Здравейте колеги!
Реших да споделя във тази тема със какво се борих през последните месеци и до какви изводи достигнах!
Всичко започна преди доста време, по време на движение колата започваше да приърпва, аванса да трещи и това ставаше и на газ и на бензин. После всичко изчезваше от самосебе си.Същевременно диагностиката не показваше проблеми по управляващата електроника! И така много пъти до онзи ден когато нещата тотално излязоха от контрол- започна яко предърпване, все едно не стига гориво-това и на газ и на бензин, аванса чука яко при подаване на газ, няма обороти на празен ход, тоест започнаха да се колебаят между почти да угасне и 1200. На бензин от ауспуха бълваше черни пушеци. Направих чек на мотора и компа показа богата смес по ламбда сонда, високо напрежение на дебитомера и ниско напрежение на дебитомера! Аха . викам си добре на бензин ясно , но на газ нали всички казват , че дебитомера не играе роля! Почесъх се , пък после реших да проверя какво ще стане ако сменя дебитомера. Един приятел, който имам ама много да черпя, ми подари за идеята чисто нов дебитомер, който му се търкаляше из багажника! Със трепет смених машинките и о чудо, двигателят заспа! Тръгнах на пробно кръгче и не можах да си позная колата, тегли като изтървана и на газ и на бензин. Няма чукане на аванс, няма придърпване. По магистралата вдигна 140 без да я настъпвам много, а това преди беше невъзможно!
Сега изводите от всичко това-Според мен при двигателя X20SE , където управлението на предварението се извършва от компютъра, има значение какъв сигнал подава дебитомера и ламбда сондата, тоест в резултат от количеството и качеството на горивната смес , се подава и сигнала за предварението- динамично поведение във времето!ПРи стария дебитомер сигналите са били такива, че компа е задавал голяв аванс във един момент, а после рязко го е връщал, от което е идвало и чукането и придърпването! Това явно важи със пълна сила и при работата на газ. Тоест при този двигател функционирането на дебитомера е от голямо значение, конкретно при работа на газ- на бензин е повече от ясно!
Сега остава да видя как ще се повлияе разхода, защото определено започнах да натискам по леко газта!
Надявам се да съм успял да обясня какво мисля , защото още съм под влияние на емоцията от отличното поведение на двигателя със новия дебитомер!!!
Реших да споделя във тази тема със какво се борих през последните месеци и до какви изводи достигнах!
Всичко започна преди доста време, по време на движение колата започваше да приърпва, аванса да трещи и това ставаше и на газ и на бензин. После всичко изчезваше от самосебе си.Същевременно диагностиката не показваше проблеми по управляващата електроника! И така много пъти до онзи ден когато нещата тотално излязоха от контрол- започна яко предърпване, все едно не стига гориво-това и на газ и на бензин, аванса чука яко при подаване на газ, няма обороти на празен ход, тоест започнаха да се колебаят между почти да угасне и 1200. На бензин от ауспуха бълваше черни пушеци. Направих чек на мотора и компа показа богата смес по ламбда сонда, високо напрежение на дебитомера и ниско напрежение на дебитомера! Аха . викам си добре на бензин ясно , но на газ нали всички казват , че дебитомера не играе роля! Почесъх се , пък после реших да проверя какво ще стане ако сменя дебитомера. Един приятел, който имам ама много да черпя, ми подари за идеята чисто нов дебитомер, който му се търкаляше из багажника! Със трепет смених машинките и о чудо, двигателят заспа! Тръгнах на пробно кръгче и не можах да си позная колата, тегли като изтървана и на газ и на бензин. Няма чукане на аванс, няма придърпване. По магистралата вдигна 140 без да я настъпвам много, а това преди беше невъзможно!
Сега изводите от всичко това-Според мен при двигателя X20SE , където управлението на предварението се извършва от компютъра, има значение какъв сигнал подава дебитомера и ламбда сондата, тоест в резултат от количеството и качеството на горивната смес , се подава и сигнала за предварението- динамично поведение във времето!ПРи стария дебитомер сигналите са били такива, че компа е задавал голяв аванс във един момент, а после рязко го е връщал, от което е идвало и чукането и придърпването! Това явно важи със пълна сила и при работата на газ. Тоест при този двигател функционирането на дебитомера е от голямо значение, конкретно при работа на газ- на бензин е повече от ясно!
Сега остава да видя как ще се повлияе разхода, защото определено започнах да натискам по леко газта!
Надявам се да съм успял да обясня какво мисля , защото още съм под влияние на емоцията от отличното поведение на двигателя със новия дебитомер!!!

Коментар