Та сега да опиша за какво иде реч (ОФА - 97г, 2.0i, двигател X20SE) , понеже може и проблема да не е в този датчик. Преди седмица смених дебитомера на фронтерата, дотук добре, сега не ми свети и лампата на "check engine", но днес карах колата на стенд, даде няколко грешки които изтриха, но едната беше за богата смес на ламбда сондата, за да влезе компа в нея (в сондата) се изисква температура на охлаждащата течност над 80гр., когато проверихме информацията от датчика установихме че показва, -2: -3, при загрял двигател, с покачването на температурата ,показанията на датчика спадаха още до към -6, взехме нов - но същите показания, когато се махне отчита +125, а когато се сложи при охладен двигател, отчита около +66.( все едно при студен показва че е загрял, а при загрял че е замръзнал). Майстора ми каза да търся датчик и да питам за обратен такъв, който при увеличаване на температурата да му расте и съпротивлението (при този който е в момента то намаля), ама къде да търся като и по магазините за авточасти ми предлагат само един модел, като моя. Някой ако може да помогне по този проблем ще съм благодарен.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
проблем с датчик за температура на охлаждаща течност
Свий
X
-
До: проблем с датчик за температура на охлаждаща течност
Първоначално публикуван от rashana Преглед на мнениеТа сега да опиша за какво иде реч, понеже може и проблема да не е в този датчик. Преди седмица смених дебитомера на фронтерата, дотук добре, сега не ми свети и лампата на "check engine", но днес карах колата на стенд, даде няколко грешки които изтриха, но едната беше за богата смес на ламбда сондата, за да влезе компа в нея (в сондата) се изисква температура на охлаждащата течност над 80гр., когато проверихме информацията от датчика установихме че показва, -2: -3, при загрял двигател, с покачването на температурата ,показанията на датчика спадаха още до към -6, взехме нов - но същите показания, когато се махне отчита +125, а когато се сложи при охладен двигател, отчита около +66.( все едно при студен показва че е загрял, а при загрял че е замръзнал). Майстора ми каза да търся датчик и да питам за обратен такъв, който при увеличаване на температурата да му расте и съпротивлението (при този който е в момента то намаля), ама къде да търся като и по магазините за авточасти ми предлагат само един модел, като моя. Някой ако може да помогне по този проблем ще съм благодарен.
П.С. И няма да е лошо да напишеш каква е колата. Че не всеки помни на всички колитеno signature no problems
-
До: проблем с датчик за температура на охлаждаща течност
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнениеАко датчика е с 2 кабела, виж да не е обърнат поляритета
Коментар
-
До: проблем с датчик за температура на охлаждаща течност
Първоначално публикуван от rashana Преглед на мнениееми той куплунга и датчика са така че не могат да се сбъркат при монтажа, има си жлебове кое къде да влиза.
може да се обърка,оригиналният ти какъв цвят е?същият цвят ли сложи?ако е друг цвят,няма да стане.
Поздрави
Коментар
-
До: проблем с датчик за температура на охлаждаща течност
Абсолютно съм съгласен, но дали някой, някога, някъде не е "творил" по ел. инсталацията ти не се знае.... Подхвърлих го като идея, защото единствено това логично обяснение ми идва на ума .... Стандартен датчик да работи наопаки
.....
"Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
До: проблем с датчик за температура на охлаждаща течност
Може да се обърка колкото ... крушка на тавана!!!
Все и е тая от къде и пускаш тока ....
Който не си е чел уроците .... никога не е късно, закон на Ом в всичките му разновидности. Другото е .... терморезистор.
Ааа .. да на всичкото отгоре куплунга е направен за такива като мене ... дет' не мислят ... да не моа да го обърна ....
Тоя "майстор" дето разравя врели некипели ... да се ....
При X20SE управлението (компютъра) е Motronic 1.5.4 - Bosch ....
Тоест температурния датчик за въздух и вода са NTC, което ще рече - Ниска температура - високо съпротивление.
Висока температура - ниско .......
Те и типични стойности:
15-20 градуса - 2,0 - 3,3 КОм
80 градуса - 280 - 350 Ом
Другото е мултицет ... има ли 5 Волта, ако да .... ОК
Ако не ... черпиш!Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "
Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."
Коментар
-
До: проблем с датчик за температура на охлаждаща течност
Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнениеМоже да се обърка колкото ... крушка на тавана!!!
Все и е тая от къде и пускаш тока ....
Който не си е чел уроците .... никога не е късно, закон на Ом в всичките му разновидности. Другото е .... терморезистор.
Ааа .. да на всичкото отгоре куплунга е направен за такива като мене ... дет' не мислят ... да не моа да го обърна ....
Тоя "майстор" дето разравя врели некипели ... да се ....
При X20SE управлението (компютъра) е Motronic 1.5.4 - Bosch ....
Тоест температурния датчик за въздух и вода са NTC, което ще рече - Ниска температура - високо съпротивление.
Висока температура - ниско .......
Те и типични стойности:
15-20 градуса - 2,0 - 3,3 КОм
80 градуса - 280 - 350 Ом
Другото е мултицет ... има ли 5 Волта, ако да .... ОК
Ако не ... черпиш!
Успех!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар