натоварване, то си е мислено да държи на много зор, зер джип е това, не е поло или корса.

      По някакъв начин си провери радиатора, ама не само отвън, а и вътрешно. Ако го отвориш ще се изненадаш колко тръбички са напълно или частично запушени. Не казвам,ч е точно там е проблема де, но едно шомполиране ще помогне много на охлаждането. А доста често се случва и отвън радиатора да е позацапан, но там поне почистването е лесно.

      Друго което се сещам-да не би да има някакъв електрически проблем, поради който стрелката да мърда, а всъщност температурата да си е без промяна?
      Провери де що има маса межди купе и двигател, дали няма някъде претит кабел, такива неща.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #6
        Колега, преди години имах същия проблем с абсолютно същите симптоми. Предполагам и при теб двата радиатора са един пред друг и долепени почти. Това което направих бе да отделя двата радиатора и да почистя между тях. Повече от 1/3 от площа беше пълна със сламки, борови иглички и каква ли не още гняс. Почистих добре, затворих и от тогава нямам проблеми. На бавните мотора е по разтоварен и за това там няма проблем.
        Георги Танев (0+)
        Land Rover Discovery 1 300 TDi
        Land Rover Club Bulgaria
        0887 930 238, 0878 797 768

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X