Обява

Свий
Няма добавени обяви.

баир

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • баир

    Здравейте. Как е по-добре за колата? На баир,не много стръмен с 4х4 на първа предавка или на бавни на втора? И в двата случая колата не се тормози,но не знам кое е по-добре за съединител,раздатка и т.н. Става въпрос за Фронтера 2.2 dti.Благодаря за отговорите предварително!

  • #2
    От: баир

    Ако има бабуни/дупки/неравности по-добре бавни почти без газ така няма да скачаш на педала и колата след всяко подскачане да и играят оборотите което още повече допринася за трудното катерене, а ако е много стръмно и извън асвалта едно заиграване неволно с газта и си пребоксувал и дотам - следва пързаляне назад и филми на ужасите ако е наистина стръмно.

    Ако е асвалт аз не бих пускал бавните при катерене ако не дърпаш тежко ремарке или нещо такова, бавните имат принципно две предимства - мощност при катерене и двигателна спирачка при спускане, също така намаляват нуждата от спирачки, които прегряват при дълга употреба без почивка.

    Не отдавна, рязко останах без никакви спирачки на върха на планината с три малки деца в джипа, спуснах няколко километра много стръмен път с 0 спирачки на бавни и 1ва скорост на автоматика.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #3
      От: баир

      На парт-тайм при включен преден мост се чувства осезаема загуба на мощност, еле па на баир...Аз винаги включвам бавните на наклон, много по-удобно е, особено на спускане. При катерене на втора бавна и липса на тяга може да се наложи превключване в неподходящ момент, вероятността от буксуване и хлъзгане назад е реална.
      Животът е харизан кон според мен...

      Теди

      Коментар


      • #4
        От: баир

        Всичко опира до опит.
        С писане из форума не става, иска си нафта в резервоара и каране. Тогава няма да се задават такива въпроси.

        За да не е спам-всеки баир си има своята конкретика, и не може да се даде твърдо еднозначен отговор.
        Обаче както доктора горе каза-по-добре на бавните, че имаш опция за още една скорост надолу, ако нещо баира изведнъж се окаже по-стръмен отколкото се е очаквало.

        Иначе-на първа бърза има някакво предавателно число по трансмисията, на втора бавна-друго, макар и може би близко, но с достатъчно разлика за да има значение.
        И коя предавка е по-подходяща-никой не може да каже по описание. Трябва си каране.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #5
          От: баир

          Наклон, за който се колебаеш дали бавни или бързи, е със сигурност за бавни.

          Предавките се "сгъстяват" отдолу нагоре и между 1 и 2 има много повече "разстояние", отколкото между 2 и 3, така че като си на бавни по-точно подбираш предавка.

          Включеното предно в такива условия (а на фултайм колите - блокаж) помага даже и на твърд терен - спестява дребните пребоксувания и удари в трансмисията от камъчета, пясък и неравности.

          ---
          Всичко това, ако не си на състезание - там може да има други съображения.

          Коментар


          • #6
            От: баир

            Бавните на повечето джипки се превключват при напълно спряло превозно средство. Затова се гледа и целия маршрут, и преди, и след въпросния баир. Това естествено, когато маршрута е познат. Съобразява се и състоянието на настилката, товара в колата и пр.
            Общо взето ползването на бавните обикновенно дава повече възможности, но на познато място, където е сигурно, че се минава и без тях, както и че няма да трябват преди и след баира, не е проблем да не се ползват.
            Втора бавна, на повечето джипки е по-бавна от първа бърза, съответно съединителя, мотора и скоростите се товарят по-малко. Имаш по-високи обороти при една и съща скорост на движение, съответно и по-ниска устойчива скорост на движение като върнеш газта заради неравности.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #7
              От: баир

              Какъвто и да е баира ,в оффроуд ,винаги с резерв от мощност и на двигател и на предавка!За хората с опит и точно при прехлупването на височината не е проблем.да сменят на по-ниска или да усетят"че нема да се получи" и да спуснат безопасно назад!Е понякога има изненади ....
              Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

              Коментар


              • #8
                От: баир

                Според терена,бавни- стръмен без сняг и кал и нормално,кал и сняг с повече газ !!

                Коментар


                • #9
                  От: баир

                  rumelinatov
                  Младши участник

                  Абе каране му е майката .
                  Дали на първа бърза или на трета бърза с макс газ ....и прелиташ
                  Или на 1 бавна с блокаж и с бааааавно обмазване на гумите с кал ....после дали имаш обхват и кой приятел най-наблизо има подходящ трактор.
                  Трябва да си прецениш сам какво евентуално ще се счупи при скока , или да си запазиш статуквото и да почерпиш кадърно човека дето те е измъкнал .

                  Коментар


                  • #10
                    От: баир

                    Първа бърза отговаря приблизително на трета бавна. Втора бавна е по-бавна от първа бърза. За Фронтерите важи правилото: Слезеш ли от асфалта и трябва да минеш на 4х4, включваш бавните. Почти няма терени, където да може да се кара 4х4 на бързите.
                    Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                    Коментар


                    • #11
                      От: баир

                      Е, ай сЯ .... То аз по едно време нямах жиБ и с едно Ауди 80 ходех на офройд. На сухо де, ма бавни не са ми трябвали, ако и половината от пътя да съм бил на 3 гуми според другите участници. Ама никъде не са ме теглили, таа .... Ба ли га, всичко опира до задкормилно устройство, терен и конкретна ситуация. Най-важно според мен е да се научиш да не се завираш там, където нямаш работа ...
                      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                      Неизвестен мъдрец

                      Коментар


                      • #12
                        От: баир

                        Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                        Е, ай сЯ .... То аз по едно време нямах жиБ и с едно Ауди 80 ходех на офройд. На сухо де, ма бавни не са ми трябвали...
                        Характерна особеност на старите "джипове" е тяхната немощ... Леката кола е горе-долу със същата, ако не и по-голяма мощност от "джипа"... Едно време с тойотата по пътя Банско-Шилигарника беше голяма мъка - на втора върви, но е бавен, а на трета глъхне - ще умира... Аудитата ме изпреварваха като пътен знак!
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • #13
                          От: баир

                          Аз пък нееднократно съм виждал ГДРеиски Трабанти с каравани пред хижа Вихрен!
                          Вярно от малките, ама все пак Трабито е 23 коня въздухарка...

                          Коментар


                          • #14
                            От: баир

                            Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
                            Първа бърза отговаря приблизително на трета бавна. Втора бавна е по-бавна от първа бърза. За Фронтерите важи правилото: Слезеш ли от асфалта и трябва да минеш на 4х4, включваш бавните. Почти няма терени, където да може да се кара 4х4 на бързите.
                            Под трета имаш още две скорости, под първа нула щото раздатката на хлопела не е синхронизирана.
                            Затова на бавни е по удобно.
                            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                            Коментар


                            • #15
                              От: баир

                              Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                              Е, ай сЯ .... То аз по едно време нямах жиБ и с едно Ауди 80 ходех на офройд. На сухо де, ма бавни не са ми трябвали, ако и половината от пътя да съм бил на 3 гуми според другите участници. Ама никъде не са ме теглили, таа .... Ба ли га, всичко опира до задкормилно устройство, терен и конкретна ситуация. Най-важно според мен е да се научиш да не се завираш там, където нямаш работа ...
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:100.2 КБ
ID:5820896

                              Иначе да кажа и аз нещо по темата, за да не е чист спам - всичко е според преценката на задкормилното устройство. Ако на пръв поглед баирът не е стръмен, няма предпоставки за "висящо" колело и няма да се тормози двигателят - бързи. Ако една от изброените опции я има налична в терена или съществува някоя друга, то по-добре на бавни.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X