Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с 4х4

    Здравейте на всички колеги! Честита нова година - здраве за всички и успехи, не само през нея, но и за напред! Та нека по темата и стига тревиални глупости

    Имам Frontera 2.5 TDS дълга база `98 година. От както я купих (октомври) усещам едно затягане в задния мост и припукване при пълен завой, сякаш няма сходимост между колелата. Освен това в последствие разкрих, че когато изкарам лоста от бързи 4х4 към 4х2 няма проблем колкото и да карам напред, но когато дам назад и после тръгна напред, предния ляв хъб започва яко да стърже и след няколко метра започва да тресе цялата кола. Всъшност няма никакъв проблем да изкарам от 4Н към 2Н в движение, но наложи ли се маневра назад и после тръгване напред проблема е на лице! При 4х4 затягането в задния мост е много очевидно, защото при пълен завой, колата направо иска да спира.

    Ако някой от Вас е запознат с проблематиката, ще се радвам да даде съвет!
    RANGE ROVER

  • #2
    До: Проблем с 4х4

    Проблемът със задния мост ще ти го реши масларя-слагаш 75В140 или 85В140 с добавка за ЛСД ако няма в маслото, а с предния-вероятно имаш счупен хъб и не те съветвам да я караш така, защото ще прецакаш лагерите и главината. Разглоби го и виж какво става вътре. При 4х4 е нормално да се стяга колата, особено на настилка с добро сцепление, защото нямаш междинен диф. Затова и се нарича парттайм и не се кара на такава настилка с включен преден мост.
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

    Коментар


    • #3
      До: Проблем с 4х4

      масълцето сменял ли си на задния диф?
      ________________________________________________
      Subaru OUTBACK 2,5
      Hyundai TUCSON 2.0

      Коментар


      • #4
        До: Проблем с 4х4

        Задния диф ясно.Първо пробваш със смяна на маслото,а най-добре да се отвори преди смяната за да се види какво има вътре.
        За хъба,още не е счупен,тъй като ако не включиш здана и после на пред си върви нормално.По скоро е износен и за да работи поне малко от малко е стегнат до степен,когато е зацепил на заден да не може нормално да се изключи и зацепи при движение на пред.При всички случаи обаче е за смяна(разбирай двата).

        НО НЕ ГО ЛИ ПОГЛЕДНЕ МАЙСТОР,най-лесно грешна диагноза давам така,от разстояние и пред компа.Диагностика на Диф и на хъбове,няма да е по-скъпа от 30-40 лв.
        Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
        NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...

        Коментар


        • #5
          До: Проблем с 4х4

          Благодаря на всички за своеврементата намеса! Не съм пипал маслата въобще в диференциялите, поради различните мнения по въпроса! Сега, разбирам че е по-добре да ги сменя. Интересувам се какво е това ЛСД?? И къде мога да отида на читав майстор и диагностика на хъбовете и дифовете в София?
          RANGE ROVER

          Коментар


          • #6
            До: Проблем с 4х4

            LSD-Limited Slip Diferencial-Деференциял с ограничено приплъзване,Процентен блокаж и т.н.
            0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

            Коментар


            • #7
              До: Проблем с 4х4

              Значи в моето масло за задния диф трябва да сложа добавка за ЛСД!? Само в задния ли? И какъв вискозитет?
              RANGE ROVER

              Коментар


              • #8
                До: Проблем с 4х4

                Първоначално публикуван от RANGE ROVER Преглед на мнение
                Значи в моето масло за задния диф трябва да сложа добавка за ЛСД!? Само в задния ли? И какъв вискозитет?

                http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=21257

                По принцип хич не е вредно човек да вземе малко да почете в подфорума, специализиран за неговата марка ...
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #9
                  До: Проблем с 4х4

                  Еми колега като минеш от 4х4 на 2х4 тези запчатки трябва да отключат като покараш на зад малко . Като отхапят (а то се чува) си тръгваш по пътя.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Проблем с 4х4

                    Освен това не е много полезно да се включва предния мост в движение.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Проблем с 4х4

                      Първоначално публикуван от RANGE ROVER Преглед на мнение
                      Всъшност няма никакъв проблем да изкарам от 4Н към 2Н в движение...

                      Проблем има, но вече е късно.
                      Заключващата зъбчатка е на принципа на винта, и когато не спазваш заводстки предписаното правило след излкючване на 4х4 и преминаване на 4х2 да се връща 1 метър назад, се получава принудително прескачане на зъбите които държат колелото към полуоската в следствие на което те се чупят или изпилват както беше в моя случай и започват да чаткат. Сега си тръси нови хъбове, смени си маслата, прочети юзър менюала и го спазвай. Има го в систематизирана информация.
                      no signature no problems

                      Коментар


                      • #12
                        До: Проблем с 4х4

                        Първоначално публикуван от 4erenMAT Преглед на мнение
                        Еми колега като минеш от 4х4 на 2х4 тези зЪБчатки трябва да отключат като покараш назад малко . Като отхапят (а то се чува) си тръгваш по пътя.
                        Да колега, прочетох в упътването, но не пише да карам 100 - 150 метра нервен и после пак да дращи...
                        RANGE ROVER

                        Коментар


                        • #13
                          До: Проблем с 4х4

                          Отново благодаря на всички. Още малко идиотски въпроси, с оглед на това че съм 4х4 новобранец - тъй като вчера разбрах какво би трябвало да означава ЛСД, реших да пробвам моята кола дали е с такъв (Фронтара А, дълга, 1998, 2.5 ТДС). Само на 4х2 вдигнах на крик лявата страница, така че да се отлепи задвижващата гума. По презумция другото колело най-малко трябваше да се опитва да подегли, но съдба - не помръдна! Интересувам се как да раЗбера дали съм с ЛСД и как работи тази виско муфа!? Тя не се ли зависи от маслото в диф-а и ако го сменя и е ЛСД ще се оправи ли!? Или аз не съм разбрал правилно и не го тествам читаво!
                          RANGE ROVER

                          Коментар


                          • #14
                            До: Проблем с 4х4

                            Първоначално публикуван от RANGE ROVER Преглед на мнение
                            Интересувам се как да раЗбера дали съм с ЛСД
                            http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...7&postcount=16
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Проблем с 4х4

                              Първоначално публикуван от RANGE ROVER Преглед на мнение
                              Да колега, прочетох в упътването, но не пише да карам 100 - 150 метра нервен и после пак да дращи...
                              хахах и аз по същия начин ама ама не всеки път , оказа се от собствен опит , че ако на задна се опиташ да изкачиш наклон нема да караш 150 м а на 5 тия метър си free run

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X