Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обмиване на стъклата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Обмиване на стъклата

    Колеги, имам проблем с "пръскалките" на стъклата - на предното и задното. Фаровете се мият и вероятно не е проблем в помпата. Разкачих маркучите на предния капак и до там стига вода. Днес се опитах да сваля предните пръскалки, но не намерих никакви щипки. Не се получи и с въртене. Забелязах, че до всяка от тях ходи чифт тънки проводници. Нямам диоди там(които качват мощността на голфовете с 15 до 20 Hps ) и следователно кабеляците са за нещо друго. Вероятно за подгряване на пръскалките?
    Някой може ли да ми помогне с отговор за какво е инсталацията там и ако наистина е за подгряване, с кой бутон се пуска - задно стъкло, огледала, др? И как се свалят тези джвъчки, за да се опитам да ги промия, преди да търся нови. А и с други идеи.....?
    ОФА КБ 2.0 '95

  • #2
    До: Обмиване на стъклата

    Здравеи колега както сам си се сетил тези кабели са за подгряване на пръскалките.Вкл.се зедно с подгряването на задното стъкло.Демек с реотаните ,колкото до огледалата има едно малко копче на ключът за регулиране то им.Като го натиснеш светва в жълто работи поределено време и само спира ,Колкото до свалянето на пръскалките немога да ти помогна не съм стигал никога до там. Успех
    Добре е човек да има и в пъкала приятели.:)

    Коментар


    • #3
      До: Обмиване на стъклата

      Първоначално публикуван от wsi4koznaj Преглед на мнение
      Колеги, имам проблем с "пръскалките" на стъклата - на предното и задното. Фаровете се мият и вероятно не е проблем в помпата. Разкачих маркучите на предния капак и до там стига вода. Днес се опитах да сваля предните пръскалки, но не намерих никакви щипки. Не се получи и с въртене. Забелязах, че до всяка от тях ходи чифт тънки проводници. Нямам диоди там(които качват мощността на голфовете с 15 до 20 Hps ) и следователно кабеляците са за нещо друго. Вероятно за подгряване на пръскалките?
      Някой може ли да ми помогне с отговор за какво е инсталацията там и ако наистина е за подгряване, с кой бутон се пуска - задно стъкло, огледала, др? И как се свалят тези джвъчки, за да се опитам да ги промия, преди да търся нови. А и с други идеи.....?
      С въртене недей, че ще се счупят. Вадят се от под капака с натискане нагоре за да не си драскаш боята ако решиш с отверка отгоре. Леко с пръсти ги клатиш и едновременно буташ нагоре.
      no signature no problems

      Коментар


      • #4
        До: Обмиване на стъклата

        Щипките са отпред и отзад. Вадят се внимателно отвътре. Кабелите имат нещо като букси (разглобяеми съединения). Пръскалките ги почистих с игла за спринцовка, че бяха запекли много. Дали нагрява не знам, ама не са ми замръзвали.
        Течност за чистачки не купувам, използвам вода, медицински спирт 95% и веро. В течността слагат технически (денатуриран спирт), син на цвят и качеството му е лошо (поне във Варна не съм видял свястна течност по магазините).

        Коментар


        • #5
          До: Обмиване на стъклата

          Първоначално публикуван от bodo Преглед на мнение
          Щипките са отпред и отзад. Вадят се внимателно отвътре. Кабелите имат нещо като букси (разглобяеми съединения). Пръскалките ги почистих с игла за спринцовка, че бяха запекли много. Дали нагрява не знам, ама не са ми замръзвали.
          Течност за чистачки не купувам, използвам вода, медицински спирт 95% и веро. В течността слагат технически (денатуриран спирт), син на цвят и качеството му е лошо (поне във Варна не съм видял свястна течност по магазините).
          Вероятно има някакви щипки. Аз до сега се борих вън на студа и натисках и клатих, но не излезе. Като крайна мярка натиснах и с отверката - същият ефект. Моля, ако е възможно, обясни още малко как се вадят щипките, в коя посока, просто се издъпрват, завъртат? Та и по какво да ги позная с напипване, че си изпорязах пръстите на ламарината, но не можах да намеря движещ се елемент.

          Успях да сваля задната пръскалка. Не можах да повярвам колко много боклуци са се събрали в такава малка капачка. Изчистих я, но от там течност не текна... вероятно защото пръскалката е била запушена, зимната течност не е успяла да премине по системата и някъде е замръзнала италиянска вода
          ОФА КБ 2.0 '95

          Коментар


          • #6
            До: Обмиване на стъклата

            За да нямаш ядове с подобно затлачвания си вземи малко филтърче (като тези прозрачните за гориво). Аз намерих в магазин по 1 лев. Слагаш го след помпата и забваряш за запушването.
            Аз не вярвам в чудеса!
            Разчитам на тях!

            Коментар


            • #7
              До: Обмиване на стъклата

              Пръскалките са продълговати, с капковидна форма, като по широката част е към стъклото. Има щипки отпред (към стъклото) и отзад, формата им е като на.......котва, като натиснеш към ламарината, щраква. За да ги извадиш, трябва да бръкнеш отдолу под капака, има кухина, по лесно е първо да натиснеш задната (която е откъм фаровете), съвсем се обърках вече. Има и едни кабелчета за подгряване, които имат нещо като куплунг, ама се сваля по трудно, не става на тъмно. Моята кола също е от Италия, бяха пълни с някакъв вид котлен камък, накиснах пръскалките в оцет за един ден и се изчистиха, после с игла от спринцовка. Щом си вадил задната, щипките са подобни, но по големи, а и кабелаците пречат малко.

              Коментар


              • #8
                До: Обмиване на стъклата

                Преди да сложиш пръскалките отново, извади маркученцата над капака, задното също, и помпи докато от тях не потече чиста вода (или там каквато течност си сложил) за да се увериш, че не е запушено по тръбичките.

                Коментар


                • #9
                  До: Обмиване на стъклата

                  В цала южна и централна Италия водата е супер варовита, а климата е такъв, че сипват само вода. И последствията са на лице: като им се запушат пръскачките-продават колата.

                  Същото е и с радиаторите. И после защо нямам парно и какво става с термостата?

                  Коментар


                  • #10
                    До: Обмиване на стъклата

                    Вкарах джипката в подземния гараж на блока и там на топло и светло успях да разкача джаджите. Моите имат щипка само от страната на фаровете - много спекла и загубила всякаква еластичност. Силно притискане с отверката и се освободи. Куплунгите на кабелите за подгряването имат "закючалка" - чопче на едната половина, което щраква в прорез на другата половина - и там отверката помогна.
                    Проблемът дойде когато се опитах да извадя маркуча от тръбичката на пръскалката. Всичко беше толкова спекло, че маркучът не излезе, а тръбичката се пречупи в основата на една от пръскалките. Без голяма надежда за успех , но пробвах с "Капчица" и за сега го фиксира - сглобих ги и вече мога да виждам през предния прозорец .
                    ОФА КБ 2.0 '95

                    Коментар


                    • #11
                      До: Обмиване на стъклата

                      Какъв проблем имах аз...
                      Като застанеш пред колата и погледнеш към дясната панта на капака /при отворен капак/ ще видиш маркучетата за пръскалките към стъклото.
                      Там правят 1 разклонение и оттам май отиваше и маркуч за задното стъкло.
                      Та, в този възел от маркучи намираш този който идва от помпата и на него има малък клапан, който спира водата да не се връща в казанчето обратно, когато спре помпата. Целта е след клапана, към пръскалките да има вода, защото.......
                      Клапанчето не работеше и беше в затворено положение, затова водата не преминаваше след него. Хомологирах го чрез премахване и на негово място- само 1-2 см медна тръбичка от хлад. техници.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Обмиване на стъклата

                        Първоначално публикуван от wsi4koznaj Преглед на мнение
                        Вкарах джипката в подземния гараж на блока и там на топло и светло успях да разкача джаджите. Моите имат щипка само от страната на фаровете - много спекла и загубила всякаква еластичност. Силно притискане с отверката и се освободи. Куплунгите на кабелите за подгряването имат "закючалка" - чопче на едната половина, което щраква в прорез на другата половина - и там отверката помогна.
                        Проблемът дойде когато се опитах да извадя маркуча от тръбичката на пръскалката. Всичко беше толкова спекло, че маркучът не излезе, а тръбичката се пречупи в основата на една от пръскалките. Без голяма надежда за успех , но пробвах с "Капчица" и за сега го фиксира - сглобих ги и вече мога да виждам през предния прозорец .
                        Е, пак е нещо.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Обмиване на стъклата

                          Първоначално публикуван от bodo Преглед на мнение
                          Е, пак е нещо.
                          Колега, благодаря за помощта.
                          ОФА КБ 2.0 '95

                          Коментар


                          • #14
                            До: Обмиване на стъклата

                            Първоначално публикуван от wsi4koznaj Преглед на мнение
                            Колега, благодаря за помощта.
                            Абе то май са близначки нашите двете......надявай се да не са.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Обмиване на стъклата

                              Първоначално публикуван от Georginenov Преглед на мнение
                              Какъв проблем имах аз...
                              Като застанеш пред колата и погледнеш към дясната панта на капака /при отворен капак/ ще видиш маркучетата за пръскалките към стъклото.
                              Там правят 1 разклонение и оттам май отиваше и маркуч за задното стъкло.
                              Та, в този възел от маркучи намираш този който идва от помпата и на него има малък клапан, който спира водата да не се връща в казанчето обратно, когато спре помпата. Целта е след клапана, към пръскалките да има вода, защото.......
                              Клапанчето не работеше и беше в затворено положение, затова водата не преминаваше след него. Хомологирах го чрез премахване и на негово място- само 1-2 см медна тръбичка от хлад. техници.
                              Ето от къде тръгвал маркучът за задното стъкло. Аз там така и не изкарах течност. Държах помпата да работи на няколко пъти по 30тина секунди, но вода не се появи и ме е страх да мъча повече помпата. Утре ще опитам да проследя какво се случва по този маркуч.

                              Видях нещо друго интересно. Свалях капака на задния ляв калник от към купето - там, където трябва да е крикът(при мен само "трябва", явно и в горубляне знаят къде седи). Та там под дунапрена се виждат 2 маркуча - единият продължава към пръскалката на задното съкло, но другият прекъсва там - просто си свършва свободно??? Маркучите видимо са еднакви.
                              ОФА КБ 2.0 '95

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X