Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Горивна помпа ОФБ 2,2DTI

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Горивна помпа ОФБ 2,2DTI

    Здравейте,
    Имам един въпрос към по-знаещите членове на форума.Има ли горивоподаваща помпа в резервоара на ОФБ КБ 2,2 DTI 2001г.

  • #2
    Не, ГНП си дърпа нафтата през филтър с подгряване под шофьорската седалка и това е!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

    Коментар


    • #3
      Ако сте с PSG16 тоест, колата е след 2003та си сложете възвратен клапан, иначе помпата ще изгори рано или късно заради тъп дизаин на тръбичките за обратна нафта. Помпата прегрява компютъра докато върти напразно за да подкачи нафта при всяко палене.

      Коментар


      • #4
        Я пак? При помпа VP44 вътрешната помпа за ниско налягане е вързана към вала и върти толкова, колкото върти мотора. Няма нищо електрическо, което да играе помпа.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          Неправилно си го разбрал, няма предвид електрическа подкачваща помпа, а транзисторите в ГНП.

      • #5
        И какво ще помогне възвратния клапан на транзисторите? Тая кола трябва да пали от половин оборот най-много, даже след престой 2 месеца. Ако не пали така, въпросния клапан не е решение на проблема, а кръпка, бореща симптомите, а не причината.
        Последно редактирано от sparkybg; 29-08-20, 21:09.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #6
          Без тоя клапан връща нафтата в резервоара и пали пак от първия път но не от половин оборот а от 3-4. Знам че е по-добре да имам по-добри тръбички за обратна нафта и гумички на клапаните. При това въртене на сухо при PSG16 понеже ECUто е отгоре а не само един транзистор, то прегрява по малко на всяко палене. Вътре има един гел дето става на салата. Той е уж за охлаждане. И в един момент става изненада, та имам цяла тема за това. Всеки решава сам за себе си дали да слага клапан.

          Коментар


          • #7
            1. Гелът не е за охлаждане, а за защита.
            2. Електрониката се охлажда през основата, от там през корпуса, не през гела.
            3. От 3-4 оборота помпа на студен мотор е абсурдно да изгори заради прегряване. Даже от много повече обороти и даже на загрял двигател не изгаря.
            4. Както казах, клапанът е кръпка, не решаване на проблем.

            Какво им е толкова специалното на тръбичките за обратна нафта?

            Дай линк към въпросната тема.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              1. Гелът не е за охлаждане, а за защита.
              2. Електрониката се охлажда през основата, от там през корпуса, не през гела.
              3. От 3-4 оборота помпа на студен мотор е абсурдно да изгори заради прегряване. Даже от много повече обороти и даже на загрял двигател не изгаря.
              4. Както казах, клапанът е кръпка, не решаване на проблем.

              Какво им е толкова специалното на тръбичките за обратна нафта?

              Дай линк към въпросната тема.
              Според теб къде трябва да ходи излишната нафта? Как? А от какво защитава гела?
              Калин Владов,09РСПБЗН

              Коментар


              • #9
                На всички возила, които съм гледал (като изключим common-rail, вероятно не повече от 10-ина), обратната нафта от дюзите се връща до помпата по един или друг начин. После или обратно във филтъра, или директно в резервоара. Например при Терано 2.7 се събира заедно с обратната нафта от помпата и от там към резервоара. При 3.0 с VP44 PSG 5, се връща на входа на помпата и в щуцера, където се събират, има и някакъв клапан, ако помня добре. Обратната нафта от помпата е на отделен щуцер и отива в резервоара (ако помня добре, в чашката, от която дърпа правата нафта). От помпата до резервоара клапани няма.

                Гелът е за защита от околната среда. Кристалът на някои интегралки е гол под гела. А почти всичката автомобилна електроника е залята с нещо, или лакирана. Гелът може и да разпределя локално някакво количество от топлината по-равномерно, но никак не е с велика топлопроводност. Електрониката се охлажда през дъното, на което е залепена. Платката обикновено е керамична или от друг субстрат с голяма топлопроводимост. От там - през корпуса на помпата, който се охлажда от нафтата и от въздуха. Опасност за електрониката може и да има от няколко десетки секунди въртене и празна помпа, но от 3-4-10 оборота със сигурност няма. Даже да е съвсем празна, и даже при заграл мотор. Има достатъчно "термичен обем" за да не може електрониката току така да се опече за кратко време. На студен двигател е съвсем абсурдно да стане за толкова време. А ако се стига до въртене повече от 1-2 секунди въртене, нещо генерално не е в ред и е редно да се оправи.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • kalin09
                  kalin09 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ти изброи всички видове "връщаници" ,без да споменеш въпросното. А то е връщане директно към входа ,без клапани ,с голяма възможност за засмукване на двигателно масло и/или въздух. А за вибриращия гел в който "живеят" тънки алуминиеви проводници не ми се говори. Часовник с обратно броене.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Работата е там че ако вместо гел беше нещо твърдо, то пък от топлинните разширения и свивания директно отлепва кристали от основата и къса жички. Та явно са имали някакви основания за гела, пък и няма пълно щастие. Което не променя факта че въртене под 20-ина секунди не може да направи нищо извънредно по помпата, а и ако се случва повече от 3-4 оборота въртене за да запали, редно да се отстрани причината, а не да се правят кръпки.

                  ПП: Няма клапан и при тераното/патрола с 3.0 мотор. Директно се връща на входа.
                  Последно редактирано от sparkybg; 23-09-20, 09:47.

              • #10
                kalin09 го е казал много точно. Тръбичките са за нафта с един щуцер отиват на входа на помпата, и от там си влиза въздух. Понеже са точно върху двг се напичат като на котлон и вечно трябва да се сменят. През гумичките на клапаните също. Идеята да няма помпа в резервоара е тъпа до вдлъбнато. Платката колкото и да е проводима, върху корпуса на интегралната схема има само гел, едно радиаторче няма. Може и да е срещу вибрации ако не е за охлаждане. Гела с времето се удървя, особено като въртиш но сухо. Повярвай ми, повече от 1-2 секунди при които няма гориво в помпата и охлаждане няма. При мен помпата си изгоря, демек ECUто. Възможно и да се е отлепиро всичко вътре. И сега съм с нова и пак палеше трудно докато не сложих възвратен клапан между филтъра и двг. Сега пали от раз. Не е магия, оправи се.

                Коментар


                • #11
                  Абе клапана си е глупост и кръпка. Аз ако имах такова съоръжение (пупу) ,веднага бих прехвърлил излишната към резервоара и разкарал глупавото филтърно тяло ,а ако не ме мързи много направо минавам на голфов филтър с термостат на излишната.
                  Калин Владов,09РСПБЗН

                  Коментар


                  • #12
                    Първоначално публикуван от GTipo Преглед на мнение
                    ...Тръбичките са за нафта с един щуцер отиват на входа на помпата, и от там си влиза въздух...
                    Така де - и при мен така. Ама от там не влиза въздух. Е, тръбичките при мен са метални, с метални дифтунги към свещите. Но пък са под капака на клапаните и се къпят с горещо масло по цялата си дължина. След месец престой пали все едно вчера съм я загасил. Явно тръбичките при вас са калпави, но колкото и калпави да са, не вярвам да има нужда да се сменят при всяка смяна на масло. А имаш ли неплътност някъде по цялата линиа на правата и обратната нафта, имаш проблем. Затова на всичките ми возила до тук, при първи наченки на проблем се сменя всичко по горивопроводите от резервоара до дюзите. И после знам че едни 3-4-5 години проблем от там няма да настъпи.

                    Първоначално публикуван от GTipo Преглед на мнение
                    ...През гумичките на клапаните също...
                    За кои клапани иде реч?

                    Първоначално публикуван от GTipo Преглед на мнение
                    Идеята да няма помпа в резервоара е тъпа до вдлъбнато.
                    Минимум 95% от дизеловите коли с тая помпа, а и с VE помпи, нямат помпа в резервоара, защото в същия процент случаи смисъла е нулев. Помпата за ниското налягане е достатъчна за да си засмуче колкото и трябва.

                    Първоначално публикуван от GTipo Преглед на мнение
                    Платката колкото и да е проводима, върху корпуса на интегралната схема има само гел, едно радиаторче няма.
                    Бъркаш. Всички кристали на интегралки са залепени върху нещо и се охлаждат през това нещо. Това за нормални мощности от порядъка на единици ватове. Дори всичките мощни транзистори се охлаждат през подложката си. Въпросната платка е термопроводяща именно за това - охлажда се през подложката (алуминиево парче в случая, което пък се охлажда през корпуса на помпата, който пък се охлажда от въздуха и нафтата). За да прегрееш нещо на тая платка в следствие ,а 1-2 секунди въртене, даже при помпа, загряла до 80 градуса, трябва да измислиш нова физика. Няма нито един елемент (включително мощните транзистори), който да може да загрее подложката значимо за такъв период от време дори на загрял мотор, камо ли на студен. Просто си им идва времето и толкоз.

                    Първоначално публикуван от GTipo Преглед на мнение
                    Гела с времето се удървя, особено като въртиш но сухо.
                    Ако помпата е суха ще ти се наложи да въртиш МНОГО повече от 1-2 секунди или 3-4 оборота. Дори след обезвъздушена и пълна помпа се върти МНОГО повече докато напълни тръбичките към дюзите. Това е играно безброй пъти вече, и с VE и с VP помпи.

                    Първоначално публикуван от GTipo Преглед на мнение
                    Повярвай ми, повече от 1-2 секунди при които няма гориво в помпата и охлаждане няма.
                    Не, ти ми повярвай - помпата не можеш да я прегрееш дори с газова горелка за такова време. Проста физика. За да я прегрееш за такова време трябва енергия, която нищо по електрониката и не е в състояние да отдаде. Самото парче алуминий, върху което е залепена въпросната платка, има достатъчно термичен обем за да не може да се случи такова нещо за такова време.

                    Първоначално публикуван от GTipo Преглед на мнение
                    При мен помпата си изгоря, демек ECUто. Възможно и да се е отлепиро всичко вътре. И сега съм с нова и пак палеше трудно докато не сложих възвратен клапан между филтъра и двг. Сега пали от раз. Не е магия, оправи се.
                    Просто и е дошло времето. За нещастие при тия помпи се случва. Аз поне съм с PSG5, та елементната база върху въпросната платка е доста редицурана, както и инсталацията до нея - състои се от 6 жици. И пак се скапват. Но няма да видиш нормално експлоатирано возило на под 200000км, на което електрониката се е скапала. На ранните теранота и километража се скапва. Понякога спойки, а понякога и процесорът заминава. Но много трудно ще намериш английско със заминал процесор - по-малко жега, по-дълъг живот. Формулата е толкова универсална за електрониката, колкото и за една най-елементарна крушка или светодиод.

                    Щом тръбичките са калпави, на твое място бих вързал обратката от дюзите с тройник към обратката на помпата (както е на повечето VE помпи), и проблема приключва без никакви клапани. Но пак бих сменил и тръбичките, ако са толкова кекави. Неплътности по горивната система не трябва да има, никъде. Клапанът просто маскира проблема, и в един момент ще приключиш например с нафта в маслото или масло в нафтата, без да разбереш.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #13
                      Въпроса е ако ECUто не прегрява, какво точно му става та му идва времето. Не видях кондензатори.

                      Отворих старото ECU и вътре гела беше удървен. Взех едно на старо и там беше .. гел.

                      Аз смених тръбичките още като взех колата и тая кола почти не я карам щото живея в чужбина и ми е за като се прибера за по 2 макс 3 седмици 3 пъти в годината. Сега тръбичките пак не изглеждат добре отвън а няма 20 хил км за почти 5 години. На тях по спомен пишеше 200 градуса. Ако имаш идея за такива които биха издържали повече, пиши.

                      Коментар


                      • #14
                        Еми дори удървения гел къса жички например. Ако когато той се е удървил, какво става с лепилото на чиповече за платката, какво става с лепилото на платката към основата. Може би се удървя когато има някаква неплътност по капака например. Причини бол. В електрониката не се скапват само кондензатори.

                        Отделно - има кондензатори. Много при това. Големите са тия в жълто-оранжев корпус. Но едва ли те са причината.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #15
                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Така де - и при мен така. Ама от там не влиза въздух. Е, тръбичките при мен са метални, с метални дифтунги към свещите. Но пък са под капака на клапаните и се къпят с горещо масло по цялата си дължина. След месец престой пали все едно вчера съм я загасил. Явно тръбичките при вас са калпави, но колкото и калпави да са, не вярвам да има нужда да се сменят при всяка смяна на масло. А имаш ли неплътност някъде по цялата линиа на правата и обратната нафта, имаш проблем. Затова на всичките ми возила до тук, при първи наченки на проблем се сменя всичко по горивопроводите от резервоара до дюзите. И после знам че едни 3-4-5 години проблем от там няма да настъпи.

                          Не си виждал малоумното решение за излишна нафта от дюзите към ГНП на тия мотори ,стига се пъни. Свалил/сменил съм над 30 ГНП на Опели ,и нито едно на форд или бмв със същото ГНП. Помпата се опича бавно ,но сигурно ,а авансовото бутало му се е@ава майката от моторното масло.
                          Калин Владов,09РСПБЗН

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X