Здравейте. Как е по-добре за колата? На баир,не много стръмен с 4х4 на първа предавка или на бавни на втора? И в двата случая колата не се тормози,но не знам кое е по-добре за съединител,раздатка и т.н. Става въпрос за Фронтера 2.2 dti.Благодаря за отговорите предварително!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
баир
Свий
X
-
От: баир
Ако има бабуни/дупки/неравности по-добре бавни почти без газ така няма да скачаш на педала и колата след всяко подскачане да и играят оборотите което още повече допринася за трудното катерене, а ако е много стръмно и извън асвалта едно заиграване неволно с газта и си пребоксувал и дотам - следва пързаляне назад и филми на ужасите ако е наистина стръмно.
Ако е асвалт аз не бих пускал бавните при катерене ако не дърпаш тежко ремарке или нещо такова, бавните имат принципно две предимства - мощност при катерене и двигателна спирачка при спускане, също така намаляват нуждата от спирачки, които прегряват при дълга употреба без почивка.
Не отдавна, рязко останах без никакви спирачки на върха на планината с три малки деца в джипа, спуснах няколко километра много стръмен път с 0 спирачки на бавни и 1ва скорост на автоматика.Бъдете живи и здрави!
-
От: баир
На парт-тайм при включен преден мост се чувства осезаема загуба на мощност, еле па на баир...Аз винаги включвам бавните на наклон, много по-удобно е, особено на спускане. При катерене на втора бавна и липса на тяга може да се наложи превключване в неподходящ момент, вероятността от буксуване и хлъзгане назад е реална.Животът е харизан кон според мен...
Теди
Коментар
-
От: баир
Всичко опира до опит.
С писане из форума не става, иска си нафта в резервоара и каране. Тогава няма да се задават такива въпроси.
За да не е спам-всеки баир си има своята конкретика, и не може да се даде твърдо еднозначен отговор.
Обаче както доктора горе каза-по-добре на бавните, че имаш опция за още една скорост надолу, ако нещо баира изведнъж се окаже по-стръмен отколкото се е очаквало.
Иначе-на първа бърза има някакво предавателно число по трансмисията, на втора бавна-друго, макар и може би близко, но с достатъчно разлика за да има значение.
И коя предавка е по-подходяща-никой не може да каже по описание. Трябва си каране.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
От: баир
Наклон, за който се колебаеш дали бавни или бързи, е със сигурност за бавни.
Предавките се "сгъстяват" отдолу нагоре и между 1 и 2 има много повече "разстояние", отколкото между 2 и 3, така че като си на бавни по-точно подбираш предавка.
Включеното предно в такива условия (а на фултайм колите - блокаж) помага даже и на твърд терен - спестява дребните пребоксувания и удари в трансмисията от камъчета, пясък и неравности.
---
Всичко това, ако не си на състезание - там може да има други съображения.
Коментар
-
От: баир
Бавните на повечето джипки се превключват при напълно спряло превозно средство. Затова се гледа и целия маршрут, и преди, и след въпросния баир. Това естествено, когато маршрута е познат. Съобразява се и състоянието на настилката, товара в колата и пр.
Общо взето ползването на бавните обикновенно дава повече възможности, но на познато място, където е сигурно, че се минава и без тях, както и че няма да трябват преди и след баира, не е проблем да не се ползват.
Втора бавна, на повечето джипки е по-бавна от първа бърза, съответно съединителя, мотора и скоростите се товарят по-малко. Имаш по-високи обороти при една и съща скорост на движение, съответно и по-ниска устойчива скорост на движение като върнеш газта заради неравности.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: баир
Какъвто и да е баира ,в оффроуд ,винаги с резерв от мощност и на двигател и на предавка!За хората с опит и точно при прехлупването на височината не е проблем.да сменят на по-ниска или да усетят"че нема да се получи" и да спуснат безопасно назад!Е понякога има изненади ....Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!
Коментар
-
От: баир
rumelinatov
Младши участник
Абе каране му е майката .
Дали на първа бърза или на трета бърза с макс газ ....и прелиташ
Или на 1 бавна с блокаж и с бааааавно обмазване на гумите с кал ....после дали имаш обхват и кой приятел най-наблизо има подходящ трактор.
Трябва да си прецениш сам какво евентуално ще се счупи при скока , или да си запазиш статуквото и да почерпиш кадърно човека дето те е измъкнал .
Коментар
-
От: баир
Първа бърза отговаря приблизително на трета бавна. Втора бавна е по-бавна от първа бърза. За Фронтерите важи правилото: Слезеш ли от асфалта и трябва да минеш на 4х4, включваш бавните. Почти няма терени, където да може да се кара 4х4 на бързите.Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.
Коментар
-
От: баир
Е, ай сЯ .... То аз по едно време нямах жиБ и с едно Ауди 80 ходех на офройд. На сухо де, ма бавни не са ми трябвали, ако и половината от пътя да съм бил на 3 гуми според другите участници. Ама никъде не са ме теглили, таа .... Ба ли га, всичко опира до задкормилно устройство, терен и конкретна ситуация. Най-важно според мен е да се научиш да не се завираш там, където нямаш работа ..."Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
От: баир
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнениеЕ, ай сЯ .... То аз по едно време нямах жиБ и с едно Ауди 80 ходех на офройд. На сухо де, ма бавни не са ми трябвали...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
От: баир
Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнениеПърва бърза отговаря приблизително на трета бавна. Втора бавна е по-бавна от първа бърза. За Фронтерите важи правилото: Слезеш ли от асфалта и трябва да минеш на 4х4, включваш бавните. Почти няма терени, където да може да се кара 4х4 на бързите.
Затова на бавни е по удобно.И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
От: баир
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнениеЕ, ай сЯ .... То аз по едно време нямах жиБ и с едно Ауди 80 ходех на офройд. На сухо де, ма бавни не са ми трябвали, ако и половината от пътя да съм бил на 3 гуми според другите участници. Ама никъде не са ме теглили, таа .... Ба ли га, всичко опира до задкормилно устройство, терен и конкретна ситуация. Най-важно според мен е да се научиш да не се завираш там, където нямаш работа ...
Иначе да кажа и аз нещо по темата, за да не е чист спам - всичко е според преценката на задкормилното устройство. Ако на пръв поглед баирът не е стръмен, няма предпоставки за "висящо" колело и няма да се тормози двигателят - бързи. Ако една от изброените опции я има налична в терена или съществува някоя друга, то по-добре на бавни.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар