Обява

Свий
Няма добавени обяви.

проблем с датчик за температура на охлаждаща течност

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • проблем с датчик за температура на охлаждаща течност

    Та сега да опиша за какво иде реч (ОФА - 97г, 2.0i, двигател X20SE) , понеже може и проблема да не е в този датчик. Преди седмица смених дебитомера на фронтерата, дотук добре, сега не ми свети и лампата на "check engine", но днес карах колата на стенд, даде няколко грешки които изтриха, но едната беше за богата смес на ламбда сондата, за да влезе компа в нея (в сондата) се изисква температура на охлаждащата течност над 80гр., когато проверихме информацията от датчика установихме че показва, -2: -3, при загрял двигател, с покачването на температурата ,показанията на датчика спадаха още до към -6, взехме нов - но същите показания, когато се махне отчита +125, а когато се сложи при охладен двигател, отчита около +66.( все едно при студен показва че е загрял, а при загрял че е замръзнал). Майстора ми каза да търся датчик и да питам за обратен такъв, който при увеличаване на температурата да му расте и съпротивлението (при този който е в момента то намаля), ама къде да търся като и по магазините за авточасти ми предлагат само един модел, като моя. Някой ако може да помогне по този проблем ще съм благодарен.
    Последно редактирано от rashana; 26-05-08, 16:43.

  • #2
    До: проблем с датчик за температура на охлаждаща течност

    Първоначално публикуван от rashana Преглед на мнение
    Та сега да опиша за какво иде реч, понеже може и проблема да не е в този датчик. Преди седмица смених дебитомера на фронтерата, дотук добре, сега не ми свети и лампата на "check engine", но днес карах колата на стенд, даде няколко грешки които изтриха, но едната беше за богата смес на ламбда сондата, за да влезе компа в нея (в сондата) се изисква температура на охлаждащата течност над 80гр., когато проверихме информацията от датчика установихме че показва, -2: -3, при загрял двигател, с покачването на температурата ,показанията на датчика спадаха още до към -6, взехме нов - но същите показания, когато се махне отчита +125, а когато се сложи при охладен двигател, отчита около +66.( все едно при студен показва че е загрял, а при загрял че е замръзнал). Майстора ми каза да търся датчик и да питам за обратен такъв, който при увеличаване на температурата да му расте и съпротивлението (при този който е в момента то намаля), ама къде да търся като и по магазините за авточасти ми предлагат само един модел, като моя. Някой ако може да помогне по този проблем ще съм благодарен.
    При положение, че по каталог излиза същия като твоя логично е проблема да не е в датчика, а някъде по жиците или компа.

    П.С. И няма да е лошо да напишеш каква е колата. Че не всеки помни на всички колите
    no signature no problems

    Коментар


    • #3
      До: проблем с датчик за температура на охлаждаща течност

      Ако датчика е с 2 кабела, виж да не е обърнат поляритета
      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
      Неизвестен мъдрец

      Коментар


      • #4
        До: проблем с датчик за температура на охлаждаща течност

        Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
        Ако датчика е с 2 кабела, виж да не е обърнат поляритета
        еми той куплунга и датчика са така че не могат да се сбъркат при монтажа, има си жлебове кое къде да влиза.

        Коментар


        • #5
          До: проблем с датчик за температура на охлаждаща течност

          Първоначално публикуван от rashana Преглед на мнение
          еми той куплунга и датчика са така че не могат да се сбъркат при монтажа, има си жлебове кое къде да влиза.

          може да се обърка,оригиналният ти какъв цвят е?същият цвят ли сложи?ако е друг цвят,няма да стане.


          Поздрави

          Коментар


          • #6
            До: проблем с датчик за температура на охлаждаща течност

            Абсолютно съм съгласен, но дали някой, някога, някъде не е "творил" по ел. инсталацията ти не се знае .... Подхвърлих го като идея, защото единствено това логично обяснение ми идва на ума .... Стандартен датчик да работи наопаки .....
            "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
            Неизвестен мъдрец

            Коментар


            • #7
              До: проблем с датчик за температура на охлаждаща течност

              Може да се обърка колкото ... крушка на тавана!!!
              Все и е тая от къде и пускаш тока ....
              Който не си е чел уроците .... никога не е късно, закон на Ом в всичките му разновидности. Другото е .... терморезистор.
              Ааа .. да на всичкото отгоре куплунга е направен за такива като мене ... дет' не мислят ... да не моа да го обърна ....

              Тоя "майстор" дето разравя врели некипели ... да се ....
              При X20SE управлението (компютъра) е Motronic 1.5.4 - Bosch ....
              Тоест температурния датчик за въздух и вода са NTC, което ще рече - Ниска температура - високо съпротивление.
              Висока температура - ниско .......
              Те и типични стойности:
              15-20 градуса - 2,0 - 3,3 КОм
              80 градуса - 280 - 350 Ом

              Другото е мултицет ... има ли 5 Волта, ако да .... ОК
              Ако не ... черпиш!
              Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

              Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

              Коментар


              • #8
                До: проблем с датчик за температура на охлаждаща течност

                Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
                Може да се обърка колкото ... крушка на тавана!!!
                Все и е тая от къде и пускаш тока ....
                Който не си е чел уроците .... никога не е късно, закон на Ом в всичките му разновидности. Другото е .... терморезистор.
                Ааа .. да на всичкото отгоре куплунга е направен за такива като мене ... дет' не мислят ... да не моа да го обърна ....

                Тоя "майстор" дето разравя врели некипели ... да се ....
                При X20SE управлението (компютъра) е Motronic 1.5.4 - Bosch ....
                Тоест температурния датчик за въздух и вода са NTC, което ще рече - Ниска температура - високо съпротивление.
                Висока температура - ниско .......
                Те и типични стойности:
                15-20 градуса - 2,0 - 3,3 КОм
                80 градуса - 280 - 350 Ом

                Другото е мултицет ... има ли 5 Волта, ако да .... ОК
                Ако не ... черпиш!
                Абсолютно вярно!!!Моя преди време на загрял мотор показа 1,8КОм/хапваше бая/ и замина в коша.Без компютри и разни капацитети без мозък.Датчика е съвсем нормален.Оня като е чок сети ли се да закачите едно съпротивление около 300 Ом/вместо датчика/ и да симулирате загрял мотор?Зайчето щеше да е скокнало вече.Мисля да не датчик,по-скоро кабелаци или някоя лоша/оксидирала/връзка.
                Успех!

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X